- Hirdetés -

Ezt várják most a munkavállalóktól

|

Munkavállalóként elsősorban attól függ a munkaerőpiaci sikeresség és versenyképesség, hogy milyen szakmai és személyi kompetenciákkal, azaz hard és soft skillekkel rendelkezünk. „A kompetencia egy sokoldalú, többek között a pszichológia tudományához kötött terület, amely hozzáértést, alkalmasságot, képességet jelent” – magyarázza Katkics Attila, HR szakember.

A hard skillek azok a kompetenciák, amelyeket képzés, tanulás útján sajátítunk el és objektíven, empirikusan mérhetők. A szakértő példaként említette az iskolai végzettséget, a nyelvtudást és azokat a számítógépes ismereteket, amelyeket bizonyítvánnyal vagy szakmai tapasztalattal tudunk igazolni.

„A soft skillek ezzel szemben összetettebb, kevésbé megfogható képességek. Jellemzően nehezebben és nagyobb költségráfordítással is fejleszthetők, így, ha egy munkavállaló rendelkezik ezekkel a kompetenciákkal, mindenképpen versenyelőnyben van” – hangsúlyozta Katkics Attila.

Soft skillek közé tartozhat például a kommunikációs képesség, az alkalmazkodó képesség és az empátia.

„Általánosságban elmondható, hogy aki ezen kompetenciák birtokában van, az hatékonyabban, eredményesebben képes adott munkát végezni, ezért ezek a képességek nem csak változnak, – ahogyan a munkáltatói igények is általában –, hanem fel is értékelődnek” – tette hozzá a HR szakember. „Gondoljunk csak bele, hogy egy kiválóan, asszertívan kommunikáló, egyébként alkalmazkodni képes és magas érzelmi intelligenciával rendelkező ügyfélszolgálatos munkatárs, mennyivel eredményesebben integrálható, motiválható, mint aki ezekkel a képességekkel nem, vagy csak részben rendelkezik” – fogalmazott Katkics Attila.

Változó igények

Az elmúlt években jelentős változásokat láthatók abban, hogy milyen képességeket várnak el a munkáltatók. Előtérbe került az online világ a mindennapi munkavégzés során, így az IT képességek, a kommunikációs készség, a rugalmasság, a változási képesség, a reziliencia és a csapatmunka erőteljesen felértékelődtek.

„Napjainkban hamarabb vesznek fel valakit egy pozícióra egy-egy hard skill hiányában, ha emellett rendelkezik a megfelelő személyiségjegyekkel, készségekkel, hiszen a tárgyi tudást könnyebb pótolni belátható időn belül, akár már a munkáltató segítségével is. Komoly versenyelőny ugyanakkor a jelölti oldalon, ha valaki olyan személyes tulajdonságokkal és készségekkel rendelkezik, mint az alkalmazkodóképesség, az empátia, a remek kommunikációs készség, a problémamegoldó képesség és a tanulási hajlandóság. Ezek az emberi vagy tartós készségek, képességek fontosabbak ma a munkaerő piacon, mint valaha” – állítja a szakértő.

Képességek, amelyek nélkül 2024-ben nehezebb elhelyezkedni

Az egyik legfontosabb soft skill jelenleg az alkalmazkodó képesség. A változásokra való nyitottsággal, a rugalmassággal, a munkavállalói reziliens hozzáállással, a tanulási, adaptációs képességgel, az ötletekre és legfőképpen a kihívásokra való pozitív reakciók segítségével könnyen lépést tarthatunk a vállalaton belüli – jelen gazdasági környezetben sokszor rendkívül dinamikus – szervezeti, szerkezeti változásokkal.

„Egy jó kommunikációs készséggel rendelkező munkavállaló képes világosan kifejezni önmagát, hatékonyan megosztani az információkat a kollégáival, aktívan (meg)hallgatni, illetve meggyőzően érvelni, még az online térben is. Ez a készség elengedhetetlen a kiegyensúlyozott csapatmunkához, a konfliktusok megfelelő kezeléséhez” – hangsúlyozta Katkics Attila. „Szintén az eredményes csapatmunka alapfeltétele az érzelmi intelligencia (EQ), amely abszolút felértékelődött a mai, felgyorsult világban. A legfontosabb, úgymond „sláger” skillek közé sorolható még napjainkban a döntési és a tárgyalási képesség, az analitikus és a kritikus gondolkodás” – tette hozzá a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...