- Hirdetés -

Ezt teszi a Vodafone a lányokért

|

- Hirdetés -

Az Egyesült Királyságban a természettudományi, matematikai és számítástechnikai szakokon diplomázott végzősök mintegy 22 százaléka volt nő 2014-ben. Németországban (19,3%), Franciaországban (21,5%) és Svájcban (14,7%) a különbség még nagyobb volt. Az Egyesült Államokban az ilyen jellegű pályát választók körülbelül negyede nő. Ezeken az arányokon változtatna a Vodafone és a Code First: Girls – közösen bejelentették, hogy folytatódik a 26 országot magába foglaló projekt, amelynek részeként fiatal lányok szerezhetnek kódolási ismereteket.

Hosszú éveken át a nők és a lányok fontos szerepet játszottak a tudomány és a technológia világában. Olyan úttörők nélkül, mint Hedy Lamarr vagy Barbara Liskov, nem létezne a mai formájában ismert Wi-Fi és e-mail. Ennek ellenére a nők és a lányok még mindig jelentősen alulreprezentáltak a műszaki, természettudományos, mérnöki és matematikai (STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics) oktatásban és munkakörökben. A lányoknak világszerte csupán 35%-a tanul ilyen szakokon a felsőoktatásban, és tizenéves korukban sokan nem kapnak elegendő bátorítást ahhoz, hogy meg tudják szerezni az ezekben a szektorokban sikeres karrierépítéshez szükséges készségeket és önbizalmat.

A Vodafone szeretne hozzájárulni a helyzet megváltoztatásához. A Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve a Vodafone #CodeLikeAGirl programja ötnapos kódolási workshopokat kínál majd 14-18 éves lányok számára működésének összes európai piacán, így Magyarországon is, továbbá Indiában, a Közel-Keleten, Dél-Afrikában és Ausztrálázsiában is. A Vodafone 26 piacán 2017-ben összesen 500 lány tanulhatott kódolni a Vodafone és a Code First: Girls partneri együttműködésnek köszönhetően. Idén pedig már ezren válhatnak a program részeseivé.

A Vodafone Magyarország nagy hangsúlyt fektet a fiatalok, különösképp a lányok technológiai oktatására, amit a #CodeLikeAGirl mellett számos további együttműködéssel is segít: nyári kódoló táborában a Kódgarázzsal 10-12 éves gyerekeket avat be a technológia világába, a Skool projekttel együttműködésben évek óta tart foglalkozásokat fiatal lányoknak, valamint a LogiSchool által szervezett Nagy Digitális Kaland versenyt is támogatja. A Vodafone Magyarország Alapítvány pedig Digitális Iskola Programjával Magyarország-szerte küzd az elmaradottabb térségek iskoláiban a fiatalok digitális kompetenciáinak fejlesztéséért.

A kódolás minden iparágban rohamos ütemben az egyik legkeresettebb készséggé válik, hiszen egyre több vállalkozás támaszkodik számítógépes megoldásokra. A programozói állások mintegy fele a technológiai iparágakon kívül jelenik meg, úgymint a pénzügy, az egészségügy vagy a gyártás területén. A közelmúltban közreadott, ’Cracking the Code: Girls’ and women’s education in STEM’ (‘Kódfejtés: A lányok és nők helyzete a műszaki, természettudományos, mérnöki és matematikai (STEM) oktatásban) című jelentésében az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy ‘a nők jelenléte csökken egy globálisan bővülő területen’. 2014-ben az Egyesült Királyságban a természettudományi, matematikai, mérnöki és számítástechnikai szakokon diplomázott végzősök mintegy 22%-a volt nő. Németországban (19,3%), Franciaországban (21,5%) és Svájcban (14,7%) a különbség még nagyobb volt. Az Egyesült Államokban az ilyen jellegű pályát választók mindössze egynegyede nő. Ezeken a területeken a felsővezetőségben helyet foglaló nők száma is sokkal alacsonyabb, mint bármely más szektorban.

A Vodafone és a Code First: Girls kódolási kurzusa úgy került kialakításra, hogy az minden 14-18 éves lány számára megfelelő legyen, készségszinttől függetlenül. Különböző programozási nyelvekről és fejlesztőprogramokról nyújt alapismereteket – mint pl. a html, CSS, GitHub és Bootstrap –, amelynek segítségével az oktatási program végére a diákok weboldalt tudnak fejleszteni. A kurzusokat a Vodafone minden piacán idén július és október között tartják meg.

Ahogy Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese fogalmazott: „Az elmúlt években jelentős előrehaladás történt a társadalom legkülönbözőbb területein a nemek közötti aránytalanság megszüntetésében. Sok országban azonban a műszaki, természettudományos, mérnöki és matematikai munkakörökben tovább romlik a helyzet. A Vodafone és a Code First: Girls kódolási programjának célja, hogy felkeltse a lányok érdeklődését egy jelenleg a fiúk körében népszerűbb ágazat iránt, ezzel hozzásegítve őket lehetőségeik és jövőbeli karrier-választásuk kiszélesítéséhez”.

Amali de Alwis, a ’Code First: Girls’ vezérigazgatója így fogalmazott: “Nagy izgalommal tölt el bennünket, hogy részt vehetünk a Vodafone #CodeLikeAGirl elnevezésű kezdeményezésének megvalósításában. A STEM pályákra több lányt vonzani kívánó vállalatokkal való hosszú távú együttműködés segítségével meg tudjuk valósítani azon küldetésünket, hogy segítsünk a technológiai területen dolgozó lányok számának növelését. Az igazi együttműködésen alapuló, a diverzitás növelését célzó kezdeményezések a leghatékonyabbak a vállalatok és a közösségek körében, azon cél elérése érdekében, hogy a technológia területén javítsuk a nemek közötti egyensúlyt. Ilyen kezdeményezések például. a #CodeLikeAGirl és a #CFG2020 kampány is, amelynek célja, hogy 2020 végére 20 ezer nőt tanítson meg ingyenesen kódolni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA