- Hirdetés -

Felforgathatják a világot az okosszemüvegek

|

- Hirdetés -

Környezetünkről és rólunk is gyűjtik az adatokat azok az apró érzékelők, amelyek behálózzák mindennapjainkat, biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik életünket. Jelen vannak autóinkban, óráinkban, telefonunkban, városaink minden pontján, és hamarosan beépülnek a szemüvegünkbe, ruházatunkba, sőt akár a testünkbe is. Mennyiben áldás vagy átok ez, hol tart és merre folytatódik a szenzorok forradalma? Tényleg alapjaiban változtathatják meg az ingatlanpiacot? A legújabb technológiai fejlesztésekről, sci-fibe illő, mégis valós megoldásokról beszélgetnek közérthetően a Bosch Magyarország Podcast legfrissebb adásának meghívott szakértő vendégei.

Húsz szenzor egyetlen okostelefonban? Igen! Sőt, egy elektromos autóban akár több száz is lehet belőlük! Ezekből az apró érzékelőkből naponta közel ötmillió, éves szinten mintegy másfél milliárd darabot gyárt a nemzetközi Bosch csoport, és folyamatosan dolgozik a fejlesztésükön is. Ez még csak a jelen, előrejelzések szerint 2030-ig a félvezetők piaca megháromszorozódhat – derül ki egyebek mellett a Bosch Magyarország Podcast legfrissebb adásából, melyben Csikósné Dr. Pap Andrea Edittel, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar oktatási dékánhelyettesével és Mezősi Norbert gépészmérnök-közgazdásszal, a magyarországi Bosch csoport szenzorok tervezésében részt vevő csoportjának vezetőjével Tóth Edit, a Robert Bosch Kft. kommunikációs és kormányzati kapcsolatok osztály digitális menedzsere beszélget.

Piaci robbanás előtt az okosszemüvegek

Az érzékelők egyre kisebbek, egyre gyorsabbak, és egyre több lesz belőlük az eszközeinkben. A járművekbe, fülhallgatókba beépített okosszenzorok után, a Bosch szakértője szerint, a következő piaci robbanást az okosszemüvegek térnyerése hozhatja el. Várhatóan széles körben népszerűvé fog válni például, hogy vezetés közben a szenzorokkal felokosított szemüvegünk fejmozdulatainkat követve megmutatja a helyes útirányt vagy a veszélyes helyzeteket. De a főzés szerelmeseinek is könnyebb dolga lesz, hiszen ezzel az eszközzel a hozzávalók adagolása, a mennyiségek kimérése, tehát az étel elkészítése is egyszerűbbé válik.

Szenzorok forradalmasíthatják az ingatlanpiacot is

Személyes kényelmünk és biztonságunk növelése mellett az új generációs szenzorok a kereskedelmi és üzleti világot is alapjaiban átalakíthatják. A szenzorok ezreinek segítségével automatizált óriásraktárak után jöhetnek az intelligens bevásárlókocsik, amelyek maguktól olvassák le a termékek vonalkódját, ezzel jelentősen felgyorsítva a bevásárlás folyamatát. A Bosch által nemrég bemutatott légszennyezettség-mérő optikai szenzor pedig, ha beépül a hétköznapi mobileszközökbe, akár az ingatlanpiacot is feje tetejére állíthatja a bárki számára gombnyomásra elérhető helyi légszennyezettségi adatok révén – véli a Bosch szenzorfejlesztési szakértője.

911: Életmentő érzékelők

Az életmentésben és a katasztrófaelhárításban is aktív szerep jut a legújabb szenzoroknak, hiszen az Egyesült Államokban a 911-es segélyvonalra érkező hívások esetén a telefonokba épített légnyomásszenzorok adatai alapján a diszpécserek nemcsak azt látják, honnan érkezik egy segélykérés, hanem azt is, hogy melyik emeletről. Ez a tudás nemcsak a felhőkarcolóknál, de akár hagyományos lakótelepeken is életmentő lehet.

Sebkötözés okosan

Az egészségügy is több területen épít az érzékelők nyújtotta információkra. A vérnyomást, szívritmust mérő okosórák ma már hétköznapi megoldások, de talán kevesen hallottak a sebkötözéskor használt pólyákba integrált speciális szenzorokról, amelyek a pH-érték érzékelésével a sebgyógyulási folyamatokat is képesek követni – erről is szó esik a Bosch podcastjában.

Testünkbe épített érzékelőké a jövő?

A jövő egyértelműen a kvantumszenzoroké, amelyek a jelenlegi mérési pontosság ezerszeresével bírnak – derül ki a Bosch podcastból. Ez teszi majd lehetővé például, hogy idegrendszerünk működését is lekövessék, és a tudományos megismerés mellett akár komoly betegségek diagnózisát, célzott kezelését is támogassák. Az új típusú kvantumszenzorok apró méretüknél fogva akár testünkbe épített implantátumként is működhetnek. Az orvosi előnyök mellett azonban – ahogy a Bosch podcast szakértőiben, úgy vélhetően a hallgatókban is – felmerül a dilemma, hogy ezt a futurisztikus lehetőséget a fejlődés új távlataként vagy inkább óvatossággal, távolságtartással fogadjuk-e.

Bosch Magyarország Podcast: technológiáról közérthetően

A Bosch Magyarország Podcast negyedévente jelentkezik az innováció és a kutatás-fejlesztés legaktuálisabb témáival, szakértő vendégek segítségével közérthető válaszokat keres a jövő technológiájának legégetőbb kérdéseire. Aki többet is megtudna az érzékelők jövőjéről és meglepő felhasználási módjairól, illetve szeretne képbe kerülni, hogy itthon hol tanulható és kamatoztatható a szenzortechnológiai szaktudás, a válaszokat meghallgathatja, sőt meg is nézheti a Bosch Magyarország Youtube, Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts és Simplecast podcast-csatornáin!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...