- Hirdetés -

Ezért kampányol most az IKEA

|

Az IKEA új, ”Pihenés közben is élvezheted az életet. Aludj jól és álmodj szépeket.” elnevezésű kampányának lényege, hogy elérhetővé tegye a minőségi alvást és ezzel is segítse a szebb hétköznapok megteremtését az emberek többsége számára. A 2024. augusztus 1-én indult, éves kampányt egy 30 másodperces TV-reklám támogatja 2025 januárjáig. Az aktív kommunikáció folyamatosan bővül majd más csatornákkal és formátumokkal, beleértve a mozikat, a YouTube-ot, a kültéri hirdetéseket (óriásplakátok, CLP-k), a közösségi médiát, a weboldalt, az IKEA Family-t, a PR kommunikációt és az influenszer együttműködéseket. Az IKEA a CGI reklámok terén is úttörőnek számít, így az új, alacsonyabb árú termékek bevezetése során készült sikeres kampányt követően egy különleges, digitálisan kibővített alvásfókuszú hirdetéssel érkezik a márka.

Az IKEA több mint 80 éves tapasztalattal rendelkezik a jobb alvást elősegítő megoldások terén. „Az emberek gyakran küzdenek a rossz levegőminőséggel, a kényelmetlen ágyneművel, a zavaró fénnyel és a rossz hőmérséklet-szabályozással, amelyek mind nyugtalan éjszakákhoz vezetnek. A pénzügyi korlátok miatt sokszor nehéz prioritásként kezelni a jó alváshoz szükséges alapvető eszközöket, mint például egy minőségi matracot. Segítünk azoknak, akiknek korlátozott az idejük, a helyük és az anyagi helyzetük a jobb alváskörülmények megteremtésére” - tette hozzá Iva Pohlová, az IKEA csehországi, magyarországi és szlovákiai marketingkommunikációs menedzsere, akinek elmondása szerint az IKEA az összes értékesítési csatornán keresztül egyre nagyobb keresletet tapasztal a magyar vásárlók részéről a jobb alvást elősegítő termékek iránt. Éppen ezért a vállalat a következő 12 hónapban hat olyan tényező kombinációját helyezi fókuszba, amelyek bizonyítottan segíthetik a jobb alvást.

Jó alvás minden helyzetben

Az IKEA új reklámfilmje egy nő életútját követve bemutatja, hogyan változik és igazodik igényeihez az alvási környezete gyermekkorától kezdve egészen időskoráig. A kampány arra ösztönöz mindenkit, hogy javítsa és a legkedvezőbb áron hozza ki a maximumot abból a környezetből, ahol álomra hajtja a fejét. A reklámot az IKEA saját csapata készítette, és televízióban, online, közösségi médiában és mozikban egyaránt látható. A kampányt különböző reklámcsatornák támogatják, beleértve az influencer együttműködéseket is, amelyek az IKEA megoldásait tesztelik, majd pedig szemléltetik azok pozitív hatását.

A hosszú távú kampány során az IKEA egy kiválasztott tiny house üzemeltetővel is együttműködik, hogy tesztelje a minőségi alvás legjobb feltételeit. Ezzel párhuzamosan több szezonális termékcsalád lesz elérhető az áruházakban és a vállalat online felületén, amelyek inspirációt nyújtanak az alvásminőség javításához.

Az alvás legyen öröm, ne pedig a szorongás forrása

Az IKEA évtizedek óta elkötelezetten segít az embereknek megtalálni a saját alvási megoldásaikat, és visszaszerezni a jó alvás okozta örömet. „Megoldásaink célja, hogy életstílustól, munkarendtől, környezettől vagy költségvetéstől függetlenül mindenki számára elérhető legyen a jó alvás. Az elmúlt években folyamatosan frissítettük és bővítettük az alvás fókuszú termékkínálatunkat, hogy kielégítsük vásárlóink igényeit. Ez a munka azonban nem állt meg, továbbra is dolgozunk az újabb és még jobb megoldásokon. Bár ma már sokat tudunk a jó alvás fontosságáról, a rossz alvás továbbra is jelentős társadalmi probléma. Ennek okai között szerepelnek az elektronikus eszközök használata, az egészségügyi gondok, a mozgásszegény életmód, a szülői feladatok, az iskolai stressz, az éjszaka végzett munka, a pénzügyi aggodalmak és a klímaváltozás” - mondta Iva Pohlová. Számos tanulmány kimutatta, hogy a társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetűekre még negatívabb hatással van a rossz minőségű alvás.

Az IKEA 2024-es Élet otthon kutatása alapján a jó alvás top öt kulcseleme az alábbiak szerint alakul:

A magyarok 28 százalékának elengedhetetlen, hogy kedvenc párnájával aludjon. Ez a szokás a baby boomerek között figyelhető meg leginkább (33%), és a kutatás szerint inkább a nőkre jellemző (33%).

A teljes sötétséget kedvelők aránya az életkor előrehaladtával tendenciaszerűen csökken (Z generáció 31%, baby boomerek 18%), és az is megfigyelhető, hogy a bérlők számára ez valamivel fontosabb, mint a lakástulajdonosoknak (31%, 23%).

Kiemelten fontos (28%) jó éjt kívánni egy szerettünknek (28%),

illetve, hogy valaki mellettünk legyen alvás közben (27 %).

A megfelelő hőmérséklet megteremtése pedig a megkérdezettek negyedének elengedhetetlen az éjszakai pihenéshez.

A kommunikációs koncepció lokalizálása: Publicis Groupe 

Kreatív: IKEA Marketing & Communication AB, Svédország

A videóspot lokalizációja: Publicis Groupe 

Influencerek: Adison, Seesame, ACG 

Közösségi média: Publicis Groupe 

Digitális és médiaügynökség: Dentsu 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...