Hallgatott a kritikákra a világ legnagyobb reklámfesztiválját, a Cannes Lions-t szervező Ascential és a jövő évtől jelentős változásokat vezetnek be az eseményen. Többek között olcsóbb lesz a részvételi díj, átalakítják az elismerések rendszerét és jóval rövidebb lesz a rendezvény. A 2018-as Cannes Lions-t kihagyó Publicis jelezte, hogy 2019-től a változások miatt visszatérnek.
Túl drága, túl hosszú, nehezen áttekinthető – többek között ilyen kritikákkal illették a szakmabeliek a Cannes Lions-t, ami évről-évre tízezreket vonz a mediterrán városba és óriási üzletet is jelent. A szervezők ugyan eddig nem nagyon foglalkoztak ezekkel a kritikákkal, azonban a jelek szerint idén már átlépett egy szintet a tiltakozás mértéke, így mélyreható változásokról döntöttek. A nagy átalakításban valószínűleg az is szerepet játszott, hogy az egyik legnagyobb ügynökségi csoport, a Publicis már bejelentette, hogy a 2018-as reklámfesztivált kihagyja, és a WPP Group is erősen szorgalmazta a reformokat.
A Cannes Lions tulajdonosa, az Ascential most bejelentette, hogy miben változtatnak 2018-ban, és a meglehetősen hosszú, és valóban komoly átalakítást jelentő lista a jelek szerint igen kedvező fogadtatásra talált. A Publicis ugyanis már jelezte, hogy 2019-től visszatérnek, igaz az erről beszámoló Adweek összeállításában azt is megjegyezte, hogy az ügynökség is részt vett a reformok kidolgozásában.
A legnagyobb változások között lesz, hogy jóval rövidebb ideig tart majd az esemény. Az elmúlt években rendszerint 8 napos volt, azonban 2018-ban június 18-22. között rendezik meg, vagyis öt napig tart majd. Ezzel párhuzamosan számottevő mértékben csökken a teljes rendezvényen való részvételre jogosító díj, 900 euróval.
A reform elérte a díjazási rendszert is, három Lions kategória – Cyber, Integrated, Promo&Activation – megszűnik, helyettük viszont 5 újat vezetnek majd be. A pontozási rendszert úgy alakítják át, hogy egy Lion elismerés elnyerése még nagyobb hangsúlyt kapjon a shorlistre kerüléshez képest.
Bár a fesztivált közvetlenül nem érinti, a résztvevők számára annál fontosabb lehet, hogy a szervezők egyeztettek Cannes város vezetésével is, így további költségmegtakarításra lehet számítani. A szállodai szobaárak nem emelkednek, valamint több mint 50 étteremben fixáras – 20 és 30 euróba kerülő – menük lesznek elérhetők.
Arról, hogy milyen további változások lesznek, illetve hogyan alakul az elismerések listája itt olvashatnak bővebben.
- Hirdetés -
Felforgatják a Cannes Lions-t
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -