- Hirdetés -

Facebook-botrány: kemény szavak Zuckerbergtől

|

- Hirdetés -

Nem tettek eleget a Facebook adataival történő visszaélések ellen – írta Mark Zuckerberg, a közösségi oldal alapítója és elnök-vezérigazgatója abban az írásos nyilatkozatban, amelyet a keddi kongresszusi meghallgatásra készített és hétfőn nyilvánosságra hozott. A Facebook az appok ellenőrzésére kéri felhasználóit, ehhez segítséget is adnak.

A Facebook alapítóját és csúcsvezetőjét kedden a szenátusban, szerdán pedig a képviselőházban hallgatják meg két bizottság előtt a nemrégiben kirobbant adatkezelési botrányról – írja beszámolójában az MTI. Mark Zuckerberg írásban rögzítette a törvényhozók előtt felolvasandó nyilatkozatát. Ebben a többi között hangsúlyozta: „nagy tévedés volt nem eléggé figyelembe venni felelősségünket, az én hibám volt, sajnálom”. Az alapító aláhúzta a személyes felelősségét is. „Én indítottam útjára a Facebookot, én irányítom és az én felelősségem, hogy mi történt itt” – fogalmazott. Megállapította, hogy „túlságosan lassan” fedezték fel a gyönge pontot és túlságosan lassan válaszoltak „az orosz beavatkozásra”. De most „keményen dolgoznak”, hogy „jobbak legyenek” – tette hozzá.

Kitérve Oroszországnak a 2016-os amerikai választási folyamatba történt állítólagos beavatkozására, leszögezte: „továbbra is együttműködünk a kormányzattal abban, hogy megértsük az orosz beavatkozás mértékét, s megtesszük a magunkét, hogy világszerte szabad és tisztességes választásokat tarthassanak”.

A közösségi oldal alapítója bejelentette, hogy a cég jelentős beruházásokat hajt végre az adatbiztonság erősítése érdekében, hogy mindaz, ami megtörtént a Cambridge Analytica brit-amerikai vállalattal – hogy 87 millió felhasználó adatait az értesítésük és beleegyezésük nélkül dolgozta fel – ne fordulhasson elő többé. Utalt arra is, hogy a biztonsági szigorítások vonatkoznak a hamis hírekre, a választási folyamatokba történő esetleges külföldi beavatkozásokra és a gyűlöletbeszédre is.

Az írásos nyilatkozattal egy időben Zuckerberg egy Facebook-bejegyzésében közölte: a vállalat független bizottságot hoz létre a választásokkal kapcsolatos kutatásokra, a testület a közösségi média választási folyamatra és demokráciára gyakorolt hatásával foglalkozik majd.

A Facebook bejelentette azt is, hogy 2018. április 9-étől kezdődően a közösségi oldal minden felhasználója, így a magyar felhasználók hírfolyamában is megjelenít majd egy olyan figyelmeztetést, amelynek linkjére kattintva azok egyszerűen áttekinthetik, hogy milyen alkalmazások férnek hozzá a közösségi hálózaton tárolt adataikhoz. A felületen keresztül lehetőségük lesz arra, hogy megvonják az adataikhoz való hozzáférést azoktól az alkalmazásoktól, amelyeket nem kívánnak többé használni.

Ezen kívül a felületen keresztül a felhasználók áttekinthetik a korábban már törölt (tehát az adatokhoz jelenleg már hozzá nem férő) applikációk listáját. Azokat a felhasználókat, akiknek adataihoz a This Is Your Digital Life alkalmazás, vagy a Cambridge Analytics cég hozzáférhetett, a Facebook ugyancsak a hírfolyamon keresztül fogja értesíteni: ők egy, a Súgóközponton keresztül elérhető eszköz segítségével kaphatnak információt arról, hogy adataikkal történt-e visszaélés, vagy sem. Ugyanakkor az alkalmazások hozzáférési jogosítványaival kapcsolatos beállításokat ők is ugyanazon a felületen végezhetik el, mint a többi felhasználó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...