- Hirdetés -

Ezért megállíthatatlan a TikTok térhódítása

|

- Hirdetés -

A TikTok népszerűsége továbbra is töretlen, mind globális, mind lokális szinten a legtöbbet letöltött alkalmazások között található, jelenleg világszerte nagyjából 1,7 milliárd felhasználója van. De vajon mi áll a siker hátterében?

A 2017-es globális elterjedése óta folyamatosan bővül a TikTok felhasználóinak a száma, a sikerének elsődleges kulcsa pedig az addiktivitásban rejlik, amit mi más bizonyíthatna jobban, mint a felületet használók statisztikái. Ők ugyanis napi szinten átlagosan 60 percet töltenek el TikTokon és átlagosan tizenhétszer nyitják meg az alkalmazást. Az átlagos havi videómegtekintések száma 7,9 milliárd, amihez 75 százalékos átlagos engagement rate társul, ami azt az arányszámot jelenti, hogy a megosztott videók megjelenéseinek hány százaléka eredményezett valamilyen reakciót a felhasználók körében.

A TikTokot nagyon jól kitalálták, az algoritmus villámgyorsan kiismeri a felhasználók szokásait, igen hamar személyre szabja az ajánlásokat, így a videófolyamunk az egyedi preferenciánkat fogja tükrözni, amely kvázi egy személyes kapcsolatot hoz létre köztünk és az alkalmazás között. Ráadásul, mivel a felhasználók napi szinten rengeteg videót töltenek fel, az algoritmus egy folyamatosan frissülő tartalmi bázisból dolgozhat. A személyre szabott ajánlásokat tartalmazó For You Page úgy lett kitalálva, hogy a felhasználók végtelen számú célzott videót görgethessenek. Ez az azonnali és várakozásmentes folyamat fenntartja a figyelmet, ott tartja a felhasználókat, a videós tartalmak pedig lehetővé teszik, hogy mind vizuálisan, mind auditív módon stimulálva legyen az agyuk. Ez utóbbi hatással van az érzelmi reakcióikra is, így a platform a szórakozás, a kikapcsolódás mellett egyfajta örömforrást is jelent számukra. Az addiktív jellegét leginkább a dopaminfüggőség kialakulása támasztja alá. A dopamin boldogsághormonként szolgál, a platform pedig véletlenszerűen jutalmaz videókkal, amelyek stimulálják a dopamin termelését, ez pedig a szerencsejáték-függőséghez hasonló állapotot idéz elő a felhasználókban.

Nagyon trendi

A TikTok globálisan nagyjából 1,7 milliárd, míg Magyarországon közel 3 millió felhasználót számlál. Hazánkat tekintve a nemi megoszlás szinte azonos, ugyanakkor a korcsoportok megoszlásában már megfigyelhető a differencia. A platform berobbanásakor még többnyire a tinik voltak jelen, azonban – ahogyan a többi közösségi felületen is tapasztalható volt – az elmúlt években egyre nagyobb számban jelentek meg az idősebb korosztályok képviselői. Legnagyobb arányban a 25 év felettiek száma növekszik.

 

Nagyon megosztó

A TikTok nem is lehetne a legnagyobb közösségimédia-platformok között, ha nem lenne kellőképp megosztó. Ez köszönhető annak is, hogy az indulásakor főképp éneklős, táncolós videókkal volt tele, és sokakban még mindig ez a percepció él. A generációs különbségeknek köszönhetően az idősebbek kevésbé tudnak ezzel azonosulni, annak ellenére, hogy a feltöltött videók tartalma igen megváltozott, és elég széles körben biztosít kikapcsolódást vagy akár tanulási lehetőséget.

Természetesen a TikToknak is megvan a hatása a társadalomra, elég csak abba belegondolnunk, hogy napi szinten mennyi időt töltenek el a felhasználók a platformon, és ez milyen hatással van, illetve lesz a szociális kapcsolatainkra, a mentális egészségünkre, a fogyasztási szokásainkra. Az adatvédelmi kérdés azonban máig nem tisztázott teljesen, ennek mentén több probléma is felvetődött az évek során, ami szintén hozzájárul a meg#osztottságához. A kritika elsősorban a felhasználói adatok kezelését érte, így mind a márkáknak, mind a privát felhasználóknak érdemes mérlegelniük az ezzel járó kockázatokat a regisztrációt megelőzően.

Befolyásolásra nagyon jó

Ahogyan arról már szó volt, a TikTok hatással van a mindennapi életünkre, legyen szó zenéről, vásárlásról, főzésről vagy akár hobbiról. Új zenét fedezünk fel, új recepteket próbálhatunk ki, új márkákat ismerünk meg, új dolgokat vásárolhatunk a hatására. A 2023 Consumer Trends Report kutatásból kiderül, hogy a felmérésben résztvevők 44 százaléka hallgatott meg már új zenét, 35 százaléka készített már el valamilyen étel- vagy italreceptet, 29 százaléka új érdeklődési kört alakított ki, 28 százaléka új márkát fedezett fel, szintén 28 százaléka új zenét ismert meg, 27 százaléka vásárolt valamit, 22 százaléka a megismerés után elkezdett új szót vagy kifejezést használni, 17 százaléka a platformon látott stílusban öltözött fel, ugyanúgy 17 százalék felkeresett már egy adott helyet a városban vagy annak közelében, 12 százalék pedig egy adott városba, országba utazott.

Az organikus tartalom mellett már a TikTokon is megjelentek a hirdetések, amelyek szintén képesek befolyásolni a felhasználókat. A platform folyamatosan optimalizálja a reklámok típusát a hirdetői igényekhez igazodva, és három fő kategóriába sorolhatók: foglalásos, aukciós és kreatív. A prémium hirdetési formátumok közül egy maradt meg, a TopView, ezzel főképp brandkampányokat lehet remekül támogatni.

 

Lendvai Klaudia, senior PPC manager, Lounge Group

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....