- Hirdetés -

Felhő válthatja a konzolos játékokat

|

Napjainkban már majdnem egy tucat felhőalapú játékplatform működik, mégis sokan nem ismerik ezeket, sem az ezek nyújtotta előnyöket, és inkább az extra kiadással járó játékkonzolok felé fordulnak. Mindeközben a cloud gaming hatalmasat fejlődött az elmúlt években, és rendkívül költséghatékony hozzáférést ad a legszórakoztatóbb játékokhoz. Sokan nem tudják, de mindez ráadásul internetkapcsolattal percek alatt hozzáférhető.

Aki valaha játszott számítógépes játékokkal, bizonyára szembesült már azzal a bosszantó problémával, amikor a készülék teljesítménye nem volt elegendő a játék gördülékeny futtatásához, így végül a szórakozás sem volt teljes értékű. Az elmúlt években ezek a játékok egyre összetettebbek és élethűbbek lettek, így egyre erősebb gépek szükségesek a zavartalan futtatásukhoz. Azok számára, akik nem szeretnének több százezer forintot költeni gaming számítógépre, és a szintén drága konzolok sem nyújtanak számukra megfelelő alternatívát, a cloud-gaming jelenthet megoldást.

Streaming, csak játékkal

A cloud-gaming, vagyis a felhőalapú játék nem teljesen újkeletű dolog, az elmúlt évtizedben több vállalat próbálkozott már olyan felhőalapú játékplatform létrehozásával, ami tömegpiaci igények kiszolgálására alkalmas. Ezek a korai megoldások azonban nem vezettek sikerre, hiszen a megfelelő infrastruktúra sem állt még rendelkezésre.

A felhőalapú játék működése nagyon hasonlít a különböző streaming szolgáltatásokhoz. A játékmotor feldolgozása itt is egy nagy teljesítményű - a világ bármely pontján elhelyezhető – szerveren történik, a tartalom pedig az internet segítségével érkezik meg a képernyőnkre. Ezért a játék szempontjából kevésbé fontos, hogy milyen teljesítményű számítógépünk van otthon, hiszen a feldolgozást nem a mi készülékünk végzi. Sőt, ennek a technológiai megoldásnak egy másik előnye, hogy okostelefonon, táblagépen, de még televízión is ugyanúgy használható. Ha megfelelő tévékészülékkel rendelkezünk, csupán egy kompatibilis kontrollert kell beszereznünk. Az okostelevíziónk alkalmazásletöltő központjában kereshetünk rá, hogy melyik játékstreaming-szolgáltatás elérhető számunkra. Itthon a legismertebb szolgáltatások közt szerepelnek például a Google Stadia és a GeForce Now.

Azoknak, akik szeretnék kipróbálni a felhőalapú játékot, érdemes tudni, hogy a legalább 5.0-ás webOS verziószámmal ellátott LG televízióval rendelkező felhasználók most három hónapig teljesen ingyen hozzáférhetnek a Stadia Pro-hoz, ahol közel 50 népszerű játék, egyebek mellett a Cyberpunk 2077, a Resident Evil Village, az Assassin's Creed: Valhalla, a Hitman 3, valamint a Baldur's Gate 3 is játszható.

Azonnal hozzáférhető

A cloud gaming tehát egy olyan streaming szolgáltatás, amivel kiváló minőségben játszhatunk a legújabb játékokkal, ehhez pedig mindössze stabil internetkapcsolatra van szükségünk. Előnye, hogy nem kell beruháznunk drága hardver eszközökre vagy konzolra, és ezek karbantartása sem a mi feladatunk. Ehelyett meghatározott havidíjért cserébe számos népszerű játék közül válogathatunk, vagy egyszeri költségért további exkluzív tartalmakhoz férhetünk hozzá, így már rövid távon rengeteg pénzt és energiát spórolhatunk.

A megoldás további előnye, hogy nem számít, hol vagyunk, a világon bárhol hozzáférhetünk a kedvenc játékainkhoz és mentett adatainkhoz a felhőnek köszönhetően. Mindaddig tehát, amíg van elérhető és megfelelő minőségű internetkapcsolat a közelünkben, azonnal elérjük a platformot bármely eszközön.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...