A jövőben megakadályozza a Google, hogy a klímaváltozást tagadó tartalmakat a platformjain megosztó felhasználók pénzhez juthassanak az azok mellett megjelenő hirdetésekből.
A társaság közlése szerint a jövőben nem engedélyezik, hogy a YouTube-on hirdetések jelenjenek meg olyan tartalmak mellett, amelyek „ellentétesek a klímaváltozás létezésére és hatásaira vonatkozó tudományos konszenzussal”. A Google bejelentette azt is, hogy eltávolítják azokat a hirdetéseket is, amelyek tagadják, hogy a klímaváltozás valós.
Az új irányelv, ami a jövő hónaptól lép életbe a YouTube mellett a Google egyéb platformjain megjelenő tartalmakra is vonatkozik. „Egyre több hirdető és kiadói partnerünk fejezte ki közvetlenül aggodalmát az olyan hirdetések miatt, amelyek tagadják, vagy hamis állításokat fogalmaznak meg a klímaváltozás kapcsán. A hirdetők egész egyszerűen nem akarják, hogy reklámjaik ilyen tartalmak mellett jelenjenek meg. A kiadók és tartalomkészítők pedig azt nem szeretnék, hogy az oldalaikon vagy videóik mellett ilyen hirdetések tűnjenek fel” - fogalmazott a döntést bejelentő közleményében a Google.