- Hirdetés -

Ezekre a trendekre érdemes figyelniük a márkáknak

|

A hirdetőknek új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni, emellett pedig személyre szabott kiszolgálást és élményt várnak el – többek között ezeket a megállapításokat tette a dentsu digitális fókuszó, end-to-end médiaügynökség, az iProspect a Future Focus 2022 című tanulmányában.

Az elemzés a média és a közösségi trendek viszonyát új megközelítésben vizsgálja: három aktuális megatrend, az új normalitás, az empátia és felelősség, illetve a személyre szabottság és adatvédelem szemszögeiből vázolja fel a legújabb folyamatokat.

„Ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, hirdetőként elengedhetetlen lesz a jövőben, hogy hibrid modellekben gondolkodjunk, legyen szó akár vásárlásról, fogyasztói élményről vagy médiafogyasztásról. Ezen túlmenően a digitalizálódás magával hozta a ’felelősségvállalás’ forradalmát: hiszünk abban, hogy azok a márkák lesznek képesek sikeresek lenni, amelyek a fogyasztói élményen túl odafigyelnek a fenntarthatóságra és a transzparenciára is. Nem utolsó sorban pedig márkaoldalról cél kell legyen a bizalom megteremtése, főleg a fogyasztói adatok megszerzésének és felhasználásának területén. A megbízható márkák lesznek a sikeres márkák a jövőben, hiszen a fogyasztók irányukban lesznek hajlandóak a több csatornán keresztüli kapcsolatteremtésre, az új vásárlási módok kipróbálására, vagy akár a virtuális áruk megvásárlására” - mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora.

Új normalitás

Az elmúlt 18 hónapban az emberek élete, munkája, vásárlása és közösségi léte olyan sebességgel változott meg, amire az elmúlt 70 évben még nem volt példa. A fogyasztói szokások gyökeres átalakulásában kiemelt szerepet játszik a digitális transzformáció, amely a készpénzmentes fizetéstől a streaming előfizetéseken, a játékplatformokon és egyéb virtuális terekben töltött időn keresztül a vásárlásokig óriási változásokat hozott. A következő szint a szemünk előtt vált és válik az új normalitássá.

Ebben a helyzetben olyan hibrid modelleket kell alkalmazni, amelynek virtuális ága nem csupán másolata a valódi „analóg” életnek, hanem új lehetőségeket, élményeket tud biztosítani. Ezekben az új modellekben már jelenleg is számos cég kínál párhuzamosan online és offline opciókat a szórakozásra, eseményekre, fesztiválokra és egyéb kapcsolódási lehetőségekre.

Új szolgáltatások és technológiák jelentek meg, amelyek a vásárlást még kényelmesebbé és elérhetőbbé tették. Kereskedelem és tartalom egyre jobban összefonódik, ahogyan a platformok egyre szélesebb körében jelenik meg az azonnali vásárlás lehetősége. Emellett a virtuális világok szerepe is rohamosan felértékelődik, már korántsem csak a játékok kapcsán, hanem egyre gyakrabban bizonyos munkakörökben is alkalmazzák. Megjelentek a virtuális, nem másolható vagyonok, speciális alkotások is, amelyeknek a piaca szintén gyorsan bővül.

A hirdetőknek behatóan ismerniük és érteniük kell az új lehetőségekhez kapcsolódó megváltozott viselkedéseket, új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket.

Etikusan választott eszközök

A fogyasztókért vívott csatát az előző évtizedben az adatgyűjtésre és -elemzésre alapozott marketingstratégiákkal lehetett megnyerni. Az elmúlt két évben (részben az adatokkal való visszaéléseket kísérő számos botrány hatására) ez a helyzet jelentősen megváltozott, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni.

Az etikus magatartás mellett a fogyasztók a felelős bánásmód és a fenntartható fejlődés tekintetében is komoly elvárásokat támasztanak a márkák felé. Mindez egyrészt a beszerzési csatornák és a működési folyamatok újratervezését, másrészt a hatékonyság növelését és fontos ügyek támogatását is igényli. Számos cég a példamutatás mellett aktívan segíti fogyasztóit is a fenntarthatóság megteremtésében (például termékek újrafelhasználásával, használt termékek forgalmazásával és kiterjedt javítási tevékenységekkel).

A médiacégek sem vonhatják ki magukat a folyamatból: sokan közülük elkötelezték magukat amellett, hogy működésük 2030-ra eléri a karbonsemlegességet. Költségvetésük egyre nagyobb részét fordítják fenntartható csatornákra, és új technikákat tesztelnek annak érdekében, hogy bizonyítsák: a fenntartható marketing is lehet hasonlóan hatékony, mint a hagyományos.

Személyesebb kiszolgálás és élmények

Miközben a fogyasztók egyre több adatot osztanak meg szolgáltatók széles körével a biometrikus azonosítóiktól kezdve az egészségügyi adataikig, egyre nagyobb az igényük az adataik védelmére. Eközben persze minél személyesebb kiszolgálást és élményeket várnak el.

Az egyre összetettebbé váló szolgáltatások szükségessé teszik azt, hogy a fogyasztók a kapcsolatteremtés minél korábbi fázisában lépjenek be személyesen az adott felületekre. Mindez az ügyfelek számára is számos előnnyel jár a gyorsabb kiszolgálástól a nagyobb biztonságig.

Az anonimitás egyre szűkebb mezsgyére húzódik vissza, ehhez a körülményhez pedig a nagy, jól bejáratott márkák tudnak jobban alkalmazkodni. A fogyasztók ugyanis értelemszerűen szívesebben osztanak meg személyes információkat olyan cégekkel, amelyek már ismertek a számukra. A piaci szereplők többsége azonban nem ilyen, ezért ha versenyben akarnak maradni, új utakat kell találniuk potenciális ügyfélkörük adatainak eléréséhez és felhasználásához.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...