- Hirdetés -

Ezért veszünk hibrid autót

|

- Hirdetés -

Az elmúlt négy évben megnyolcszorozódott környezetbarát, a városi közlekedés során akár 50-70 százalékban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közeledő hibrid elektromos autók magyarországi értékesítése, aminek éllovasa a hazai hibrid értékesítések négyötödét jegyző Toyota és prémium márkája, a Lexus volt.

Szemben a kezdeti időszakkal, amikor az idén már két évtizedes múltra visszatekintő zöld technológia felé túlnyomórészt csupán a környezettudatos magánvásárlók nyitottak, mára a hibrid elektromos autók eladásainak közel kétharmadát Magyarországon is a vállalati flották jegyzik. Nem szabad elfelejteni ugyanakkor, hogy az utóbbi időben a juttatásként céges autót kínáló vállalatok körében egyre inkább hódít az úgynevezett ’user-chooser’ opció, amikor a munkavállaló egy meghatározott költségszinten szabadon választhat néhány márka modelljei között. Az ilyen felhasználó autóválasztási szempontból gyakorlatilag magánvásárlóként működik, hasonló motivációkkal és preferenciákkal. Az alábbiakban annak jártunk utána, hogy miért is választunk magánvásárlóként és vállalati autóként is egyre többen környezetbarát hibrideket, és mennyire befolyásolnak minket gyermekeink ebben a döntésben.

Aki ma Magyarországon környezetbarát új autó vásárlásában gondolkodik, 21 márka 89 részben vagy teljesen elektromos modelljéből válaszhat (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos), amiből 45 db külső töltést nem igénylő full hibrid elektromos (HEV), 30 db egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére alkalmas plug-in hibrid elektromos (PHEV) és 14 db limitált hatótávú akkumulátoros elektromos (EV) modell. Más kérdés, hogy az autóvásárlók a zöld autózást gyakorlatilag két márkához, a hibrid elektromos technológia élharcosaként ismert Toyotához és prémium márkájához, a Lexushoz kötik: a hazánkban eladott zöld autók négyötödét e két japán márka jegyzi, és a Magyarországon legnépszerűbb zöld autók TOP5-ös listájára sem fér fel más márka modellje. Ebben kétségkívül szerepe van persze annak is, hogy a Toyota és a Lexus közismerten évtizedes előnnyel rendelkezik a hibrid elektromos technológia fejlesztése terén, és ha ez nem volna elég, ők kínálják a piac leszélesebb, 16 modellből álló, a városi kisautó Toyota Yaristól a Lexus LC szuperspotkupéig minden szegmensre kiterjedő környezetbarát hibrid modellportfólióját.

No de miért választ ma valaki magánemberként vagy épp vállalati flottafelhasználóként tudatosan zöld autót? A vállalati felhasználókat több ok is sarkallhatja erre, a hibrid elektromos autókra jellemző alacsony üzemben tartási költségektől kezdve a jobb értéktartáson át a vállalati imázsra gyakorolt pozitív hatásig. Miközben a környezetszennyező dízelekhez hasonlóan alacsony fogyasztást várhatunk tőlük, egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van, mint egy dízelben, amelyek az utóbbi esetén borsos javítási számlákat eredményezhetnek, ráadásul a hibrid autók maradványértéke (használtautóként várható eladáskori ára) a legjobbak között van a piacon. Ha pedig a vállalati imázs és társadalmi felelősségvállalás került szóba, érdemes megemlékezni a a Klíma Csoport EV100 elnevezésű globális kezdeményezéséhről. Ennek keretében meghatározó globális vállalatok kötelezték el magukat arra, hogy 2020-ra vállalati flottáik 25%-a, 2025-re 50%-a, 2030-ra pedig 100%-a hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekből álljon.

No de mi hajt bennünket magánvásárlóként, vagy épp szabadon választó ’user-chooser’ flottafelhasználóként a környezetbarát hibrid autók vásárlása irányába?

Kifejezetten az autóiparnál maradva például több kutatás is rávilágít arra, hogy a gyerekek sokat foglalkoznak az autós márkákkal, figyelik a reklámokat és szüleik ilyen irányú viselkedését is, ám ha lehet, még náluk is fogékonyabbak a környezetbarát, zöld, a természetet megóvó megoldásokra. Nem meglepő (a gyerekek sok területen követik szülei attitűdjét), hogy a Michigan State University korábbi kutatása szerint a gyermekek 39 százaléka vásárol majd később egy bizonyos autómárkát, ha azt már szülei is használták. Ez a meglepően erős korreláció egyre jobban kihat az autóforgalmazók marketingstratégiájára. Sokkal izgalmasabb ugyanakkor, hogy az Adage kutatása szerint ötből három szülő bevonja a gyermekét az autóvásárlásba, pontosabban a kicsinyek szempontjait is figyelembe veszi, ha új járművet szeretne a család. Nem egy családfő számolt be például arról, hogy gyermekének jövőjére gondolva, nem ritkán a csemeték konkrét sugallatára döntött úgy, hogy környezetbarát hibrid elektromos autót vásárol. Azokban az esetekben pedig, amikor nem konkrétan a gyermekek kérték a hibrid autók vásárlását, kvázi számon kérve a szülőket, sok esetben meghatározó szempontnak bizonyult az, hogy milyen világot szeretnénk a gyermekeinkre hagyni. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy akár magánvásárlóként, akár user-chooser vállalati autó használóként döntünk az új autó paramétereiről, gyermekeink (és a számukra általunk kívánt jövő) alapvető hatással vannak arra, hogy zöld autót választunk…még abban az esetben is, ha nem vagyunk gyakorló szülők, de közép- vagy hosszútávon családbővítést tervezünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....