- Hirdetés -

Ezt érdemes átgondolni utasbiztosítás-kötés előtt

|

A statisztikák szerint a magyarok körülbelül fele szokott utasbiztosítást kötni külföldi utazása előtt: vannak, akik a fapados repülőjegy foglalásakor bólintanak rá a Wizz Air vagy a Ryanair biztosítási ajánlatára, míg mások inkább a klasszikus utasbiztosításokat preferálják, és például a különféle összehasonlító oldalakon kötnek. A CoverMe digitális biztosítási platform elemzője annak járt utána, melyik éri meg jobban a két típus közül, mit nyújtanak ezek – és mennyiért. A válasz elsősorban az egyéni igényektől és az utazási szokásoktól függ, így például attól, hogy viszünk-e magunkkal jelentősebb összegű készpénzt, családdal vagy nagyobb társasággal utazunk-e, fontos-e, hogy a poggyászunk magasabb összegre legyen biztosítva, és van-e az utasok között várandós nő vagy idősebb személy. Ezeket mérlegelve viszont sokat spórolhatunk.

Fapados utasbiztosítás törlésre, késésre és útlemondásra

A fapadosoknál köthető utasbiztosításokat kifejezetten a repülős utakhoz alakították ki. A Ryanair utasbiztosítása például plusz díj felszámítása nélkül téríthet a járat törlése és késése után, és a Wizz Air termékéhez hasonlóan a repülőjegy árát is állja, ha betegség vagy baleset miatt meghiúsul az utazás (a hazai diszkont légitársaság egyébként a szállásköltséget is fizetheti ez esetben). De jó tudni, hogy ez utóbbi – az útlemondás – az egyik legdrágább elem, amit a fapados biztosítás díja akkor is tartalmaz, ha ez számunkra nem fontos szolgáltatás.

Fapadossal a várandós nők sem maradnak biztosítás nélkül, és a készpénz is pótolható

Bár a fapados biztosítások fedezetei általában korlátozottabbak, mint a klasszikus termékeké, néhány esetben mégis az előbbiekkel járhatunk jobban - mondja a CoverMe elemzője, Paál Balázs.

A várandós nők a 24-28. héttől a legtöbb biztosítónál nem köthetnek a terhességi komplikációk miatt szükséges orvosi kezelés vagy útlemondás költségét korlátlanul fedező biztosítást, ám a Wizz Air a terhesség 28. hete után is korlátozás nélkül fizeti ezeket, ha egy szakorvos igazolta az utazásra alkalmasságot.

A klasszikus utasbiztosítások többségével szemben a fapados biztosítások készpénzt is fedezhetnek: a Wizz Air például maximum 90 ezer forintig, míg a Ryanair 500 euróig (mintegy 190 ezer forintig) téríthet pénzünk ellopása vagy elvesztése esetén - feltéve, hogy ezt a rendőrségen bejelentettük.

A poggyászkárokat a biztosítók általában maximum 400-500 ezer forintig állják. A Ryanair ebben az esetben is nagyvonalúbb: az ír fapados biztosítási összege 1500 euró, azaz közel 600 ezer forint a csomagokra.

Fapados kötés

Mivel a fapadosok által kínált biztosítást csak a repülőjegyhez lehet megkötni, így nem kell még az alkusz vagy a biztosító oldalán is regisztrálnunk, továbbá a személyes adatainkat is elegendő egy alkalommal, a repülőjegy foglalásakor megadni. A fapadosoknál nincsenek különböző csomagok és kiegészítők, ezért ezeket az utasbiztosításokat néhány kattintással meg lehet kötni, a biztosítási díjat pedig a repülőjeggyel együtt fizethetjük - derül ki a CoverMe elemzéséből.

Az idősebbek és a sportolni vágyók számára egy klasszikus utasbiztosítás lehet előnyösebb

A klasszikus utasbiztosítások esetében viszont válogathatunk az olcsóbb alaptermékek és a drágább, de a betegségre, a balesetre és az értékeinkre kiemelt fedezetet nyújtó csomagok és kiegészítő biztosítások között. Ezek megkötése így nagyobb odafigyelést igényel, viszont jóval több kockázatra kínálhatnak védelmet, mint a fapadosok termékei.

Aki például extrém sportolást, búvárkodást, hegyi kerékpározást vagy túrázást tervez az utazása során – ráadásul akár még értékes műszaki cikkeit vagy sportfelszerelését is magával viszi –, az csak a hagyományos biztosítóknál (extra díj fejében) kaphat ezekre is kiterjedő biztosítást.

Akik hosszabb időtartamra (akár egy évre), vagy fizikai munkavégzési céllal utaznak külföldre, azok szintén az alkuszoknál vagy a biztosítóknál köthetnek biztosítást.

A fapados légitársaságoknál általában nem lehet egy bizonyos életkor (64-70 év fölött) biztosítást kötni az esetlegesen felmerülő orvosi költségekre, a hagyományos biztosítók azonban (jellemzően pótdíjért) akár 90 éves korig is szolgáltathatnak - jegyzi meg a CoverMe elemzője, Paál Balázs.

A krónikus betegségekre és a strandlopásra is fizethetnek a klasszikus biztosítások

Biztosításkötés előtt érdemes átnézni a termékismertetőt is. Például van olyan biztosító, ahol kár esetén nem kell a cascónál ismert önrésszel is beszállnunk, ám a fapadosoknál valószínűleg nekünk is a zsebünkbe kell nyúlni baj esetén.

A krónikus betegséggel utazóknak is csak a klasszikus biztosítások jelenthetnek megoldást, ezek általában az ismert betegségek szövődményeit, súlyosbodását is fedezik – igaz, gyakran csökkentett értékben.

A személyes vagyontárgyaink biztonsága sem mellékes: a klasszikus utasbiztosítások például a mobil vagy a tablet, illetve a sportfelszerelések strandon történt lopását is fedezhetik.

Olcsóbb lehet a klasszikus

Aki nem akar a csomagok és a kiegészítők között válogatni, hanem egy általános fedezetet keres egy átlagos repülős utazásra, annak jó választás lehet a fapadosok utasbiztosítása.

Hosszabb utaknál vagy több utazónál viszont már komoly tétel a biztosítás díja, és ezen főként a klasszikus biztosítások személyre szabásával spórolhatunk sokat. Ha ezek mellett döntünk, érdemes több ajánlatot is összehasonlítani és figyelni a kedvezményekre: a gyerekek után például akár 50 százalék, a csoportoknak 10 százalék, a családoknak a felnőttek díjából 5-20 százalék kedvezmény járhat, de 10 százalékot takaríthatunk meg azzal is, ha online kötjük meg a biztosítást - mutat rá a CoverMe digitális biztosítási platform elemzője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...