- Hirdetés -

Ezért vannak veszélyben a vállalatok

|

- Hirdetés -

Az IT-felelősök a szervezetük forgalmának 45 százalékát nem tudják azonosítani, sőt, majdnem egynegyedük számára a hálózati forgalom 70 százaléka ismeretlen célú vagy eredetű – derül ki a Shopos „A hálózati tűzfalak mocskos kis titkai” jelentéséből. Az, hogy nem is tudják, milyen alkalmazások futnak a rendszerben, komoly biztonsági kihívások jelent manapság a cégeknek és hatással van az effektív hálózati menedzsmentre is.

A kibertámadások cégekre gyakorolt bénító hatását figyelembe véve nem meglepő, hogy a válaszadók 84 százaléka egyetért abban, hogy az alkalmazás ismertségének hiánya komoly biztonsági problémát jelent. Az alkalmazások azonosítása nélkül az IT-felelősök nem látják a zsarolóvírusokat, az ismeretlen vírusokat, az adatlopásokat és más fejlett fenyegetéseket, ahogy a potenciálisan káros szándékú alkalmazásokat és jogtalanul tevékenykedő felhasználókat sem. Számos oka van, hogy a szignatúra-alapú felismeréssel működő hálózati tűzfalak nem tudnak megfelelő belátást nyújtani az alkalmazások adatforgalmába: ilyenek például a növekvő mértékű titkosítás, a böngészőemuláció vagy a védelmet kijátszó fejlettebb technikák.

“Ha nem látunk mindent a hálózaton, sosem lehetünk biztosak abban, hogy a szervezetünk védve van a fenyegetésekkel szemben. Az IT szakemberek túl régóta “repültek vakon”, a digitális bűnözők ezt pedig kihasználták” – mondta Dan Schiappa, a Sophos rangidős alelnöke és általános termékmenedzsere. “Mivel a kormányok világszerte szigorúbb büntetéseket alkalmaznak az adatlopások és adatvesztések miatt, egyre fontosabbá válik, hogy tudjuk ki és mi van a hálózatunkon. Ezek a kellemetlen titkok nem ignorálhatók többé.”

A vállalatok havonta átlagosan 7 munkanapot töltenek 16 fertőzött számítógép kármentesítésével. A jelentés szerint a kisebb szervezeteknél (100 és 1000 felhasználó közöttiek) ez a szám 5 munkanap 13 gép megtisztítására, a nagyobbaknál (1001 és 5000 közötti felhasználószámmal) pedig 10 munkanap 20 gép helyreállítására.

“Egy hálózatot érintő incidens során gyakran több számítógép kompromittálódik, ezért minél hamarabb meg tudjuk állítani a fertőzést, annál inkább csökkenteni tudjuk az okozott kár és a kármentesítés idejének mértékét” – mutatott rá Schiappa. “A cégek olyan újgenerációs integrált hálózati és endpoint védelmet keresnek, amely képes megállítani a fejlettebb fenyegetéseket és meg tudja akadályozni azt, hogy az egyes izolált incidensekből nagymértékű fertőzés szülessen. A kifinomult exploitok, mint például az EternalBlue vagy a MimiKatz-hoz hasonló eszközök intenzív használata emlékeztettek mindenkit, hogy az végpontok biztonsága számára kritikus a hálózatvédelem és vice versa. Csak az ezek közötti direkt információcsere tudja megállapítani azt, hogy ki és milyen szándékkal operál a hálózaton belül.”

Az IT felelősök nagyon is tisztában vannak azzal, hogy a tűzfalak védelmét fejleszteni kell. Sőt, a felmérésben az IT menedzserek 79 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jelenlegi tűzfaluknál jobb védelmet akarnak. 99 százalék olyan tűzfaltechnológiát akar, amely automatikusan tudja izolálni a fertőzött számítógépeket, 97 százalékuk pedig olyan endpoint és tűzfalvédelmet szeretne ugyanattól a gyártótól, amely közvetlenül képes a biztonsági státusszal kapcsolatos információk cseréjét végrehajtani.

Nem csak a biztonság miatt kell izgulni

A hálózati átláthatóság hiányából fakadó aggodalmak listáján a biztonsági kockázatokat a csökkenő produktivitás követi, amelyet a válaszadók 52 százaléka jelölt meg. A cég produktivitására negatív hatással lehet, ha az IT részleg nem tud prioritást adni a kritikus alkalmazások sávszélességigényének.

Azokban az iparágakban, ahol a specifikus üzleti elvárásoknak való megfeleléshez egyedi szoftverre kell támaszkodni, az ügymenet szempontjából kritikus alkalmazások sávszélességének biztosítása prioritást kell élvezzen a kevésbé fontos forgalommal szemben; a prioritása megadásának elmulasztása komoly anyagi veszteséggel járhat. A speciális szoftvereket alkalmazó IT szakemberek 50 százaléka elismerte, hogy a tűzfaluk nem képes felismerni azok forgalmát, így nem képesek a befektetésük megtérülésének maximalizálására. Az átláthatóság hiánya vakfoltot jelent, amelynek segítségével illegális vagy nem odaillő tartalmakat lehet küldeni a vállalati hálózatokon, ez pedig pereskedéssel, illetve a jogszabályilag meghatározott normák be nem tartásából fakadó büntetésekkel fenyegeti a cégeket.

“A szervezeteknek olyan tűzfalra van szükségük, amely megvédi az ügymenet szempontjából kritikus alkalmazásokba történt befektetésüket azzal, hogy a dolgozók számára szükséges alkalmazásokhoz kiemelt hozzáférést biztosít” – mondta Schiappa. “Hálózati átláthatóság növeléséhez más megközelítés szükséges. Azzal, hogy a tűzfal számára biztosítjuk, hogy az végponti védelemből közvetlenül nyerjen adatokat, minden alkalmazást fel tud ismerni – még ismeretlen működésű vagy egyedi alkalmazások esetén is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA