A Fal nélkül is nyerte volna a hetet az RTL Klub

Megérezte a Sztárban sztár kifutását a TV2, amit kihasznált az RTL Klub és minden estét megnyertek. A Barátok köztöt azért látványosan megviseli a késő esti kezdési időpont. A TV2 két legnézettebb produkciója a Ninja Warrior és a Tények volt.
Az elmúlt héten – főműsoridőben és a 18-49 éveseknél – az RTL Klub közönségaránya közel egy százalékponttal erősödött, a TV2 viszont 3,3 százalékpontos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Ennyit számított az, hogy múlt vasárnap már nem adtak Sztárban sztárt.
Minden estét megnyert az RTL Klub, a legszorosabb küzdelmet a hétfő hozta, amikor 15,7 százalékos share-t értek el a TV2 15 százalékával szemben. Szombaton (18,6% vs. 8%) és vasárnap (19,6% és 10,2%) volt a legnagyobb differencia a csatornák esti teljesítményében.
46. hét / 45. hét / 44. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,6% / 16,7% / 16,9%
TV2 – 10,6%/ 13,9% / 12,2%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (46. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 21,1% (18,7%)
Konyhafőnök VIP – 19,9% (18,9%)
Éjjel-nappal Budapest – 14,5% (14,1%)
Barátok közt – 14,6% (14,2%)
TV2
Tények – 13,7% (15,3%)
Ázsia Expressz – 13,6% (15,7%)
Az 50 milliós játszma – 9,6% (9%)
Tények Extra – 5,9% (5,1%)
Múlt héten erősödött az RTL Híradó és a Konyhafőnök VIP is jó hetet zárt. Az Éjjel-nappal Budapest, valamint a késő esti műsorsávba átcsúszó Barátok közt viszont továbbra sem azt az eredményt hozza, amit korábban megszokhattunk tőlük.
A Barátok köztnél maradva: egy évvel ezelőtt – egy órával korábbi műsorsávban – a 18-49 éveseknél még átlagosan napi 291 ezer néző kísérte figyelemmel a szappanoperát. Idén nyár közepén 200 ezer körüli napi nézőszáma volt a Barátok köztnek, amivel sokszor nyerte is a hetet az üdülési szezonban. Most viszont a 178 ezres napi átlagával még a nyári szintet sem érik el. S ezt még arra sem lehet fogni, hogy erős ellenfelet kaptak a nyakukba a TV2-től, hiszen az ugyanebben a sávban harcba küldött Tények Extra a TV2 estéinek leggyengébb láncszeme.
Kicsit felpezsdítette a múlt hétvégét a Fal esete. Az RTL Klub leforgatott Olaszországban egy részt a jövőre debütáló vetélkedőből és csak szombaton jelentették be, hogy másnap este műsorra tűzik. Jól időzítették, mert a Sztárban sztár kifutása miatt épp nem volt nagyszabású esti műsor a konkurensnél.
Nyilván nem lehetett olcsó mulatság, de bejött az RTL Klubnak a váratlan lépés, ugyanis a Fal volt a múlt hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Előbbinél 469 ezer, utóbbinál 1,29 millió nézőt vonzott a vetélkedő.
Egyébként a Fal nélkül is simán nyerte volna a hetet az RTL Klub. A TV2 is egy erős filmmel (Mentőexpedíció) készült az estére és valószínűleg a Fal nélkül szorosabb versenyt futott volna a Mentőexpedíció és a Star Wars 4., de ez a heti eredményeknél nem hozott volna drámai változást.
A Fal utáni második legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél a Star Wars 4. volt, ami 333 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, a teljes lakosság köréből pedig 616 ezret. A teljes lakosságnál a második legnézettebb műsor a vasárnapi RTL Híradó volt 1,09 millió nézővel. Az X-Faktor a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is a harmadik helyet foglalta el a műsoros toplistán, előbbieknél 315 ezer, utóbbiaknál 876 ezres nézettséggel. (Egy héttel korábban 346 ezer, illetve 899 ezer nézőt vonzott a tehetségkutató).
A TV2 legnézettebb produkciója a 18-49 éveseknél a Ninja Warrior volt, amit 307 ezres nézőszámot produkált, a teljes lakosságnál pedig 792 ezren követték figyelemmel (a 18-49 éveseknél ez valamivel kevesebb a korábbi hét 324 ezres nézőszámánál, a teljes lakosságnál viszont emelkedés jelent a múlt hét 769 ezres nézettségéhez viszonyítva). A teljes lakosságnál amúgy nem a Ninja Warrior, hanem a hétfő esti Tények bizonyult a TV2 legnézettebb heti műsorának, ugyanis 837 ezres nézettséget produkáltak (a 18-49 éveseknél 181 ezret).
A kereskedelmi célcsoportnál a közmédia legnézettebb tartalma a múlt keddi Magyarország – Costa Rica meccs volt, amit 155 ezer 18-49 éves követett figyelemmel az M4 Sporton. A teljes lakosság körében 386 ezres nézőszámot produkált a mérkőzés. Ennél a szélesebb célcsoportnál egyébként nem a meccs volt a hét legnézettebb közmédiás műsora, hanem a Duna Tv-n sugárzott Gasztroangyal, amit 419 ezres nézettséggel örvendeztette meg Borbás Máriát.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.