Az IKEA új, ”Pihenés közben is élvezheted az életet. Aludj jól és álmodj szépeket.” elnevezésű kampányának lényege, hogy elérhetővé tegye a minőségi alvást és ezzel is segítse a szebb hétköznapok megteremtését az emberek többsége számára. A 2024. augusztus 1-én indult, éves kampányt egy 30 másodperces TV-reklám támogatja 2025 januárjáig. Az aktív kommunikáció folyamatosan bővül majd más csatornákkal és formátumokkal, beleértve a mozikat, a YouTube-ot, a kültéri hirdetéseket (óriásplakátok, CLP-k), a közösségi médiát, a weboldalt, az IKEA Family-t, a PR kommunikációt és az influenszer együttműködéseket. Az IKEA a CGI reklámok terén is úttörőnek számít, így az új, alacsonyabb árú termékek bevezetése során készült sikeres kampányt követően egy különleges, digitálisan kibővített alvásfókuszú hirdetéssel érkezik a márka.
Az IKEA több mint 80 éves tapasztalattal rendelkezik a jobb alvást elősegítő megoldások terén. „Az emberek gyakran küzdenek a rossz levegőminőséggel, a kényelmetlen ágyneművel, a zavaró fénnyel és a rossz hőmérséklet-szabályozással, amelyek mind nyugtalan éjszakákhoz vezetnek. A pénzügyi korlátok miatt sokszor nehéz prioritásként kezelni a jó alváshoz szükséges alapvető eszközöket, mint például egy minőségi matracot. Segítünk azoknak, akiknek korlátozott az idejük, a helyük és az anyagi helyzetük a jobb alváskörülmények megteremtésére” - tette hozzá Iva Pohlová, az IKEA csehországi, magyarországi és szlovákiai marketingkommunikációs menedzsere, akinek elmondása szerint az IKEA az összes értékesítési csatornán keresztül egyre nagyobb keresletet tapasztal a magyar vásárlók részéről a jobb alvást elősegítő termékek iránt. Éppen ezért a vállalat a következő 12 hónapban hat olyan tényező kombinációját helyezi fókuszba, amelyek bizonyítottan segíthetik a jobb alvást.
Jó alvás minden helyzetben
Az IKEA új reklámfilmje egy nő életútját követve bemutatja, hogyan változik és igazodik igényeihez az alvási környezete gyermekkorától kezdve egészen időskoráig. A kampány arra ösztönöz mindenkit, hogy javítsa és a legkedvezőbb áron hozza ki a maximumot abból a környezetből, ahol álomra hajtja a fejét. A reklámot az IKEA saját csapata készítette, és televízióban, online, közösségi médiában és mozikban egyaránt látható. A kampányt különböző reklámcsatornák támogatják, beleértve az influencer együttműködéseket is, amelyek az IKEA megoldásait tesztelik, majd pedig szemléltetik azok pozitív hatását.
A hosszú távú kampány során az IKEA egy kiválasztott tiny house üzemeltetővel is együttműködik, hogy tesztelje a minőségi alvás legjobb feltételeit. Ezzel párhuzamosan több szezonális termékcsalád lesz elérhető az áruházakban és a vállalat online felületén, amelyek inspirációt nyújtanak az alvásminőség javításához.
Az alvás legyen öröm, ne pedig a szorongás forrása
Az IKEA évtizedek óta elkötelezetten segít az embereknek megtalálni a saját alvási megoldásaikat, és visszaszerezni a jó alvás okozta örömet. „Megoldásaink célja, hogy életstílustól, munkarendtől, környezettől vagy költségvetéstől függetlenül mindenki számára elérhető legyen a jó alvás. Az elmúlt években folyamatosan frissítettük és bővítettük az alvás fókuszú termékkínálatunkat, hogy kielégítsük vásárlóink igényeit. Ez a munka azonban nem állt meg, továbbra is dolgozunk az újabb és még jobb megoldásokon. Bár ma már sokat tudunk a jó alvás fontosságáról, a rossz alvás továbbra is jelentős társadalmi probléma. Ennek okai között szerepelnek az elektronikus eszközök használata, az egészségügyi gondok, a mozgásszegény életmód, a szülői feladatok, az iskolai stressz, az éjszaka végzett munka, a pénzügyi aggodalmak és a klímaváltozás” - mondta Iva Pohlová. Számos tanulmány kimutatta, hogy a társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetűekre még negatívabb hatással van a rossz minőségű alvás.
Az IKEA 2024-es Élet otthon kutatása alapján a jó alvás top öt kulcseleme az alábbiak szerint alakul:
A magyarok 28 százalékának elengedhetetlen, hogy kedvenc párnájával aludjon. Ez a szokás a baby boomerek között figyelhető meg leginkább (33%), és a kutatás szerint inkább a nőkre jellemző (33%).
A teljes sötétséget kedvelők aránya az életkor előrehaladtával tendenciaszerűen csökken (Z generáció 31%, baby boomerek 18%), és az is megfigyelhető, hogy a bérlők számára ez valamivel fontosabb, mint a lakástulajdonosoknak (31%, 23%).
Kiemelten fontos (28%) jó éjt kívánni egy szerettünknek (28%),
illetve, hogy valaki mellettünk legyen alvás közben (27 %).
A megfelelő hőmérséklet megteremtése pedig a megkérdezettek negyedének elengedhetetlen az éjszakai pihenéshez.
A kommunikációs koncepció lokalizálása: Publicis Groupe
Kreatív: IKEA Marketing & Communication AB, Svédország
A videóspot lokalizációja: Publicis Groupe
Influencerek: Adison, Seesame, ACG
Közösségi média: Publicis Groupe
Digitális és médiaügynökség: Dentsu