Jogosan tarthatnak a kiberveszélyektől a vállalatvezetők, hiszen sokan – köztük maguk a cégvezetők is – a munkahelyi számítógépeiket, készülékeiket is használják az online társkeresés során.
A tanulmány szerint az online társkeresők felhasználóinak 11%-a cégtulajdonos vagy felső vezető, 20%-a középvezető a munkahelyükön. Miközben ezeket a felületeket használják, nagy mennyiségű bizalmas üzleti adatot is veszélyeztetnek egyúttal.
Sőt, a kutatás kimutatta, hogy minél magasabb pozícióban van valaki, annál nagyobb kedvvel oszt meg munkahelyi információkat. Továbbá a felhasználók 12%-a profilján is közzéteszi munkahelyi adatait, míg a vezetők között ez az arány magasabb, 22%-a osztja meg ezeket az információkat. A válaszadók 10%-a vallotta be, hogy kiadott munkájáról vagy épp egy üzleti tranzakcióról szenzitív adatot, a vállalatvezetők itt is közlékenyebbek, 24%-a ismerte el, hogy üzleti titkokat elárult ismeretlennek. Összeségében a társkeresők 26%-a néhány nap után már szívesen kommunikál a munkahelyéről, míg a vezetők 38%-a. Ez nemcsak azért veszélyes, mert ismeretleneknek kiadják az üzleti adatokat, hanem súlyosabb következményekkel is járhat – például ipari kémek, kiberbűnözők, vagy egyszerűen illetéktelenek kezébe is kerülhetnek a privát adatok.
A munka és a magánélet határainak összemosása több okból is veszélyes lehet. Az egyik, amit a válaszadók 51%-a elismerte, hogy ugyanazt a készüléket és/vagy számítógépet használja a munkája során, amivel felkeresi az online társkereső honlapokat, azaz a vállalati dokumentumokat, a levelezést és akár még a céges jelszavakat is kockáztatja ezzel. A megkérdezettek 38%-a vallotta be, hogy készülékén céges levelezést tárol, így egy esetleges feltörés során minden ilyen tárolt adat veszélyeztetve van.
Ami még ennél is aggasztóbb, hogy az online társkeresőt használók nagy része nem gondoskodik készülékeinek informatikai vádelméről, vagy nem is veszik figyelembe, hogy milyen értékes adatokat tesznek elérhetővé a kiberbűnözők számára. A megkérdezettek mindössze 27%-a használ biztonsági megoldást, 33%-a fordít figyelmet arra, hogy kevés információt osszon meg és 16%-a semmilyen védelemre nem gondol, hiszen nem is érzi veszélyeztetve magát.
Miként a kutatások kimutatták, a számítógépes kockázatok több különböző helyről érkezhetnek. A vállalati vezetők mintegy 19%-ának fertőzték meg kártékony programmal, vagy zsarolóvírussal készülékeit online társkereső felületen keresztül.
„Az online társkeresés anélkül is elég nagy kihívás, hogy az ember csalók áldozatává válna és veszélyeztetné cégét. Ami igazán nyugtalanító, hogy a cégvezetők milyen könnyedén elárulják a céges információkat, adatokat a digitális társkereső szolgáltatók felületein. Ennél már csak az aggasztóbb, hogy biztonsági védelem hiányában a vállalati adatokat könnyen hozzáférhetővé teszik a kiberbűnözők számára. A vállalati készülékek informatikai védelméről gondoskodni kell és javasoljuk a társkeresőknek, hogy ne tegyék közzé a céges adataikat az érdeklődőknek.” – mondta Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab KKV részlegének vezetője.
- Hirdetés -
Felelőtlenebbek a vállalatvezetők
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -