- Hirdetés -

Ezért megállíthatatlan a TikTok térhódítása

|

- Hirdetés -

A TikTok népszerűsége továbbra is töretlen, mind globális, mind lokális szinten a legtöbbet letöltött alkalmazások között található, jelenleg világszerte nagyjából 1,7 milliárd felhasználója van. De vajon mi áll a siker hátterében?

A 2017-es globális elterjedése óta folyamatosan bővül a TikTok felhasználóinak a száma, a sikerének elsődleges kulcsa pedig az addiktivitásban rejlik, amit mi más bizonyíthatna jobban, mint a felületet használók statisztikái. Ők ugyanis napi szinten átlagosan 60 percet töltenek el TikTokon és átlagosan tizenhétszer nyitják meg az alkalmazást. Az átlagos havi videómegtekintések száma 7,9 milliárd, amihez 75 százalékos átlagos engagement rate társul, ami azt az arányszámot jelenti, hogy a megosztott videók megjelenéseinek hány százaléka eredményezett valamilyen reakciót a felhasználók körében.

A TikTokot nagyon jól kitalálták, az algoritmus villámgyorsan kiismeri a felhasználók szokásait, igen hamar személyre szabja az ajánlásokat, így a videófolyamunk az egyedi preferenciánkat fogja tükrözni, amely kvázi egy személyes kapcsolatot hoz létre köztünk és az alkalmazás között. Ráadásul, mivel a felhasználók napi szinten rengeteg videót töltenek fel, az algoritmus egy folyamatosan frissülő tartalmi bázisból dolgozhat. A személyre szabott ajánlásokat tartalmazó For You Page úgy lett kitalálva, hogy a felhasználók végtelen számú célzott videót görgethessenek. Ez az azonnali és várakozásmentes folyamat fenntartja a figyelmet, ott tartja a felhasználókat, a videós tartalmak pedig lehetővé teszik, hogy mind vizuálisan, mind auditív módon stimulálva legyen az agyuk. Ez utóbbi hatással van az érzelmi reakcióikra is, így a platform a szórakozás, a kikapcsolódás mellett egyfajta örömforrást is jelent számukra. Az addiktív jellegét leginkább a dopaminfüggőség kialakulása támasztja alá. A dopamin boldogsághormonként szolgál, a platform pedig véletlenszerűen jutalmaz videókkal, amelyek stimulálják a dopamin termelését, ez pedig a szerencsejáték-függőséghez hasonló állapotot idéz elő a felhasználókban.

Nagyon trendi

A TikTok globálisan nagyjából 1,7 milliárd, míg Magyarországon közel 3 millió felhasználót számlál. Hazánkat tekintve a nemi megoszlás szinte azonos, ugyanakkor a korcsoportok megoszlásában már megfigyelhető a differencia. A platform berobbanásakor még többnyire a tinik voltak jelen, azonban – ahogyan a többi közösségi felületen is tapasztalható volt – az elmúlt években egyre nagyobb számban jelentek meg az idősebb korosztályok képviselői. Legnagyobb arányban a 25 év felettiek száma növekszik.

 

Nagyon megosztó

A TikTok nem is lehetne a legnagyobb közösségimédia-platformok között, ha nem lenne kellőképp megosztó. Ez köszönhető annak is, hogy az indulásakor főképp éneklős, táncolós videókkal volt tele, és sokakban még mindig ez a percepció él. A generációs különbségeknek köszönhetően az idősebbek kevésbé tudnak ezzel azonosulni, annak ellenére, hogy a feltöltött videók tartalma igen megváltozott, és elég széles körben biztosít kikapcsolódást vagy akár tanulási lehetőséget.

Természetesen a TikToknak is megvan a hatása a társadalomra, elég csak abba belegondolnunk, hogy napi szinten mennyi időt töltenek el a felhasználók a platformon, és ez milyen hatással van, illetve lesz a szociális kapcsolatainkra, a mentális egészségünkre, a fogyasztási szokásainkra. Az adatvédelmi kérdés azonban máig nem tisztázott teljesen, ennek mentén több probléma is felvetődött az évek során, ami szintén hozzájárul a meg#osztottságához. A kritika elsősorban a felhasználói adatok kezelését érte, így mind a márkáknak, mind a privát felhasználóknak érdemes mérlegelniük az ezzel járó kockázatokat a regisztrációt megelőzően.

Befolyásolásra nagyon jó

Ahogyan arról már szó volt, a TikTok hatással van a mindennapi életünkre, legyen szó zenéről, vásárlásról, főzésről vagy akár hobbiról. Új zenét fedezünk fel, új recepteket próbálhatunk ki, új márkákat ismerünk meg, új dolgokat vásárolhatunk a hatására. A 2023 Consumer Trends Report kutatásból kiderül, hogy a felmérésben résztvevők 44 százaléka hallgatott meg már új zenét, 35 százaléka készített már el valamilyen étel- vagy italreceptet, 29 százaléka új érdeklődési kört alakított ki, 28 százaléka új márkát fedezett fel, szintén 28 százaléka új zenét ismert meg, 27 százaléka vásárolt valamit, 22 százaléka a megismerés után elkezdett új szót vagy kifejezést használni, 17 százaléka a platformon látott stílusban öltözött fel, ugyanúgy 17 százalék felkeresett már egy adott helyet a városban vagy annak közelében, 12 százalék pedig egy adott városba, országba utazott.

Az organikus tartalom mellett már a TikTokon is megjelentek a hirdetések, amelyek szintén képesek befolyásolni a felhasználókat. A platform folyamatosan optimalizálja a reklámok típusát a hirdetői igényekhez igazodva, és három fő kategóriába sorolhatók: foglalásos, aukciós és kreatív. A prémium hirdetési formátumok közül egy maradt meg, a TopView, ezzel főképp brandkampányokat lehet remekül támogatni.

 

Lendvai Klaudia, senior PPC manager, Lounge Group

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Már belenézhetünk az HBO népszerű sorozatának új évadába

Az HBO a brazíliai São Paulóban megrendezett CCXP23 Comic-Con rendezvényen közzétette az HBO saját gyártású drámasorozata, A SÁRKÁNYOK HÁZA második évadának hivatalos teaserét. A nyolc epizódból álló második évad 2024 nyarán debütál az HBO-n,...

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így spórolhatunk a klímás fűtéssel

A fűtés gazdaságosságát főként az épület szigetelése határozza meg, a klímák esetében viszont számos más olyan praktika is ismert, amivel spórolhatunk a költségeinken. Ha a teljes fűtési idényben használnánk a klímaberendezést, kizárólag fűtésre optimalizált...
Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....