- Hirdetés -

Ezért érdemes az idősebbekre is jobban odafigyelniük a márkáknak

|

Az 50-70 éves korosztály tagjai a közhiedelemmel ellentétben jelentős mértékben befolyásolják a fiatalabbak vásárlásait, különösen a nagy értékű termékek, például járművek, vagy befektetések esetében – derül ki a Boston Consulting Group (BCG) „Don't Overlook Your Mature Consumers - Ne hagyja figyelmen kívül az idősebb fogyasztókat”) kutatásából. Éppen ezért a márkáknak nem lenne szabad figyelmen kívül hagyniuk az idősebbeket sem a kampánytervezés során.

A kutatás a világ népességének felét kitevő 12 piacon készült és az 50-70 éves korosztályba tartozó 870 millió fogyasztót vizsgálta, vásárlásaikat 9 termék kategóriára bontva. Ezeken a piacokon az 50-70 évesek átlagosan a piaci forgalom 27 százalékát költik, mintegy 7 ezer milliárd dollár értékben.

A kutatásból kiderült, hogy a vizsgált korosztály éves szinten ugyan kevesebbet költ a 18-49 éveseknél, de az egyes vásárlásaik nagyobb értékűek, általában azért, mert többre értékelik a minőséget, és ezért drágább, prémium termékeket vásárolnak. Ez különösen igaz az olyan nagy értékű termékekre, mint a járművek, az utazás és a befektetések, de ez jellemző a többi termék esetében is. Ruházati cikkekre a vizsgált korosztály például éves szinten 11 százalékkal kevesebbet költ a fiatalabbaknál, de egyes vásárlásaik értéke 80 százalékkal is meghaladja a fiatalok költéseit. Ezek az adatok arra utalnak, hogy az 50 -70 éves fogyasztók a prémium termékek és szolgáltatások kritikus piacát jelentik.

„Teljesen egyértelmű, hogy az 50 – 70 évesek folyamatosan bővülő köre sokkal értékesebb a márkák számára, mint ahogy arra ma tekintenek. Úgy tartják, hogy ez a korosztály árérzékeny és csak alapvető eszközöket vásárol – de ez nagyon távol áll az igazságtól. Fel kell ismerni az 50 - 70 éves korosztály trendteremtő szerepét és a marketing stratégia megalkotásánál az ő elérésükre is koncentrálni kell” - mondta el Juhász László, a BCG budapesti irodájának szenior partnere és ügyvezető igazgatója.

 

A tanulmányban szereplő valamennyi termékkategóriára igaz – a ruházati cikkektől kezdve az egészségügyi termékeken, a bőrápolási cikkeken és a rágcsálnivalókon át -, de különösen a nagy értékű termékekre, hogy az időseknek trendteremtő szerepük van. Míg a fiatalabb fogyasztók mintegy 36 százaléka mondta, hogy az idősebbek befolyásolták a járművásárlásban, addig fordítva csak 15 százalékos volt ez az arány. Hasonlóképpen a befektetési döntéseknél: a fiatalabb fogyasztók 31 százalékát befolyásolták az idősebbek, míg az idősebbeknek csak a 15 százalékát a fiatalabbak.

A kutatásban résztvevő idősebb fogyasztók jelezték, hogy több szabadidejük van, és nagyobb az utazási kedvük, mint a fiatalabbaknak. Emellett érdekli őket, hogy új dolgokat próbáljanak ki. Mindez nemcsak az Egyesült Államokban és Németországban igaz, ahol ezek a fogyasztók nagyobb anyagi biztonságban érzik magukat, hanem Indiában is.

Az idősebb fogyasztók igenis aktívak az interneten, 90 százalékuk naponta használja a közösségi média platformokat. Szeretik a személyes kapcsolatot lehetővé tevő fizikai üzleteket, de nagyra értékelik az online csatornák használatának kényelmét is - néha még jobban, mint a fiatalabbak, bár ez nagyon eltérő az egyes piacokon.

Az Egyesült Államokban például az 50–70 éves fogyasztók 46 százaléka vásárol ruházati cikkeket online, míg a fiatalabbaknak csak a 36 százaléka. Kínában és Brazíliában fordított az arány, ott az idősebbeknek csak 30-39 százaléka vásárol ruházati cikkeket online, míg a 18-49 évesek 45-55 százaléka.

Következésképpen a márkák online is kapcsolatba léphetnek az idősebb fogyasztókkal, bár elérésük eltérő lehet a fiatalabbakétól. Az idősebb fogyasztók általában kockázatkerülőbbek, és különösen nagyra értékelik az általuk hitelesnek tartott márkákat és információkat. A bizalom kiépítésében leginkább a személyes kapcsolataiktól, vagy az elismert, felismerhető márkáktól érkező üzenetek segítenek a kutatás szerint.

Az 50-70 éves korosztályt tehát nehezebb megnyerni, mert sok esetben már eldöntötték mit tekintenek megbízható márkának és a fiatalabb fogyasztóknál kisebb valószínűséggel keresnek új lehetőségeket. De ugyanez a tulajdonságuk hosszú távon nagyon értékes vásárlókká teszi őket: ha egyszer már döntöttek egy márka mellett, általában hűségesebbek, mint más korosztályok tagjai.

E korosztály bizalmának és hűségének az elnyeréséhez tehát árnyalt megközelítésre van szükség, beleértve az üzeneteknek az érdeklődési körükhöz és vásárlási szokásaikhoz igazítását és a számukra dedikált vásárlási utak kialakítását, fogalmaz a BCG kutatása.

Az 50-70 éves korcsoporton belül a legtöbbet költő 20 százalék adja a teljes korcsoport vásárlásainak mintegy 55%-át. A BCG kutatása szerint az ő részesedésük a korcsoporton belül a jármű vásárlásoknál 50 százalékos, az utazásnál 54 százalékos, a befektetési termékeknél pedig 68 százalékos. Ezek az idősebb fogyasztók általában boldogabbak, aktívabb életmódot folytatnak, és kevésbé aggódnak a pénz miatt, mint más idősebb fogyasztók, miközben általánosságban is elmondható, hogy az idősebbek sok esetben ellenállóbbak a gazdasági válságoknak, mint a fiatalabbak, ezért rendkívül értékes fogyasztói szegmensnek számítanak - különösen gazdasági bizonytalanság idején.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...