- Hirdetés -

Ezekre a trendekre érdemes figyelniük a márkáknak

|

- Hirdetés -

A hirdetőknek új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni, emellett pedig személyre szabott kiszolgálást és élményt várnak el – többek között ezeket a megállapításokat tette a dentsu digitális fókuszó, end-to-end médiaügynökség, az iProspect a Future Focus 2022 című tanulmányában.

Az elemzés a média és a közösségi trendek viszonyát új megközelítésben vizsgálja: három aktuális megatrend, az új normalitás, az empátia és felelősség, illetve a személyre szabottság és adatvédelem szemszögeiből vázolja fel a legújabb folyamatokat.

„Ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, hirdetőként elengedhetetlen lesz a jövőben, hogy hibrid modellekben gondolkodjunk, legyen szó akár vásárlásról, fogyasztói élményről vagy médiafogyasztásról. Ezen túlmenően a digitalizálódás magával hozta a ’felelősségvállalás’ forradalmát: hiszünk abban, hogy azok a márkák lesznek képesek sikeresek lenni, amelyek a fogyasztói élményen túl odafigyelnek a fenntarthatóságra és a transzparenciára is. Nem utolsó sorban pedig márkaoldalról cél kell legyen a bizalom megteremtése, főleg a fogyasztói adatok megszerzésének és felhasználásának területén. A megbízható márkák lesznek a sikeres márkák a jövőben, hiszen a fogyasztók irányukban lesznek hajlandóak a több csatornán keresztüli kapcsolatteremtésre, az új vásárlási módok kipróbálására, vagy akár a virtuális áruk megvásárlására” - mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora.

Új normalitás

Az elmúlt 18 hónapban az emberek élete, munkája, vásárlása és közösségi léte olyan sebességgel változott meg, amire az elmúlt 70 évben még nem volt példa. A fogyasztói szokások gyökeres átalakulásában kiemelt szerepet játszik a digitális transzformáció, amely a készpénzmentes fizetéstől a streaming előfizetéseken, a játékplatformokon és egyéb virtuális terekben töltött időn keresztül a vásárlásokig óriási változásokat hozott. A következő szint a szemünk előtt vált és válik az új normalitássá.

Ebben a helyzetben olyan hibrid modelleket kell alkalmazni, amelynek virtuális ága nem csupán másolata a valódi „analóg” életnek, hanem új lehetőségeket, élményeket tud biztosítani. Ezekben az új modellekben már jelenleg is számos cég kínál párhuzamosan online és offline opciókat a szórakozásra, eseményekre, fesztiválokra és egyéb kapcsolódási lehetőségekre.

Új szolgáltatások és technológiák jelentek meg, amelyek a vásárlást még kényelmesebbé és elérhetőbbé tették. Kereskedelem és tartalom egyre jobban összefonódik, ahogyan a platformok egyre szélesebb körében jelenik meg az azonnali vásárlás lehetősége. Emellett a virtuális világok szerepe is rohamosan felértékelődik, már korántsem csak a játékok kapcsán, hanem egyre gyakrabban bizonyos munkakörökben is alkalmazzák. Megjelentek a virtuális, nem másolható vagyonok, speciális alkotások is, amelyeknek a piaca szintén gyorsan bővül.

A hirdetőknek behatóan ismerniük és érteniük kell az új lehetőségekhez kapcsolódó megváltozott viselkedéseket, új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket.

Etikusan választott eszközök

A fogyasztókért vívott csatát az előző évtizedben az adatgyűjtésre és -elemzésre alapozott marketingstratégiákkal lehetett megnyerni. Az elmúlt két évben (részben az adatokkal való visszaéléseket kísérő számos botrány hatására) ez a helyzet jelentősen megváltozott, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni.

Az etikus magatartás mellett a fogyasztók a felelős bánásmód és a fenntartható fejlődés tekintetében is komoly elvárásokat támasztanak a márkák felé. Mindez egyrészt a beszerzési csatornák és a működési folyamatok újratervezését, másrészt a hatékonyság növelését és fontos ügyek támogatását is igényli. Számos cég a példamutatás mellett aktívan segíti fogyasztóit is a fenntarthatóság megteremtésében (például termékek újrafelhasználásával, használt termékek forgalmazásával és kiterjedt javítási tevékenységekkel).

