Ezért fontos a munkahelyi kommunikáció

Egy átlagos munkanapon, munkaidőnk mindösszesen 5 százalékát - 24 percet fordítunk kommunikációra, azaz valós, emberi kapcsolatra épülő egyeztetésekre, beszélgetésre - derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest összefoglalójából. A teljesítmény csökkenéséért és az esetleges hibák gyakori előfordulásáért 86 százalékban a nem megfelelő kommunikációt, vagy annak teljes hiányát jelölik meg a dolgozók. Az összefüggés tehát egyértelmű, a rossz kommunikáció súlyos hibákhoz, amely pedig a nap végén bevétel csökkenéséhez vezet.

Összességében a munkahelyi kommunikáció alapvető fontosságú a szervezet sikeressége és a munkavállalók jóléte szempontjából is.

A kevés kommunikáció szervezeti káoszhoz vezethet

Az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest jelenlegi, hazai, főleg értékesítésben dolgozó ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy a kommunikációra fordított idő alacsony, alig éri el a fél órát egy munkanap alkalmával. “Ha nem fordítunk elég időt a kommunikációra, a kollégák nem figyelnek egymásra, vagy nem megfelelő platformokon cserélnek információt, az súlyos szervezeti káoszhoz vezethet, amelynek hatását a cég pénztárcája is megérezheti.” - tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere, tulajdonosa.

Minden összefügg a teljesítménnyel

A 2024-es Statisztika a munkahelyi kommunikációról című kutatás kimutatta, hogy a dolgozók (vezetők és az alattuk dolgozó kollégák egyaránt) 86 százaléka gondolja úgy, hogy a hatékony együttműködés és kommunikáció a fő oka a szervezetben előforduló hibáknak. Ugyanakkor azok a csapatok, ahol hatékonynak érezték a kollégák a kommunikációt, sikerült 25 százalékot növelni a teljesítményükön. Nagy Béla elmondta: “Nem érdemes a kommunikáción időt spórolni, ez több fronton is hatással lehet a vállalat és az üzletkötés sikerére. Amin érdemes lehet elgondolkodni, az a platformok hatékonysága, kezdve az AI alkalmazásától a munkahelyi chat bevezetéséig.” A kutatásban résztvevők körében 68 százalék vélekedett úgy, hogy az AI valamilyen szempontból hatással lesz kommunikációjukra az előttünk álló 5 évben.

A motiváció is lecsökkenhet

Értékesítői területen az egyik legfontosabb eszköz a kommunikáció, aminek hiánya a szolgáltatás minőségének csökkenéséhez vezet, ez pedig egyenes út a dolgozók gyakori cserélődéséhez is. “A motivációt sokkal nehezebb visszatölteni, mint fenntartani. Nem szabad hagyni, hogy egy-egy értékesítő motivációja megközelítse a nullát, hiszen onnan nehéz és ugyanakkor költséges is visszahozni” - tette hozzá a szakember.