- Hirdetés -

Ezért is veszélyes a torrentezés

|

- Hirdetés -

Bármennyire népszerű, a torrentezés kifejezetten nagy veszélyeket rejt felhasználók tömegeire nézve. Az egyértelmű jogi problematika, azaz a zenészek, filmkészítők és szoftvergyártók szerzői jogainak megsértése mellett már egy egyszerű filmletöltés is súlyos biztonsági kockázatokkal járhat, ezzel pedig könnyen kibertámadások célpontjává válhat a szórakozásra éhes torrentező. Pusztán a BitTorrent legújabb kliensének letöltésével megfertőződhet a számítógépünk, ami visszafordíthatatlan károkat is okozhat. Az elmúlt egy évben számos példa szolgált arra, hogyan használták kiberbűnözők kiterjedt támadásokhoz a BitTorrentet, ezeket gyűjtötték össze és elemezték az ESET biztonságtechnológiai cég szakemberei.

 

A tavalyi év során többször is hallhattunk macOS felhasználók elleni támadásokról, amikor hackerek a Transmission alkalmazás feltörésével és megfertőzésével a BitTorrent közkedvelt, jogszerűen használható kliensét veszélyes kárvetők terjesztésére használták. 2016 márciusában történt az első támadás a KeRanger zsarolóvírussal. Ugyan a Transmission alkalmazás fejlesztői gyorsan reagáltak a támadásra és eltávolították a trójai által fertőzött alkalmazás-verziót, pár óra múlva az újból megjelent a hivatalos weboldalon. Ez a támadás több ezer felhasználót érintett világszerte. És ha ez nem lett volna elég, a KeRanger alkotói által használt titkosítási algoritmus gyakorlatilag feltörhetetlennek bizonyult és megakadályozták a felhasználók adathozzáférését is.

 

 

A második hullám

 

Hasonló módon egy másik macOS kártevő 2016 augusztusában terjedt el a Transmission szoftver egy újabb fertőzött verziója révén. Az OSX/Keydnap a fertőzött eszközökre kreált hátsó ajtón keresztül jutott hozzá a Keychain alkalmazáson tárolt felhasználói adatokhoz. Az ESET szakértőinek figyelmeztetésére a BitTorrent kliens hivatalos csapata pár percen belül eltávolította a trójait. A gyors reakció ellenére a torrentek jelentette veszély túlnyúlik a klienseken. A támadás a letöltött fájlokat is érintette, amelyek így lehetnek szoftverek, játékok vagy filmek, de akár rejthetnek kártevőket is.

 

 

WordPress adminokon keresztül is támadtak a torrentek

 

Az ESET által 2017 áprilisában detektált Sathurbot backdoor trójai kártékony torrentekkel jutott az eszközökre, majd ezt követően egy botnet segítségével ért el számos WordPress adminisztrátort. A továbbterjedését elősegítendő a Sathurbot népszerű filmeknek és szoftvereknek álcázta magát és fertőzött WordPress felhasználókon keresztül terjesztette tovább a kártékony torrentet. A trójai által elért fájlok sokkal magasabb seed-elést értek el, így a gyanútlan szemnek teljesen jogszerűnek tűntek.

 

 

A Patcher egy szimpla kalózalkalmazásnak tűnt

 

2017 februárjában a Patcher nevű zsarolóvírus terjesztésére használták a BitTorrentet. Az ESET szakértői két verzióját is felfedezték a kártevőnek: az egyik „Patcher” az Adobe Premiere Pro-t, a másik a Microsoft Office for Mac-et célozta. (De az is lehetséges, hogy ennél több verziója is létezik még valahol.) Noha a Patcher meglehetősen gyenge kódolással készült, a titkosítása elég volt ahhoz, hogy megakadályozza a felhasználókat az adataikhoz való hozzáférésben. Mindemellett a vírus nem rendelkezett semmilyen kóddal, amely segítségével a C&C szerverrel kommunikálhatott volna. Vagyis titkosítási kulcs hiányában a vírus alkotói nem tudtak újra hozzáférést adni a felhasználóknak.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

A gyerekek kiadásait is megdobja az infláció

Egyre drágábbak a meglóduló infláció miatt az iskolások hétköznapjai, például a menzákon jelentős drágulás figyelhető meg. A gyerekek kiadásai is emelkednek, ezért a szülőknek - ha megtehetik - magasabb zsebpénz-kiadással érdemes számolniuk az idei...

