- Hirdetés -

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

|

- Hirdetés -

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek a telepítést követően azonnal hozzájárulnak a főváros zöldfelületének növeléséhez. A mostani akcióval 2000 fölé nő a vállalat Zöldút Programja keretében elültetett fák száma.

A Főtaxi az idén a 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja faültetési programját, amelyet a három éve működő Zöldút Program részeként kezdett el. Ezúttal 28 koros fa elültetését vállalták, mégpedig ott, ahol talán a leginkább szükség van rá, Budapest legforgalmasabb területeinek közelében. A koros fák jellemzője, hogy az ültetést követően azonnal magas díszítőértékkel rendelkeznek, a hosszú előnevelésnek köszönhetően életerősebbek, ellenállóbbak, mint zsenge, fiatal társaik. Az első fák elültetésére november végén került sor a IX. kerületi Haller utcában, amelyeket továbbiak követnek a XI. kerületben, Sasadon, valamint a XV. kerületben is.

A Főtaxi a 10 millió Fa Alapítvány szakmai támogatását a faültetéssel és az utógondozással kapcsolatos összes feladattal kapcsolatban igénybe veszi. A környezetvédelmi szervezet munkatársai pedig az együttműködés keretében a Főtaxi rendkívül népszerű, teljesen elektromos taxijait is igénybe vehetik.

„A fővárosi mobilitás vezető szereplőjeként komoly felelősségünk van a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, a levegőminőség javításában. Ennek érdekében folyamatosan bővítjük az utasok körében is népszerű e-taxi flottánkat és büszkék vagyunk rá, hogy az alapítvány szakmai segítségével további jelentős és azonnali pozitív hatással bíró lépéseket tehetünk a fővárosi zöldfelület növelésének érdekében” – mondta el az első fa elültetését követően Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.

„Nagyra értékeljük a Főtaxi partnerségét, mert meggyőződésünk, hogy a globális felmelegedés okozta ökológiai krízis kárenyhítése, majdani megoldása a nagy piaci szereplők aktív jelenléte, változásra való nyitottsága és zöldülése nélkül reménytelen civil próbálkozás maradna csupán. Közös munkánk jelentőségét különösen növeli, hogy Budapest beton- és kőrengetegének élhetősége érdekében teszünk együtt hathatós lépéseket. A 10 millió Fa Alapítvány célja, hogy a mostanihoz hasonló partnerség más ágazatok piacvezető szereplőivel bővüljön tovább, nemcsak a budapestiek, de az emberiség földi élete javítása érdekében” – mondta Bojár Iván András, a 10 Millió Fa Alapítvány elnöke.

A Főtaxi – a 10 Millió Fa Alapítvánnyal közös mostani projektjével együtt – eddig több, mint 2000 fát ültetett. A társaság 2018-ban elindított Zöldút Programja nem csak a faültetéseket jelenti, hanem az egész vállalati működést átszővi. A bázisévhez viszonyítva a Főtaxi papírfelhasználását már az első évben sikerült 30%-kal, a második évben pedig 50%-kal csökkenteni, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a taxikban található bankkártya-terminálokat papírmentes készülékekre cserélték le. Ennél is nagyobb jelentőségű pillér az e-flotta fejlesztési program, amelynek köszönhetően immár több, mint 70, zéró lokális emissziójú elektromos főtaxis autó rója Budapest útjait, 2022-re pedig 100 fölé nőhet a számuk. A legnagyobb fővárosi villanyautó-flotta minél jobb kihasználását szolgálja az is, hogy a Főtaxi nemrégiben megújult mobilapplikációjának használatával az utasok már közvetlenül elektromos taxit is tudnak rendelni.

A vállalat környezetvédelmi törekvéseit a Budapest Airport – amelynek a Főtaxi a hivatalos személyszállító partnere – nemrégiben az „Év Landside Greenairport Partnere 2020” díjjal ismerte el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...