- Hirdetés -

Ezzel küzdenek a kkv-vezetők

|

Háromból csak két kis- és középvállalati üzleti döntéshozó fogalmaz meg az általa irányított vállalkozás számára jövőképet – állapítja meg a Kkv Tükör, az a kutatás, amelyet a MiniCRM végzett el annak érdekében, hogy kiderüljön: hogyan gondolkodnak a kkv-vezetők cégükről, annak értékéről, működéséről, jövőjéről. A felmérésből az is kiderül, hogy miközben a cégvezetők 71 százaléka szerint vállalkozásuk egyáltalán nem működne vagy rosszabbul teljesítene nélkülük, 45 százalékuk tartja magát saját cége rabszolgájának.

Egyszerre érzi magát nélkülözhetetlennek és áldozatnak a hazai kkv-vezetők többsége: a MiniCRM megbízásából készített Kkv Tükör kutatásból* az olvasható ki, hogy a megkérdezett tulajdonosok és üzleti döntéshozók 10 százaléka teljes mértékben, 35 százalékuk inkább egyetért azzal, hogy a „cége rabszolgája”. Ehhez képest a válaszadók 24 százaléka szögezte le, hogy a vállalkozása egyáltalán nem működne, ha őt kivennénk az irányításból, 47 százalékuk szerint pedig romlana a céges teljesítmény.

„Egy vállalat akkor működik jól, ha bárkit kiveszel, minden ugyanúgy megy tovább, ugyanúgy működik” – vallja Dorcsinecz József, a Szallas.hu és a Pepita.hu társalapítója. Szerinte az üzleti döntéshozóknak el kell jutniuk addig a felismerésig, hogy sokkal nagyobb teljesítményt tudnak letenni az asztalra azzal, ha minden feladatot delegálnak és azok „csak” 95 százalékosan oldódnak meg, mint ha mindent ők csinálnak 100 százalékosan. Ezzel egybecseng az NNG navigációsszoftvert gyártó céget alapító Balogh Péter szoftverfejlesztő-üzletember és angyalbefektető álláspontja is. Szerinte problémás, hogy a cégvezetők egy része saját maga köré építi a szervezetet és meggyőződése, hogy nélküle fabatkát sem ér az egész. Így ő maga lesz a vállalat működésének akadálya.

A kutatás arra is rávilágít, hogy a kkv-vezetőknek csupán a 68 százaléka fogalmazott meg cége számára jövőképet, miközben személyes jövőképpel a válaszadók nagy többsége (87%) számolt be. „Figyelemreméltó, hogy a cégvezetők kisebb százalékban rendelkeznek a saját cégükkel kapcsolatban jövőképpel, mint saját maguk számára. Ez azért is ellentmondásos, mert a cégvezetői személyes jövőkép egyik alappillérjének kellene legyen, hogy rendelkezünk jövőképpel a saját vállalkozásunk számára” – rögzíti Rácz Csaba, a MiniCRM vezérigazgatója. Ehhez képest a cégvezetők 32 százaléka nem fogalmazott meg jövőképet a cégének, ugyanakkor igazolódott az, hogy minél nagyobb a cég forgalma, annál jellemzőbb, hogy van a cégvezetőnek személyes jövőképe.

A kutatásból kirajzolódott az is, hogy a vállalkozók 12 százaléka kizárólag adatok alapján, míg 34 százalékuk jellemzően adatok alapján hozza meg a döntését. Az viszont Rácz Csaba szerint szomorú, hogy a vállalkozók több mint fele vagy egyáltalán nem használ adatokat a döntéshozatalához, vagy csak ad-hoc jelleggel és utóbbi esetben is csak felületesen használják azokat.

Minden ötödik válaszadó (21%) rendelkezik tapasztalattal saját cége értékének a kiszámolásában, további 20 százalékuknak pedig ez szerepel a tervei között. Ez elég magas arány Oszkó Péter kockázatitőke-befektető szerint, hiszen hacsak valaki nem tervezi értékesíteni a vállalkozását vagy külső tőke bevonását, akkor a cégértékelésnek önmagában nincs különösebb jelentősége – ellentétben egy startuppal, amely akkor képes sikeresen újabb és újabb tőkefinanszírozást szerezni, amennyiben folyamatosan növeli a cég értékét, amihez elengedhetetlen a cégértékelés, amit így ráadásul motiválásra is használnak.

Balogh Péter úgy látja, sok cégvezető akkor sem számol vagy gondolkodik cégértéken, amikor már vállalkozása eladását fontolgatja. „Pedig nem csak azért érdekes érteni a cégünk értékét, mert épp eladnánk, hanem azért is, hogy jól értsük, hogy mitől értékes” – véli az angyalbefektető, aki szerint nem lehet eladni egy olyan vállalkozást, ahol a cégvezető nélkülözhetetlen és lecserélhetetlen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...