- Hirdetés -

Ezért veszünk hibrid autót

|

Az elmúlt négy évben megnyolcszorozódott környezetbarát, a városi közlekedés során akár 50-70 százalékban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közeledő hibrid elektromos autók magyarországi értékesítése, aminek éllovasa a hazai hibrid értékesítések négyötödét jegyző Toyota és prémium márkája, a Lexus volt.

Szemben a kezdeti időszakkal, amikor az idén már két évtizedes múltra visszatekintő zöld technológia felé túlnyomórészt csupán a környezettudatos magánvásárlók nyitottak, mára a hibrid elektromos autók eladásainak közel kétharmadát Magyarországon is a vállalati flották jegyzik. Nem szabad elfelejteni ugyanakkor, hogy az utóbbi időben a juttatásként céges autót kínáló vállalatok körében egyre inkább hódít az úgynevezett ’user-chooser’ opció, amikor a munkavállaló egy meghatározott költségszinten szabadon választhat néhány márka modelljei között. Az ilyen felhasználó autóválasztási szempontból gyakorlatilag magánvásárlóként működik, hasonló motivációkkal és preferenciákkal. Az alábbiakban annak jártunk utána, hogy miért is választunk magánvásárlóként és vállalati autóként is egyre többen környezetbarát hibrideket, és mennyire befolyásolnak minket gyermekeink ebben a döntésben.

Aki ma Magyarországon környezetbarát új autó vásárlásában gondolkodik, 21 márka 89 részben vagy teljesen elektromos modelljéből válaszhat (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos), amiből 45 db külső töltést nem igénylő full hibrid elektromos (HEV), 30 db egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére alkalmas plug-in hibrid elektromos (PHEV) és 14 db limitált hatótávú akkumulátoros elektromos (EV) modell. Más kérdés, hogy az autóvásárlók a zöld autózást gyakorlatilag két márkához, a hibrid elektromos technológia élharcosaként ismert Toyotához és prémium márkájához, a Lexushoz kötik: a hazánkban eladott zöld autók négyötödét e két japán márka jegyzi, és a Magyarországon legnépszerűbb zöld autók TOP5-ös listájára sem fér fel más márka modellje. Ebben kétségkívül szerepe van persze annak is, hogy a Toyota és a Lexus közismerten évtizedes előnnyel rendelkezik a hibrid elektromos technológia fejlesztése terén, és ha ez nem volna elég, ők kínálják a piac leszélesebb, 16 modellből álló, a városi kisautó Toyota Yaristól a Lexus LC szuperspotkupéig minden szegmensre kiterjedő környezetbarát hibrid modellportfólióját.

No de miért választ ma valaki magánemberként vagy épp vállalati flottafelhasználóként tudatosan zöld autót? A vállalati felhasználókat több ok is sarkallhatja erre, a hibrid elektromos autókra jellemző alacsony üzemben tartási költségektől kezdve a jobb értéktartáson át a vállalati imázsra gyakorolt pozitív hatásig. Miközben a környezetszennyező dízelekhez hasonlóan alacsony fogyasztást várhatunk tőlük, egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van, mint egy dízelben, amelyek az utóbbi esetén borsos javítási számlákat eredményezhetnek, ráadásul a hibrid autók maradványértéke (használtautóként várható eladáskori ára) a legjobbak között van a piacon. Ha pedig a vállalati imázs és társadalmi felelősségvállalás került szóba, érdemes megemlékezni a a Klíma Csoport EV100 elnevezésű globális kezdeményezéséhről. Ennek keretében meghatározó globális vállalatok kötelezték el magukat arra, hogy 2020-ra vállalati flottáik 25%-a, 2025-re 50%-a, 2030-ra pedig 100%-a hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekből álljon.

No de mi hajt bennünket magánvásárlóként, vagy épp szabadon választó ’user-chooser’ flottafelhasználóként a környezetbarát hibrid autók vásárlása irányába?

Kifejezetten az autóiparnál maradva például több kutatás is rávilágít arra, hogy a gyerekek sokat foglalkoznak az autós márkákkal, figyelik a reklámokat és szüleik ilyen irányú viselkedését is, ám ha lehet, még náluk is fogékonyabbak a környezetbarát, zöld, a természetet megóvó megoldásokra. Nem meglepő (a gyerekek sok területen követik szülei attitűdjét), hogy a Michigan State University korábbi kutatása szerint a gyermekek 39 százaléka vásárol majd később egy bizonyos autómárkát, ha azt már szülei is használták. Ez a meglepően erős korreláció egyre jobban kihat az autóforgalmazók marketingstratégiájára. Sokkal izgalmasabb ugyanakkor, hogy az Adage kutatása szerint ötből három szülő bevonja a gyermekét az autóvásárlásba, pontosabban a kicsinyek szempontjait is figyelembe veszi, ha új járművet szeretne a család. Nem egy családfő számolt be például arról, hogy gyermekének jövőjére gondolva, nem ritkán a csemeték konkrét sugallatára döntött úgy, hogy környezetbarát hibrid elektromos autót vásárol. Azokban az esetekben pedig, amikor nem konkrétan a gyermekek kérték a hibrid autók vásárlását, kvázi számon kérve a szülőket, sok esetben meghatározó szempontnak bizonyult az, hogy milyen világot szeretnénk a gyermekeinkre hagyni. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy akár magánvásárlóként, akár user-chooser vállalati autó használóként döntünk az új autó paramétereiről, gyermekeink (és a számukra általunk kívánt jövő) alapvető hatással vannak arra, hogy zöld autót választunk…még abban az esetben is, ha nem vagyunk gyakorló szülők, de közép- vagy hosszútávon családbővítést tervezünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...