- Hirdetés -

Ezekkel az ötletekkel lehetnek sikeresebbek a kereskedők

|

Az 5 legjobb digitális ötlet az e-kereskedelemben dolgozók és a kiskereskedők számára konverziójuk maximalizálására.

A mai, rendkívül versenyorientált e-kereskedelmi környezetben a kiskereskedőknek minden rendelkezésükre álló eszközt fel kell használniuk ahhoz, hogy kapcsolatba lépjenek vásárlóikkal, növeljék az eladásokat, és felülmúlják versenytársaikat. Vessünk közelebbi pillantást arra, hogyan használhatják ki a vállalkozók a digitális és technológiai lehetőségeket az e-kereskedelemben!

1. Érje el az ügyfeleket ott, ahol a legtöbb időt töltenek: a mobilkészülékeiken.

A világ lakosságának több mint kétharmada használt mobiltelefont 2022-ben, 95 millióval többen, mint 2021-ben. A népszerűsödéssel párhuzamosan a márkáknak is szükségük van arra, hogy mobilon keresztül lépjenek kapcsolatba vásárlóikkal. Az üzenetküldő alkalmazások például pontosan ezt teszik lehetővé. A vásárlók nagyobb valószínűséggel nyitják meg a telefonjukon megjelenő értesítéseket az üzenetekről, mint az e-maileket vagy egyéb médiumokat.

2. Ügyfelek bevonása személyre szabottan, üzleti üzenetek segítségével.

Az üzleti üzenetek ideálisak célzott értesítések küldésére és egyfajta párbeszéd kialakítására a közösséggel. Ezek az üzenetek személyre szóló kampányok vagy beszélgetések formájában jelennek meg, amelyek segítenek a leadek kezelésében, az értékesítés ösztönzésében és a kapcsolattartásban a hűséges ügyfelekkel.

A márkák világszerte már aktívan kihasználják az üzleti üzenetküldés előnyeit. A Viber belső adatai szerint tavaly 31%-kal nőtt a kézbesített üzleti üzenetek száma. A promóció jellegűek (különleges ajánlatok, kedvezmények) száma 11%-kal, a társalgási üzenetek (élő ügynöki támogatás) száma 17%-kal nőtt, a tranzakciós üzenetek (rendelés visszaigazolások, szállítási nyomon követés, nyugták) száma pedig 73%-kal emelkedett.

Az üzleti üzenetek az e-kereskedelmi és viszonteladói vállalkozások számára rengeteg lehetőséget biztosítanak, amelyek konverzióhoz vezetnek. Íme néhány javaslat:

Személyre szabott termékajánlások

Exkluzív promóciók és kedvezmények

Ügyféltámogatás és segítségnyújtás

Rendelési visszaigazolások és szállítási értesítések

Visszajelzések és vélemények megosztásának lehetősége.

Az ilyen típusú elérés kettős előnnyel jár: amellett, hogy bizalmat és hűséget épít az ügyfelekkel, növeli a marketing befektetés megtérülését is.

3. Chatbotok a zökkenőmentes ügyfél interakciók érdekében.

A chatbotok egyre népszerűbbek, köszönhetően a gyors, automatizált ügyfélszolgálatnak és segítségnyújtásnak. Könnyen kezelhetőek, és számos feladatot képesek ellátni, mint például:

Válaszok a gyakran ismételt kérdésekre

Termékinformációk biztosítása

Az ügyfelek segítése a vásárlási folyamat közben

Segítségnyújtás a rendelés nyomon követésében és a visszaküldésben

Személyre szabott promóciók és kedvezmények.

A chatbot marketingstratégiába történő bevonásával azonnali, folyamatos, egész nap elérhető támogatást nyújthat ügyfeleinek anélkül, hogy hatalmas ügyfélszolgálati csapatba kellene befektetnie, megadva nekik a lehetőséget arra, hogy az összetettebb feladatokra koncentráljanak. Ez nemcsak idő és erőforrások terén biztosít megtakarítási lehetőségeket, hanem hozzájárul az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és az eladások sikerességéhez is.

