- Hirdetés -

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

|

- Hirdetés -

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek a telepítést követően azonnal hozzájárulnak a főváros zöldfelületének növeléséhez. A mostani akcióval 2000 fölé nő a vállalat Zöldút Programja keretében elültetett fák száma.

A Főtaxi az idén a 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja faültetési programját, amelyet a három éve működő Zöldút Program részeként kezdett el. Ezúttal 28 koros fa elültetését vállalták, mégpedig ott, ahol talán a leginkább szükség van rá, Budapest legforgalmasabb területeinek közelében. A koros fák jellemzője, hogy az ültetést követően azonnal magas díszítőértékkel rendelkeznek, a hosszú előnevelésnek köszönhetően életerősebbek, ellenállóbbak, mint zsenge, fiatal társaik. Az első fák elültetésére november végén került sor a IX. kerületi Haller utcában, amelyeket továbbiak követnek a XI. kerületben, Sasadon, valamint a XV. kerületben is.

A Főtaxi a 10 millió Fa Alapítvány szakmai támogatását a faültetéssel és az utógondozással kapcsolatos összes feladattal kapcsolatban igénybe veszi. A környezetvédelmi szervezet munkatársai pedig az együttműködés keretében a Főtaxi rendkívül népszerű, teljesen elektromos taxijait is igénybe vehetik.

„A fővárosi mobilitás vezető szereplőjeként komoly felelősségünk van a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, a levegőminőség javításában. Ennek érdekében folyamatosan bővítjük az utasok körében is népszerű e-taxi flottánkat és büszkék vagyunk rá, hogy az alapítvány szakmai segítségével további jelentős és azonnali pozitív hatással bíró lépéseket tehetünk a fővárosi zöldfelület növelésének érdekében” – mondta el az első fa elültetését követően Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.

„Nagyra értékeljük a Főtaxi partnerségét, mert meggyőződésünk, hogy a globális felmelegedés okozta ökológiai krízis kárenyhítése, majdani megoldása a nagy piaci szereplők aktív jelenléte, változásra való nyitottsága és zöldülése nélkül reménytelen civil próbálkozás maradna csupán. Közös munkánk jelentőségét különösen növeli, hogy Budapest beton- és kőrengetegének élhetősége érdekében teszünk együtt hathatós lépéseket. A 10 millió Fa Alapítvány célja, hogy a mostanihoz hasonló partnerség más ágazatok piacvezető szereplőivel bővüljön tovább, nemcsak a budapestiek, de az emberiség földi élete javítása érdekében” – mondta Bojár Iván András, a 10 Millió Fa Alapítvány elnöke.

A Főtaxi – a 10 Millió Fa Alapítvánnyal közös mostani projektjével együtt – eddig több, mint 2000 fát ültetett. A társaság 2018-ban elindított Zöldút Programja nem csak a faültetéseket jelenti, hanem az egész vállalati működést átszővi. A bázisévhez viszonyítva a Főtaxi papírfelhasználását már az első évben sikerült 30%-kal, a második évben pedig 50%-kal csökkenteni, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a taxikban található bankkártya-terminálokat papírmentes készülékekre cserélték le. Ennél is nagyobb jelentőségű pillér az e-flotta fejlesztési program, amelynek köszönhetően immár több, mint 70, zéró lokális emissziójú elektromos főtaxis autó rója Budapest útjait, 2022-re pedig 100 fölé nőhet a számuk. A legnagyobb fővárosi villanyautó-flotta minél jobb kihasználását szolgálja az is, hogy a Főtaxi nemrégiben megújult mobilapplikációjának használatával az utasok már közvetlenül elektromos taxit is tudnak rendelni.

A vállalat környezetvédelmi törekvéseit a Budapest Airport – amelynek a Főtaxi a hivatalos személyszállító partnere – nemrégiben az „Év Landside Greenairport Partnere 2020” díjjal ismerte el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA