- Hirdetés -

Ezt teszi a Vodafone a lányokért

|

Az Egyesült Királyságban a természettudományi, matematikai és számítástechnikai szakokon diplomázott végzősök mintegy 22 százaléka volt nő 2014-ben. Németországban (19,3%), Franciaországban (21,5%) és Svájcban (14,7%) a különbség még nagyobb volt. Az Egyesült Államokban az ilyen jellegű pályát választók körülbelül negyede nő. Ezeken az arányokon változtatna a Vodafone és a Code First: Girls – közösen bejelentették, hogy folytatódik a 26 országot magába foglaló projekt, amelynek részeként fiatal lányok szerezhetnek kódolási ismereteket.

Hosszú éveken át a nők és a lányok fontos szerepet játszottak a tudomány és a technológia világában. Olyan úttörők nélkül, mint Hedy Lamarr vagy Barbara Liskov, nem létezne a mai formájában ismert Wi-Fi és e-mail. Ennek ellenére a nők és a lányok még mindig jelentősen alulreprezentáltak a műszaki, természettudományos, mérnöki és matematikai (STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics) oktatásban és munkakörökben. A lányoknak világszerte csupán 35%-a tanul ilyen szakokon a felsőoktatásban, és tizenéves korukban sokan nem kapnak elegendő bátorítást ahhoz, hogy meg tudják szerezni az ezekben a szektorokban sikeres karrierépítéshez szükséges készségeket és önbizalmat.

A Vodafone szeretne hozzájárulni a helyzet megváltoztatásához. A Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve a Vodafone #CodeLikeAGirl programja ötnapos kódolási workshopokat kínál majd 14-18 éves lányok számára működésének összes európai piacán, így Magyarországon is, továbbá Indiában, a Közel-Keleten, Dél-Afrikában és Ausztrálázsiában is. A Vodafone 26 piacán 2017-ben összesen 500 lány tanulhatott kódolni a Vodafone és a Code First: Girls partneri együttműködésnek köszönhetően. Idén pedig már ezren válhatnak a program részeseivé.

A Vodafone Magyarország nagy hangsúlyt fektet a fiatalok, különösképp a lányok technológiai oktatására, amit a #CodeLikeAGirl mellett számos további együttműködéssel is segít: nyári kódoló táborában a Kódgarázzsal 10-12 éves gyerekeket avat be a technológia világába, a Skool projekttel együttműködésben évek óta tart foglalkozásokat fiatal lányoknak, valamint a LogiSchool által szervezett Nagy Digitális Kaland versenyt is támogatja. A Vodafone Magyarország Alapítvány pedig Digitális Iskola Programjával Magyarország-szerte küzd az elmaradottabb térségek iskoláiban a fiatalok digitális kompetenciáinak fejlesztéséért.

A kódolás minden iparágban rohamos ütemben az egyik legkeresettebb készséggé válik, hiszen egyre több vállalkozás támaszkodik számítógépes megoldásokra. A programozói állások mintegy fele a technológiai iparágakon kívül jelenik meg, úgymint a pénzügy, az egészségügy vagy a gyártás területén. A közelmúltban közreadott, ’Cracking the Code: Girls’ and women’s education in STEM’ (‘Kódfejtés: A lányok és nők helyzete a műszaki, természettudományos, mérnöki és matematikai (STEM) oktatásban) című jelentésében az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy ‘a nők jelenléte csökken egy globálisan bővülő területen’. 2014-ben az Egyesült Királyságban a természettudományi, matematikai, mérnöki és számítástechnikai szakokon diplomázott végzősök mintegy 22%-a volt nő. Németországban (19,3%), Franciaországban (21,5%) és Svájcban (14,7%) a különbség még nagyobb volt. Az Egyesült Államokban az ilyen jellegű pályát választók mindössze egynegyede nő. Ezeken a területeken a felsővezetőségben helyet foglaló nők száma is sokkal alacsonyabb, mint bármely más szektorban.

A Vodafone és a Code First: Girls kódolási kurzusa úgy került kialakításra, hogy az minden 14-18 éves lány számára megfelelő legyen, készségszinttől függetlenül. Különböző programozási nyelvekről és fejlesztőprogramokról nyújt alapismereteket – mint pl. a html, CSS, GitHub és Bootstrap –, amelynek segítségével az oktatási program végére a diákok weboldalt tudnak fejleszteni. A kurzusokat a Vodafone minden piacán idén július és október között tartják meg.

Ahogy Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese fogalmazott: „Az elmúlt években jelentős előrehaladás történt a társadalom legkülönbözőbb területein a nemek közötti aránytalanság megszüntetésében. Sok országban azonban a műszaki, természettudományos, mérnöki és matematikai munkakörökben tovább romlik a helyzet. A Vodafone és a Code First: Girls kódolási programjának célja, hogy felkeltse a lányok érdeklődését egy jelenleg a fiúk körében népszerűbb ágazat iránt, ezzel hozzásegítve őket lehetőségeik és jövőbeli karrier-választásuk kiszélesítéséhez”.

Amali de Alwis, a ’Code First: Girls’ vezérigazgatója így fogalmazott: “Nagy izgalommal tölt el bennünket, hogy részt vehetünk a Vodafone #CodeLikeAGirl elnevezésű kezdeményezésének megvalósításában. A STEM pályákra több lányt vonzani kívánó vállalatokkal való hosszú távú együttműködés segítségével meg tudjuk valósítani azon küldetésünket, hogy segítsünk a technológiai területen dolgozó lányok számának növelését. Az igazi együttműködésen alapuló, a diverzitás növelését célzó kezdeményezések a leghatékonyabbak a vállalatok és a közösségek körében, azon cél elérése érdekében, hogy a technológia területén javítsuk a nemek közötti egyensúlyt. Ilyen kezdeményezések például. a #CodeLikeAGirl és a #CFG2020 kampány is, amelynek célja, hogy 2020 végére 20 ezer nőt tanítson meg ingyenesen kódolni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...