- Hirdetés -

Ezzel az autóval történik a legtöbb baleset

|

- Hirdetés -

A carVertical autóipari adatszolgáltató friss tanulmánya feltárta, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak. Ez hasonló a többi ország trendjére is, azaz a BMW a leginkább sérült márka világszerte. A spektrum másik végén a Fiat áll, amelyet hazánkban a legkevésbé érnek közúti balesetek. 2023 káradatainak tanulmányozása alapján a kutatás azt is feltárta, hogy a Mercedes-Benz, a Kia és az Audi rendelkezik a legmagasabb kárértékkel.

A carVerticalon ellenőrzött BMW-k 73,9%-át érte már sérülés. A Skodák (69,5%), a Volvók (68%), a Fordok (62,6%) és a Hyundai-ok (62%) is gyakran megsérülnek, ami azt sugallja, hogy a vevőknek elővigyázatosnak kell lenniük ezen használtautók vásárlásakor.

A BMW nemcsak Magyarországon, hanem a világ számos más országában is a leginkább sérült járművek listájának élén áll.

„A BMW nagyon keresett autómárka, de annak ellenére, hogy felkapott járműgyártó, a régebbi és megfizethetőbb modelleket gyakran fiatal és tapasztalatlan sofőrök vásárolják. Emellett a biztosítótársaságok szerint a BMW sofőrjei hajlamosabbak a kockázatvállalásra vezetés közben. Így nem csoda, hogy a BMW áll azon autómárkák listájának az élén, amelyeket a leggyakrabban ér káresemény” – magyarázza Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Azok az autók, amelyek a múltban súlyosan megsérültek, érzékenyebbek lehetnek az alkalmi meghibásodásokra, és alapos javítást igényelnek. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos esetekben a biztonságukra is hatással lehet egy múltbeli baleset. Egy jármű történetének online feltárása csökkenti egy rossz vétel valószínűségét, ami aztán gyorsan elnyelheti a pénzünket.

Az autótulajdonosoknak azért is ellenőrizniük kellene járműveik történetét, hogy megtudják, nincs-e az autón olyan rejtett sérülés, amelyet alaposan ki kell vizsgálnia egy szerelőnek. Sokkal egyszerűbb eladni egy autót tiszta történeti jelentéssel és úgy tárgyalni a vevőkkel.

Magyarországon a Fiat autók sérülnek meg a legkevésbé – a carVerticalon ellenőrzött Fiat járművek mindössze 41,8%-ának volt valamilyen sérülése. Nem sokkal marad el tőle az Opel (47,7%), a Nissan (48,07%), a Renault (48,14%) és a Mazda (48,8%) sem.

Egyes autókat gyakrabban éri kár

Ami a kárfeljegyzéseket illeti, néhány járműmárka magyarországi előzményjelentésében több incidens is szerepel. A carVerticalon ellenőrzött átlagos BMW 2,2 kárrekordot mutatott, ezt követi a Volvo (2,1), a Skoda (2), a Honda (2) és az Audi (1,97).

„Teljesen átlagos, hogy egy autó 5 évente egyszer balesetet szenved. A balesetek száma a futott kilométerrel is összefügghet. A többszörösen súlyos károkat szenvedett járművek tulajdonlása vagy karbantartása azonban gyakran problémás. Meglepő módon a carVertical azt találta, hogy idén a legtöbb káresemény egy Volkswagen Passatnál történt. Ennek a járműnek a jelentésében 32 káreset szerepelt” – mondja Buzelis.

A legkevesebb baleset a Fiat járműveket éri – egy átlagos Fiat modell 1,68 sérülést szenvedett a carVertical adatai szerint, a Renault-nál ez a szám 1,74, a Kiánál és a Citroennél 1,76, a Nissannál pedig 1,78.

Ezek a gyártók olyan gazdaságos autók gyártására helyezik a hangsúlyt, amelyeket a sebességrajongók jellemzően elkerülnek, így ezek a járművek ritkábban szenvednek balesetet.

A Mercedes-Benz, a Kia és az Audi autók rekordokat döntenek a legdrágább károk tekintetében Magyarországon

A felsőbb kategóriás járművek kárköltsége viszonylag magas Magyarországon:

Mercedes-Benz – 1 276 734 Ft, Kia – 1 164 920 Ft, Audi – 1 150 088 Ft. Bár egy kisebb ütés miatt nem kell aggódni, amikor autót szándékozunk vásárolni, a nagyobb károkat fontos megbeszélni egy hozzáértő szerelővel, hogy elkerüljük a jövőbeni problémákat.

A prémium járműmárkák jellemzően magasabb átlagos kárértékkel rendelkeznek, mint a gazdaságos autók, így a kisebb károk javítása is akár több ezer euróba kerülhet.

A jármű márkájától függően ugyanazon károk javítása eltérő költséggel járhat. A Dodge-ok a legmagasabb átlagos kárértékkel rendelkeznek világszerte (2 260 230 Ft), ezt követi a Porsche (1 990 675 Ft) és a Tesla (1 861 410 Ft).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...