4. Éljen a mobilhirdetések előnyeivel!

Számos lehetőség létezik a mobilos hirdetésre, amelyek segítségével szélesebb közönséghez juthat el, és nagyobb forgalmat irányíthat e-kereskedelmi áruházára. Íme a legfontosabb tippek a mobilhirdetések marketingstratégiába való beillesztéséhez:

Használjon nem invazív lehetőségeket: A legtöbb felhasználó az alkalmazások és platformok esetében úgy tekint a hirdetésekre, mint amelyek megszakítják mindazt, amit éppen az eszközükön csinálnak, ezért a hirdetések alkalmazásban vagy webhelyen történő elhelyezésekor az a cél, hogy azok ne legyenek zavaróak vagy tolakodóak. Ez egy nehéz feladat: úgy kell felkelteni a figyelmet, hogy közben ne zavarja meg a felhasználókat. A Viberen például olyan natív elhelyezéseket választhatunk, mint csevegési vagy hívási képernyő, explore tab, speciális mappa, ahol a felhasználók üzleti üzeneteket olvashatnak, miközben a hirdetések tartalma egyértelműen megkülönböztethető, és megfelelően jelölve marad. Így biztosítjuk, hogy a hirdetések természetesen integrálódjanak a felhasználói felületbe.

Maradjon az egyszerűségnél! A fogyasztók figyelméért olyan sokan versengenek, hogy fontos minél gyorsabban a lényegre térni. A mobil hirdetéseknek mindössze három másodperc alatt kell átadniuk az üzenetet ahhoz, hogy hatékonyak legyenek. Ráadásul mivel a mobil képernyők viszonylag kicsik, így nem jeleníthet meg egy hatalmas szövegeket. Legyen az üzenet tömör és ütős, és épp annyi információval ingerelje a fogyasztót, hogy a kívánt célhoz vezesse.

Próbáljon ki látványos formátumokat! A felhasználók körében különösen a videó számít népszerű hirdetési típusnak, mivel könnyen felkelti a figyelmet, és nagyobb elkötelezettséget eredményez. A márkavideóktól kezdve, amelyek nem tolakodó, sokkal inkább vonzó tartalmat nyújtanak, a jutalommal járó videókig, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók kapjanak valamit a hirdetés megtekintése után, ezek a tartalmak ígéretesebbek, mint a bannerek.

5. Használja kreativitását az AR segítségével!

A kiterjesztett valóság (AR) segítségével szórakoztató és interaktív módon léphet kapcsolatba közönségével. Az AR kiválóan alkalmas márkája és termékei népszerűsítésére, legújabb innovációi bemutatására, és az ügyfelek lenyűgözésére.

A felhasználási lehetőségek száma korlátlan. Tegye lehetővé, hogy vásárlói felpróbálhassák a kiegészítőket, például napszemüvegeket vagy kalapokat, mielőtt döntenének a vásárlásról, vagy hagyja, hogy vásárlói új kollekciója egy-egy bútordarabját helyezhessék el szobájukban. Nem tudja eldönteni a vásárló, hogy melyik rúzs színe illik a legjobban saját alaptónusához? Most kipróbálhatja az AR funkciónak köszönhetően!

A Viber belső statisztikái megerősítik, hogy az AR-technológiák népszerűek a felhasználók körében. A 2021-es indulás óta az applikáció felhasználói közel 1 milliárd alkalommal használtak AR-lencséket a platformon. A márkák is élhetnek ezzel a lehetőséggel, és saját AR-lencséket hozhatnak létre a márkaismertség növelése és a marketingtevékenység támogatása érdekében.

A marketingstratégia hatékonyságának maximalizálásához elengedhetetlen a kulcsfontosságú teljesítménymutatók nyomon követése és az adatvezérelt döntéshozatal. Elemezze kampányait, ismerje meg a trendeket, optimalizáljon ennek megfelelően és lássa, hogyan javul saját márkájának teljesítménye.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...