Fenntarthatósági díjat kapott a Coca-Cola

A fenntarthatóbb jövő eléréséhez hozzájáruló vállalati projekteket díjazta harmadik alkalommal a Trade magazin. Azok a cégek vehették át a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat, amelyek vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint a vásárlók,...

Új megoldások az emelkedő villanyszámlák ellen

A klímaváltozás miatti szélsőséges időjárás, illetve a gyorsan emelkedő energiaköltségek hatalmas terhet jelentenek a háztartások számára, azonban otthonaink intelligenssé és fenntarthatóvá alakításával sokat tehetünk a problémák enyhítésére. Az, hogy pontos képünk legyen arról, hogy...

Így védekezhetünk a kéretlen hirdetések ellen

Kéretlen elektronikus hirdetésen szinte minden e-mail-felhasználó bosszankodott már, de a nem kívánt üzenetekkel még SMS formájában is találkozhatunk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat és leghatékonyabb ötleteket, amelyeket bevethetünk...

Új sorozatokkal erősít a TV2 Csoport

Három új török sorozat érkezik a TV2 Csoport csatornáira október közepén. A szériákban a magyar közönség számára ismert török színészek is feltűnnek.Október 11-én 20 órakor kezdődik A házasság buktatói című családi dráma a Super...

Egyre több a kibertámadás

Jelentősen növekedett a kibertámadások száma, és új típusú fenyegetések is felütötték a fejüket, amelyek a pénzügyi szolgáltatók számára különösen nagy kockázatot jelentenek. Az Iron Mountain szakértői összegyűjtöttek négy tanácsot, amelyeket követve a vállalkozások egyszerre...

Kiderült, mennyit tudnak a magyarok a borokról

A magyarok nemcsak szeretik, de ismerik is a borokat, sőt azok készítésével kapcsolatban is tájékozottak. Az edukációt előtérbe (és a címkéjére) helyező Hilltop a szüret tájékán, arra volt kíváncsi a legutóbbi online felmérésében, hogy...

Kiderült, mikor érkeznek a táncos sztárok

Október 8-án rajtol a TV2 táncos showműsora, a Dancing with the Stars harmadik évada, a produkcióban a Vad angyal című sorozat férfi sztárja, Facundo Arana is szerepet vállal. A TV2 táncos showjában ezúttal tíz...

A Super Bowl is az Apple terepe lesz

Az Apple Music lesz a Super Bowl félidei show-jának új szponzora az NFL bejelentése szerint. A mostani együttműködés akár egy szorosabb kapcsolat előzménye is lehet. A profi amerikai futball liga, az NFL új szezonjának döntőjét...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

tv nézettség

Zenei tehetségkutatók és egy meccs volt a legnézettebb

Egymillió feletti nézőszámot hozott a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor is. Utóbbi a 18-49 és a 18-59 éveseknél, előbbi a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. Sok nézőt vonzott a múlt pénteki Németország...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

A gyerekek kiadásait is megdobja az infláció

Egyre drágábbak a meglóduló infláció miatt az iskolások hétköznapjai, például a menzákon jelentős drágulás figyelhető meg. A gyerekek kiadásai is emelkednek, ezért a szülőknek - ha megtehetik - magasabb zsebpénz-kiadással érdemes számolniuk az idei...

Fenntarthatósági díjat kapott a Coca-Cola

A fenntarthatóbb jövő eléréséhez hozzájáruló vállalati projekteket díjazta harmadik alkalommal a Trade magazin. Azok a cégek vehették át a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat, amelyek vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint a vásárlók,...

Új megoldások az emelkedő villanyszámlák ellen

A klímaváltozás miatti szélsőséges időjárás, illetve a gyorsan emelkedő energiaköltségek hatalmas terhet jelentenek a háztartások számára, azonban otthonaink intelligenssé és fenntarthatóvá alakításával sokat tehetünk a problémák enyhítésére. Az, hogy pontos képünk legyen arról, hogy...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

Ezek a legnépszerűbb fenntarthatósági intézkedések a cégek körében

A vásárlók, a szabályozók és a befektetők egyaránt nyomás alatt tartják a cégeket annak érdekében, hogy mihamarabb térjenek át kevésbé környezetszennyező és fenntartható működésre.A napjainkban oly gyakran forgó „fenntarthatóság” szó sok mindent lefed. Egyaránt...

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....