- Hirdetés -

Ezekre a trendekre érdemes figyelniük a márkáknak

|

- Hirdetés -

A hirdetőknek új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni, emellett pedig személyre szabott kiszolgálást és élményt várnak el – többek között ezeket a megállapításokat tette a dentsu digitális fókuszó, end-to-end médiaügynökség, az iProspect a Future Focus 2022 című tanulmányában.

Az elemzés a média és a közösségi trendek viszonyát új megközelítésben vizsgálja: három aktuális megatrend, az új normalitás, az empátia és felelősség, illetve a személyre szabottság és adatvédelem szemszögeiből vázolja fel a legújabb folyamatokat.

„Ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, hirdetőként elengedhetetlen lesz a jövőben, hogy hibrid modellekben gondolkodjunk, legyen szó akár vásárlásról, fogyasztói élményről vagy médiafogyasztásról. Ezen túlmenően a digitalizálódás magával hozta a ’felelősségvállalás’ forradalmát: hiszünk abban, hogy azok a márkák lesznek képesek sikeresek lenni, amelyek a fogyasztói élményen túl odafigyelnek a fenntarthatóságra és a transzparenciára is. Nem utolsó sorban pedig márkaoldalról cél kell legyen a bizalom megteremtése, főleg a fogyasztói adatok megszerzésének és felhasználásának területén. A megbízható márkák lesznek a sikeres márkák a jövőben, hiszen a fogyasztók irányukban lesznek hajlandóak a több csatornán keresztüli kapcsolatteremtésre, az új vásárlási módok kipróbálására, vagy akár a virtuális áruk megvásárlására” - mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora.

Új normalitás

Az elmúlt 18 hónapban az emberek élete, munkája, vásárlása és közösségi léte olyan sebességgel változott meg, amire az elmúlt 70 évben még nem volt példa. A fogyasztói szokások gyökeres átalakulásában kiemelt szerepet játszik a digitális transzformáció, amely a készpénzmentes fizetéstől a streaming előfizetéseken, a játékplatformokon és egyéb virtuális terekben töltött időn keresztül a vásárlásokig óriási változásokat hozott. A következő szint a szemünk előtt vált és válik az új normalitássá.

Ebben a helyzetben olyan hibrid modelleket kell alkalmazni, amelynek virtuális ága nem csupán másolata a valódi „analóg” életnek, hanem új lehetőségeket, élményeket tud biztosítani. Ezekben az új modellekben már jelenleg is számos cég kínál párhuzamosan online és offline opciókat a szórakozásra, eseményekre, fesztiválokra és egyéb kapcsolódási lehetőségekre.

Új szolgáltatások és technológiák jelentek meg, amelyek a vásárlást még kényelmesebbé és elérhetőbbé tették. Kereskedelem és tartalom egyre jobban összefonódik, ahogyan a platformok egyre szélesebb körében jelenik meg az azonnali vásárlás lehetősége. Emellett a virtuális világok szerepe is rohamosan felértékelődik, már korántsem csak a játékok kapcsán, hanem egyre gyakrabban bizonyos munkakörökben is alkalmazzák. Megjelentek a virtuális, nem másolható vagyonok, speciális alkotások is, amelyeknek a piaca szintén gyorsan bővül.

A hirdetőknek behatóan ismerniük és érteniük kell az új lehetőségekhez kapcsolódó megváltozott viselkedéseket, új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket.

Etikusan választott eszközök

A fogyasztókért vívott csatát az előző évtizedben az adatgyűjtésre és -elemzésre alapozott marketingstratégiákkal lehetett megnyerni. Az elmúlt két évben (részben az adatokkal való visszaéléseket kísérő számos botrány hatására) ez a helyzet jelentősen megváltozott, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni.

