- Hirdetés -

Ezért vannak veszélyben a vállalatok

|

- Hirdetés -

Az IT-felelősök a szervezetük forgalmának 45 százalékát nem tudják azonosítani, sőt, majdnem egynegyedük számára a hálózati forgalom 70 százaléka ismeretlen célú vagy eredetű – derül ki a Shopos „A hálózati tűzfalak mocskos kis titkai” jelentéséből. Az, hogy nem is tudják, milyen alkalmazások futnak a rendszerben, komoly biztonsági kihívások jelent manapság a cégeknek és hatással van az effektív hálózati menedzsmentre is.

A kibertámadások cégekre gyakorolt bénító hatását figyelembe véve nem meglepő, hogy a válaszadók 84 százaléka egyetért abban, hogy az alkalmazás ismertségének hiánya komoly biztonsági problémát jelent. Az alkalmazások azonosítása nélkül az IT-felelősök nem látják a zsarolóvírusokat, az ismeretlen vírusokat, az adatlopásokat és más fejlett fenyegetéseket, ahogy a potenciálisan káros szándékú alkalmazásokat és jogtalanul tevékenykedő felhasználókat sem. Számos oka van, hogy a szignatúra-alapú felismeréssel működő hálózati tűzfalak nem tudnak megfelelő belátást nyújtani az alkalmazások adatforgalmába: ilyenek például a növekvő mértékű titkosítás, a böngészőemuláció vagy a védelmet kijátszó fejlettebb technikák.

“Ha nem látunk mindent a hálózaton, sosem lehetünk biztosak abban, hogy a szervezetünk védve van a fenyegetésekkel szemben. Az IT szakemberek túl régóta “repültek vakon”, a digitális bűnözők ezt pedig kihasználták” – mondta Dan Schiappa, a Sophos rangidős alelnöke és általános termékmenedzsere. “Mivel a kormányok világszerte szigorúbb büntetéseket alkalmaznak az adatlopások és adatvesztések miatt, egyre fontosabbá válik, hogy tudjuk ki és mi van a hálózatunkon. Ezek a kellemetlen titkok nem ignorálhatók többé.”

A vállalatok havonta átlagosan 7 munkanapot töltenek 16 fertőzött számítógép kármentesítésével. A jelentés szerint a kisebb szervezeteknél (100 és 1000 felhasználó közöttiek) ez a szám 5 munkanap 13 gép megtisztítására, a nagyobbaknál (1001 és 5000 közötti felhasználószámmal) pedig 10 munkanap 20 gép helyreállítására.

“Egy hálózatot érintő incidens során gyakran több számítógép kompromittálódik, ezért minél hamarabb meg tudjuk állítani a fertőzést, annál inkább csökkenteni tudjuk az okozott kár és a kármentesítés idejének mértékét” – mutatott rá Schiappa. “A cégek olyan újgenerációs integrált hálózati és endpoint védelmet keresnek, amely képes megállítani a fejlettebb fenyegetéseket és meg tudja akadályozni azt, hogy az egyes izolált incidensekből nagymértékű fertőzés szülessen. A kifinomult exploitok, mint például az EternalBlue vagy a MimiKatz-hoz hasonló eszközök intenzív használata emlékeztettek mindenkit, hogy az végpontok biztonsága számára kritikus a hálózatvédelem és vice versa. Csak az ezek közötti direkt információcsere tudja megállapítani azt, hogy ki és milyen szándékkal operál a hálózaton belül.”

Az IT felelősök nagyon is tisztában vannak azzal, hogy a tűzfalak védelmét fejleszteni kell. Sőt, a felmérésben az IT menedzserek 79 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jelenlegi tűzfaluknál jobb védelmet akarnak. 99 százalék olyan tűzfaltechnológiát akar, amely automatikusan tudja izolálni a fertőzött számítógépeket, 97 százalékuk pedig olyan endpoint és tűzfalvédelmet szeretne ugyanattól a gyártótól, amely közvetlenül képes a biztonsági státusszal kapcsolatos információk cseréjét végrehajtani.

Nem csak a biztonság miatt kell izgulni

A hálózati átláthatóság hiányából fakadó aggodalmak listáján a biztonsági kockázatokat a csökkenő produktivitás követi, amelyet a válaszadók 52 százaléka jelölt meg. A cég produktivitására negatív hatással lehet, ha az IT részleg nem tud prioritást adni a kritikus alkalmazások sávszélességigényének.

Azokban az iparágakban, ahol a specifikus üzleti elvárásoknak való megfeleléshez egyedi szoftverre kell támaszkodni, az ügymenet szempontjából kritikus alkalmazások sávszélességének biztosítása prioritást kell élvezzen a kevésbé fontos forgalommal szemben; a prioritása megadásának elmulasztása komoly anyagi veszteséggel járhat. A speciális szoftvereket alkalmazó IT szakemberek 50 százaléka elismerte, hogy a tűzfaluk nem képes felismerni azok forgalmát, így nem képesek a befektetésük megtérülésének maximalizálására. Az átláthatóság hiánya vakfoltot jelent, amelynek segítségével illegális vagy nem odaillő tartalmakat lehet küldeni a vállalati hálózatokon, ez pedig pereskedéssel, illetve a jogszabályilag meghatározott normák be nem tartásából fakadó büntetésekkel fenyegeti a cégeket.

“A szervezeteknek olyan tűzfalra van szükségük, amely megvédi az ügymenet szempontjából kritikus alkalmazásokba történt befektetésüket azzal, hogy a dolgozók számára szükséges alkalmazásokhoz kiemelt hozzáférést biztosít” – mondta Schiappa. “Hálózati átláthatóság növeléséhez más megközelítés szükséges. Azzal, hogy a tűzfal számára biztosítjuk, hogy az végponti védelemből közvetlenül nyerjen adatokat, minden alkalmazást fel tud ismerni – még ismeretlen működésű vagy egyedi alkalmazások esetén is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....