A médiacégek sem vonhatják ki magukat a folyamatból: sokan közülük elkötelezték magukat amellett, hogy működésük 2030-ra eléri a karbonsemlegességet. Költségvetésük egyre nagyobb részét fordítják fenntartható csatornákra, és új technikákat tesztelnek annak érdekében, hogy bizonyítsák: a fenntartható marketing is lehet hasonlóan hatékony, mint a hagyományos.

Személyesebb kiszolgálás és élmények

Miközben a fogyasztók egyre több adatot osztanak meg szolgáltatók széles körével a biometrikus azonosítóiktól kezdve az egészségügyi adataikig, egyre nagyobb az igényük az adataik védelmére. Eközben persze minél személyesebb kiszolgálást és élményeket várnak el.

Az egyre összetettebbé váló szolgáltatások szükségessé teszik azt, hogy a fogyasztók a kapcsolatteremtés minél korábbi fázisában lépjenek be személyesen az adott felületekre. Mindez az ügyfelek számára is számos előnnyel jár a gyorsabb kiszolgálástól a nagyobb biztonságig.

Az anonimitás egyre szűkebb mezsgyére húzódik vissza, ehhez a körülményhez pedig a nagy, jól bejáratott márkák tudnak jobban alkalmazkodni. A fogyasztók ugyanis értelemszerűen szívesebben osztanak meg személyes információkat olyan cégekkel, amelyek már ismertek a számukra. A piaci szereplők többsége azonban nem ilyen, ezért ha versenyben akarnak maradni, új utakat kell találniuk potenciális ügyfélkörük adatainak eléréséhez és felhasználásához.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...

Népszerű színészekkel indul az új talkshow

Nyílt lapokkal címmel vadonatúj beszélgetős műsort tűz műsorára a Spektrum Home, amely a WMN és az Örkény Színház közös produkciójának televíziós partnere. A sorozat a színházi világnapon, március 27-én indul. A műsorban olyan elismert...

Még több szakember hagyhatja el az országot

Ma átlagosan 58 napot kell várni szakemberre Magyarországon. Egy éve még 138 nap volt a várakozási idő. Ha tovább csökken a kereslet, félő, hogy újra felerősödik a szakemberek kivándorlása. Pedig a munkadíjak már európai...

Rengeteget tévéznek a gyerekek

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé...

Hitelből fizetjük a villanyszámlát

Az európaiak 53 százalékát ösztönzi tudatosabb fogyasztásra a megugró infláció és az energiaválság, ugyanakkor egyötödük új adósságot generált az elmúlt hat hónapban – derült ki az EOS által végzett reprezentatív kutatásból. A kutatás adatai szerint...

Gyökeresen átalakulhat az elektromos autózás

Az elektromos autók piaca rendkívül gyorsan és egyre nagyobb lendülettel fejlődik. Míg az elsőgenerációs elektromos autók hatótávolsága 150 kilométer körül volt, a gyártók ma olyan járműveken dolgoznak, amelyek egyszerre akár 1000 kilométert is képesek...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Élőben nézhetjük a leghosszabb motoros vb-t

A hétvégén elrajtol a sporttörténelem leghosszabb - és talán legizgalmasabb - gyorsaságimotoros-világbajnoksága. A MotoGP 2023-as idénye 21 versenyhétvégét ölel fel és most először sprintfutamokat is rendeznek. A Network4 csoport platformjai, az ARENA4 és a...

Nélkülözhetetlenek a digitális készségek a Z generáció szerint

A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával, háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...

Népszerű színészekkel indul az új talkshow

Nyílt lapokkal címmel vadonatúj beszélgetős műsort tűz műsorára a Spektrum Home, amely a WMN és az Örkény Színház közös produkciójának televíziós partnere. A sorozat a színházi világnapon, március 27-én indul. A műsorban olyan elismert...

Még több szakember hagyhatja el az országot

Ma átlagosan 58 napot kell várni szakemberre Magyarországon. Egy éve még 138 nap volt a várakozási idő. Ha tovább csökken a kereslet, félő, hogy újra felerősödik a szakemberek kivándorlása. Pedig a munkadíjak már európai...

Rengeteget tévéznek a gyerekek

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....