Az etikus magatartás mellett a fogyasztók a felelős bánásmód és a fenntartható fejlődés tekintetében is komoly elvárásokat támasztanak a márkák felé. Mindez egyrészt a beszerzési csatornák és a működési folyamatok újratervezését, másrészt a hatékonyság növelését és fontos ügyek támogatását is igényli. Számos cég a példamutatás mellett aktívan segíti fogyasztóit is a fenntarthatóság megteremtésében (például termékek újrafelhasználásával, használt termékek forgalmazásával és kiterjedt javítási tevékenységekkel).

A médiacégek sem vonhatják ki magukat a folyamatból: sokan közülük elkötelezték magukat amellett, hogy működésük 2030-ra eléri a karbonsemlegességet. Költségvetésük egyre nagyobb részét fordítják fenntartható csatornákra, és új technikákat tesztelnek annak érdekében, hogy bizonyítsák: a fenntartható marketing is lehet hasonlóan hatékony, mint a hagyományos.

Személyesebb kiszolgálás és élmények

Miközben a fogyasztók egyre több adatot osztanak meg szolgáltatók széles körével a biometrikus azonosítóiktól kezdve az egészségügyi adataikig, egyre nagyobb az igényük az adataik védelmére. Eközben persze minél személyesebb kiszolgálást és élményeket várnak el.

Az egyre összetettebbé váló szolgáltatások szükségessé teszik azt, hogy a fogyasztók a kapcsolatteremtés minél korábbi fázisában lépjenek be személyesen az adott felületekre. Mindez az ügyfelek számára is számos előnnyel jár a gyorsabb kiszolgálástól a nagyobb biztonságig.

Az anonimitás egyre szűkebb mezsgyére húzódik vissza, ehhez a körülményhez pedig a nagy, jól bejáratott márkák tudnak jobban alkalmazkodni. A fogyasztók ugyanis értelemszerűen szívesebben osztanak meg személyes információkat olyan cégekkel, amelyek már ismertek a számukra. A piaci szereplők többsége azonban nem ilyen, ezért ha versenyben akarnak maradni, új utakat kell találniuk potenciális ügyfélkörük adatainak eléréséhez és felhasználásához.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...

Minden, amit a chatbotokról tudni érdemes

A chatbotok technológiája viszonylag új, viszont ahogy a vállalkozások új lehetőségeket keresnek az emberekkel való online kommunikációra, egyre népszerűbb. Az oktatástól a szórakoztatásig rengeteg különböző szerepben láthatjuk ezeket. A létrehozásuk óta a chatbotok forradalmasították...

Film készül az első női képviselőkről

A magyar parlament két első női képviselője, Slachta Margit és Kéthly Anna pályáját bemutató dokumentumfilm, valamint Piroch Gábor, a világhírű magyar kaszkadőr gyermekkorát felvillantó rövidfilm gyártását támogatja a Nemzeti Filmintézet. A Televíziós Döntőbizottság novemberi ülésén...

Pénzt ad a félretájékoztatás elleni küzdelemre a Google és a YouTube

A Google internetes óriáscég és videószolgáltatója, a YouTube 13,2 millió dolláros támogatást jelentett be egy új, tényszerűség-ellenőrző alap létrehozására az online félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében. A félretájékoztatás elleni küzdelem online csúcstalálkozóján bejelentetett finanszírozást a nemzetközi...

Egyelőre nem szorítja ki a streaming a lineáris tévézést

Bár a nemlineáris tévézés sok előnnyel kecsegtet, egyelőre nem – és a válaszok alapján a közeljövőben sem – fogja kiszorítani a hagyományos tévézést – derült ki abból az új kutatásból, amely a Magyar Elektronikus...

Élőben közvetített díjátadásokkal jön a következő Oscar-gála

A márciusi Oscar-gálán mind a 23 kategória díjának átadását élőben közvetítik - jelentette be az amerikai filmakadémia kedden. Kiderült az is, hogy Jimmy Kimmel lesz az esemény házigazdája, aki korábban már kétszer vezette a...

Lelassult az e-kereskedelem

Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben. A jelenlegi gazdasági helyzet...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb 500 millió eurós tőkealapot hozott létre az SE Ventures

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég 1 milliárd euróval a világ...

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....