- Hirdetés -

Ezért érdemes mobilfizetésre váltani

|

A mobilfizetés jelentős népszerűségre tett szert az utóbbi években, sok ember számára vált a mindennapok részévé. Azonban még mindig akadnak olyanok, akik egyszer sem próbáltak még mobillal fizetni, vagy nem tudják, hogy hogyan kéne használni ezt a lehetőséget.

Az elmúlt hónapokban a mindennapi életünkben bekövetkezett drámai változásokat látva többen elgondolkoznak azon, hogy kipróbálják a mobilfizetést. A következőkben igyekszünk bemutatni, hogy mi is a mobilfizetés és miért érdemes fontolóra venni a használatát.

A mobilfizetés az okostelefonnal történő fizetést jelenti. Ilyen a telefonon található alkalmazásokkal történő vásárlás, vagy telefonról történő online vásárlás is. De a mobilfizetés érintéses módszerrel is történhet, hasonlóan az érintéses bankkártyák használatához.

De hogyan is kell beállítani a mobilfizetést és mi teszi ezt a fizetési módot egyszerűvé, gyorssá és biztonságossá?

Fizetés egyszerűen

A mobilfizetés segítségével könnyen fizethetünk, bárhonnan, hiszen az okostelefonunkkal együtt már a fizetési eszközünk is a zsebünkben vagy táskánkban van.

A legtöbb okostelefon már alkalmas a mobilfizetésre és így könnyedén hozzáadható a Visa-kártya. A mobilkészülékkel történő fizetés folyamata három egyszerű lépésből áll:

Adjon hozzá egy Visa-kártyát egy fizetésképes mobiltelefonhoz – erről bővebben itt tájékozódhat. Számos telefon esetén már elég lefényképezni a kártyát a digitális tárca létrehozásához, a kártyaadatok részleteinek megadása nélkül.

A pénztárnál keresse az érintéses fizetés jelét a terminálon.

Fizetéshez tartsa a telefont vagy az okoseszközt a jel fölött– nincs szükség a PIN kód megadására, hiszen személyazonosságát az érintés előtt már igazolta ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel.

Fizetés gyorsan

A mobilfizetés gyors. Nincs szükség a PIN kód megadására, hiszen a mobileszköz olyan módszereket tud használni a kártyatulajdonos azonosítására, mint az ujjlenyomat-leolvasás vagy az arcfelismerés. A mobilfizetések esetében nincs fizetési korlát, viszont az adott ország érintéses fizetési korlátja a mobileszközzel való fizetésekre is vonatkozik.

Mobilfizetéssel az applikációban való fizetés és az online vásárlás is egyszerűbbé válik. Számos vállalkozás engedélyezi már a digitális tárcával történő fizetést – ebben az esetben csak ki kell választani ezt a lehetőséget. Bizonyos esetekben kérhetik tőlünk személyazonosságunk igazolását az általunk megadott biometrikus adataink (ujjlenyomat, arcfelismerés) ellenőrzésével. A tranzakció ezután másodpercek alatt megtörténik.

Fizetés biztonságosan

A mobilfizetés az egyik legbiztonságosabb fizetési mód. Mindannyian rémültünk már halálra, amikor nem találtuk a megszokott helyén a pénztárcánkat. Mobilfizetés esetén azonban akkor sem kell pánikba esni, ha elvesztettük a mobiltelefonunkat, hiszen a kártyaadatainkhoz idegen személyek nem tudnak hozzáférni.

Ennek oka, hogy amikor kártyánkat egy digitális tárcához rendeljük, a Visa a kártya adatait egyedi számsorral, egy digitális tokennel helyettesíti. Gyakorlatilag tehát a digitális tárca nem tartalmazza az Ön adatait, így senki más nem férhet ezekhez hozzá.

A tokenek használata, vagyis a kártya tényleges adatainak helyettesítő számokra cserélése azt is jelenti, hogy a fizikai kártyát akkor sem szükséges lecserélni, ha a telefon elveszne vagy ellopnák.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...