Hallgatott a kritikákra a világ legnagyobb reklámfesztiválját, a Cannes Lions-t szervező Ascential és a jövő évtől jelentős változásokat vezetnek be az eseményen. Többek között olcsóbb lesz a részvételi díj, átalakítják az elismerések rendszerét és jóval rövidebb lesz a rendezvény. A 2018-as Cannes Lions-t kihagyó Publicis jelezte, hogy 2019-től a változások miatt visszatérnek.
Túl drága, túl hosszú, nehezen áttekinthető – többek között ilyen kritikákkal illették a szakmabeliek a Cannes Lions-t, ami évről-évre tízezreket vonz a mediterrán városba és óriási üzletet is jelent. A szervezők ugyan eddig nem nagyon foglalkoztak ezekkel a kritikákkal, azonban a jelek szerint idén már átlépett egy szintet a tiltakozás mértéke, így mélyreható változásokról döntöttek. A nagy átalakításban valószínűleg az is szerepet játszott, hogy az egyik legnagyobb ügynökségi csoport, a Publicis már bejelentette, hogy a 2018-as reklámfesztivált kihagyja, és a WPP Group is erősen szorgalmazta a reformokat.
A Cannes Lions tulajdonosa, az Ascential most bejelentette, hogy miben változtatnak 2018-ban, és a meglehetősen hosszú, és valóban komoly átalakítást jelentő lista a jelek szerint igen kedvező fogadtatásra talált. A Publicis ugyanis már jelezte, hogy 2019-től visszatérnek, igaz az erről beszámoló Adweek összeállításában azt is megjegyezte, hogy az ügynökség is részt vett a reformok kidolgozásában.
A legnagyobb változások között lesz, hogy jóval rövidebb ideig tart majd az esemény. Az elmúlt években rendszerint 8 napos volt, azonban 2018-ban június 18-22. között rendezik meg, vagyis öt napig tart majd. Ezzel párhuzamosan számottevő mértékben csökken a teljes rendezvényen való részvételre jogosító díj, 900 euróval.
A reform elérte a díjazási rendszert is, három Lions kategória – Cyber, Integrated, Promo&Activation – megszűnik, helyettük viszont 5 újat vezetnek majd be. A pontozási rendszert úgy alakítják át, hogy egy Lion elismerés elnyerése még nagyobb hangsúlyt kapjon a shorlistre kerüléshez képest.
Bár a fesztivált közvetlenül nem érinti, a résztvevők számára annál fontosabb lehet, hogy a szervezők egyeztettek Cannes város vezetésével is, így további költségmegtakarításra lehet számítani. A szállodai szobaárak nem emelkednek, valamint több mint 50 étteremben fixáras – 20 és 30 euróba kerülő – menük lesznek elérhetők.
Arról, hogy milyen további változások lesznek, illetve hogyan alakul az elismerések listája itt olvashatnak bővebben.
- Hirdetés -
Felforgatják a Cannes Lions-t
|

- Hirdetés -
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Spórolással élnénk túl az inflációt
Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...
Zuhannak az ingatlanárak
A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...
Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások
Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...
Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek
A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...
Rangos elismerést nyert el az LG
Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...
Tovább zöldült a BMW
Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...
Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)
Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...
„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal
Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...
Új marketingigazgatóval folytatja a Westend
Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...
Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -