- Hirdetés -

Ezt várják a fogyasztók a márkáktól

|

Jelentős hatása van a vásárlói magatartásra annak, hogyan viselkednek a márkák a jelenlegi krízishelyzetben – többek között ez derül ki az Edelman Trust Barometer friss jelentésből. A felmérés során a fogyasztók harmada jelezte, hogy azért szüntette be bizonyos termékek vásárlását, mert a brand nem reagált megfelelően a válságra.

A megkérdezett fogyasztók kétharmada jelezte, hogy komoly befolyással bír a vásárlási döntéseire az, hogy a mostani válsághelyzet során hogyan kommunikál egy márka. A nem megfelelően viselkedő brandeket pedig azzal büntetik, hogy nem vásárolják a termékeiket – ezt a vizsgált 12 országban a megkérdezett 12000 fogyasztó egyharmada jelezte. Vannak azonban piacok, ahol különösen kritikusak az emberek és nagyon gyorsan reagálnak, így például Brazíliában a válaszadók 76, míg Indiában 60 százaléka jelezte, hogy a brand nem megfelelő magatartása miatt mondott le termékek vásárlásáról.

A fogyasztók jelentős része úgy látja, a nagy márkáknak is szerepet kell vállalniuk a válság leküzdésében, 62 százalékuk jelezte, hogy az országa nem tud felülkerekedni a mostani krízisen a brandek nélkül, amelyek kritikus szerepet játszhatnak az előttünk álló kihívások kezelésében. A megkérdezettek 55 százaléka szerint a márkák gyorsabban és hatékonyabban reagálnak a jelenlegi helyzetre, mint a kormányok, ugyanakkor 71 százalék értett egyet azzal az állítással is, hogy ha egy brand a profitot az emberek elé helyezné, akkor elveszítené a bizalmukat.

A fogyasztók elvárják a márkáktól, hogy megtegyenek minden tőlük telhetőt a munkavállalóik és a beszállítóik biztonságáért és jólétéért – 90 százalék vélekedik így -, akár még nagyon komoly anyagi veszteségek árán is. A felmérés szerint a megkérdezettek 89 százaléka azt is elvárja, hogy az erőforrásaikat állítsák át olyan termékek gyártására, amelyek segítenek a fogyasztóknak a mostani kihívások leküzdésében, miközben az egészségügyben dolgozóknak, a különösen veszélyeztetetteknek, illetve a munkájukat elvesztőknek alacsonyabb áron, vagy akár ingyen kínálhatnának bizonyos termékeket. A válaszadók 90 százaléka pedig a brandektől várja azt, hogy betöltsék azokat a réseket a védekezés során, amelyeket a kormányok nem tudtak.

A kommunikáció módja szintén fontos tényező, a megkérdezettek 90 százaléka teljes transzparenciát vár el azzal kapcsolatban, hogy mit cselekszik egy adott márka, illetve igény van arra is, hogy teljes körű tájékoztatást adjanak az embereknek. A viccet viszont célszerű kerülni a mostani a helyzetben, a válaszadók 57 százaléka szerint a mostani helyzetben azt preferálná, ha a humort és a könnyedséget mellőznék a reklámjaikban és a kommunikációjukban.

A „2020 Edelman Trust Barometer Special Report: Brand Trust and the Coronavirus Pandemic” felmérést március 23-26. között végezték Brazíliában, Kanadában, Kínában, Franciaországban, Németországban, Indiában, Olaszországban, Japánban, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, összesen 12 ezer ember megkérdezésével.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tíz Cápával tér vissza jövőre az RTL üzleti showműsora

Jövőre a 8. évaddal tér vissza az RTL egyik sikerműsora, a Cápák között, amelyben ezúttal már tíz befektető keresi majd a kreatív, gyümölcsöző vállalkozásokat, amelyek befektetésük által tovább fejlődhetnek, növekedhetnek. A műsorvezető személye nem...

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...