- Hirdetés -

Felforgatta-e a nézettségi erőviszonyokat a Ninja Warrior?

|

Amit a Ninja Warrior hétfőn hozott a TV2-nek, azt a hét többi estéjén elvesztették a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma miatt. A Sztárban sztár nyerte az elmúlt hetet, szorosan mögöttük lohol az X-Faktor.

Múlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,8 százalékponttal gyengült, a TV2-é ezzel párhuzamosan 0,6 százalékponttal erősödött. Az RTL Klub 17,6 százalékkal, a TV2 12,5 százalékkal zárta a hetet. Nagyon nagy elmozdulás tehát nem történt a két piacvezető csatorna közötti nézettségi versenyben, holott azért benne volt ez is a pakliban.
A TV2 ugyanis a Ninja Warrior révén egy újabb nagyszabású műsort tűzött képernyőre, így sejthető volt, hogy a vasárnap mellett lesz egy további erős estéjük. Korábban az tűnt valószínűnek, hogy a Ninja Warriort az X-Faktorral párhuzamosan, szombaton adják le. Ám egy szokatlan húzással hétfő este tűzték műsorra. Emiatt pedig a hétköznap esti műsoraik (Vigyázat, gyerekkel vagyok, 50 milliós játszma) szombatra is átcsúsznak.

A furcsa megoldásból az mindenképpen bejött, hogy erősen kezdett a Ninja Warrior, múlt hétfőn nyerte a sávját. Viszont nem vágtak azért durván nagy lyukat az RTL Klub estéjében. Az RTL Klub ugyanis 16,2 százalékkal zárta a hétfő estét, a TV2 pedig 17,7 százalékkal. A Sztárban sztár – ahogy várható volt – ismét nyerte a vasárnap estét (TV2 – 20,2%, RTL Klub – 16%).

Ami viszont nem jött be a TV2-nek, az a hétköznapi műsorok szombatra történő átcsúsztatása volt. A TV2 szombaton semmivel sem ért el jobb eredményt, mint egy héttel korábban, amikor filmet adtak az X-Faktorral szemben. (RTL Klub – 23,3%, TV2 – 8,3%).

42. hét / 41. hét / 40. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 17,6% / 18,4% / 18%
TV2 – 12,5% / 11,9% / 12,6%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (42. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 21,1% (20,8%)
Konyhafőnök VIP – 18,5% (a korábbi héten a Survivor 23,3%-ot ért el).
Éjjel-nappal Budapest – 16,6% (18,1%)
Barátok közt – 15,7% (14,4%)

TV2
Tények – 15,6% (14,7%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 10,9% (11,9%)
Az 50 milliós játszma – 9,7% (10,2%)
Tények Extra – 6,6% (6%)

A TV2 szempontjából nem jött jól, hogy a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma nem teljesített olyan jól, mint az őszi szezon korábbi részében az ezekben a műsorsávokban futó Séfek Séfe és az Áll az alku. Olyannyira nem szerepeltek jól, hogy a csatornaátlagot sem hozták. Miközben korábban az Áll az alku 15 százalékos heti átlagot is elért, az 50 milliós játszma 10 százalék alá csúszott. Amit a Ninja Warrior hozott nekik hétfőn, azt elvesztették a hét többi napján az utóbbi két műsor miatt.

Az RTL Klubon a Konyhafőnök VIP hozta a tőle elvárható, átlagban 18,5 százalékos share-t. Az Éjjel-nappal Budapest szempontjából viszont ez nem volt túl erős hét. Pláne annak fényében, hogy volt már ennél erősebb ellenfelük is ebben a szezonban. A lassan a késő esti sávba átcsúszó Barátok köztnek is voltak már magasabb nézettségű időszakai.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora címmel a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is a Sztárban sztár büszkélkedhet. Előbbieknél 389 ezer, utóbbiaknál 1,11 millió nézőt hozott a TV2 műsora. A 18-49 éveseknél második lett az X-Faktor 355 ezer nézővel.

A teljes lakosságnál viszont érdekes módon a vasárnapi RTL Híradó több nézőt (893 ezer) vonzott, mint az X-Faktor (849 ezer). A Ninja Warrior első adása a 18-49-es toplista harmadik helyére futott be a maga 322 ezer nézőjével, a műsor a teljes lakosságnál 825 ezres nézőszámot produkált.

Éppen lecsúszott a 18-49-es toplistáról az M4 Sport vasárnap esti Forma-1 közvetítése, ami a hét 11. legnézettebb műsora volt, miután 181 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál pedig 399 ezren voltak kíváncsiak az autóversenyre. A teljes népességen belül egyébként nem a Forma-1 volt a közmédia legnézettebb műsora, hanem a Duna Tv-n futó Hegyi doktor, a német sorozat több mint félmillió néző vonzott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop201742het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
hetitop201742hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...