- Hirdetés -

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

|

- Hirdetés -

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a Celeb vagyok, ments ki innen!-ből és a Való világból is. Ugyanakkor a reklámidők 2021-ben ismét nagyon telítetté váltak, így jövőre áremelés lesz az R-Time-nál.

Az RTL-nél nagy hangsúlyt kap az RTL Most+ streamingplatform, ami immár több mint kétmillió háztartás számára elérhető. A Nielsen mérése alapján a streaminget is magában foglaló „other tv” kategória, ha külön csatorna lenne, akkor már piacvezetőnek számítana a 18–49 éveseknél és főműsoridőben. Azaz meglehetősen fontos erre a területre is figyelniük, így érthető, hogy egyre több olyan RTL-es tartalom lesz, ami először vagy akár kizárólagosan az RTL Most+-on nézhető meg.

Jó példát jelentenek erre az RTL által az idén megszerzett sportjogok, hiszen az Európa-liga és az Európa Konferencia Liga fordulóinak egyes mérkőzéseit az RTL+ lineáris csatornán nézhetik meg a sportrajongók, további nyolc mérkőzést viszont csak az RTL Most+ platformon közvetítenek.

Az előre hozott digitális premiereket pedig elsősorban a sorozatoknál alkalmazzák. Így például A Tanár negyedik évadát az RTL Most+-on már láthatják a nézők, az RTL Klub képernyőjére pedig jövőre érkezik. Még az idén, a német premier másnapján mutatják be az Erzsébet magyar királynéról szóló történelmi sorozatot, a Sisit, de első körben szintén a digitális platformjukon.

Az idei Big Picture-ön kiderült, hogy az RTL Magyarország meglévő műsoraik közül melyikből jön mindenképp új évad 2022-ben. Ezek egy része már tudható volt, de több újdonságról is beszámoltak. Így új évad érkezik a Cápák között című üzleti show-műsorból, a Konyhafőnökből pedig 2022-ben is lesz civil, valamint VIP évad. Az idén nyáron mutatták be A Mestercukrász, az édesszájú konyhafőnök első évadát, ez a műsor szintén visszatér jövőre az RTL Klub képernyőjére.

A 2021-es nézettségük alapján nem meglepő az sem, hogy újabb szériát rendeltek be a Házasodna a gazdából, a Nyerő párosból, valamint az is biztos, hogy jövő ősszel jön az X-Faktor 11. évada. Két nagy visszatérő produkcióról is lesz. A Való világ legutóbbi, 10. évada 2021 februárjában ért véget, de jövőre újra látható lesz, a korábbiak hoz hasonlóan az RTLII-n. Öt év szünet után pedig ismét jön a Celeb vagyok, ments ki innen! Ennél a műsornál a 2017-es szériát Lékai-Kiss Ramóna és Puskás Péter vezette, miután a Rádió 1 akkor nem engedte el Sebestyén Balázst és Vadon Jánost a dél-afrikai forgatásra. Most azonban sikerült megállapodni a rádióval, így visszatérhet a Sebestyén–Vadon páros.

A saját gyártású sorozataik közül folytatódik A mi kis falunk és a Keresztanyu, és 2022-ben bemutatják a Mellékhatás második évadát is. Említettük már A Tanárt, aminek a kapcsán az is elhangzott a Big Picture-ön, hogy a jövő év elején képernyőre kerülő lesz az utolsó évada.

Mindezeken felül több új sorozatról is beszámolt, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója. Hámori Barbara showrunner nevéhez fűződik a Tihanyban játszódó széria, a Hotel Margaret, ami egy gyilkossági nyomozás történetét meséli el. Újdonság lesz a Séf meg a többiek című szitkom, amelynek szintén ő a showrunnere. A Séf meg a többiek egyébként egy orosz sorozat adaptációja. Ugyancsak külföldi példa alapján készül a Nagy Fehér Főnök című széria, aminek az eredetije néhány évvel ezelőtt komoly sikerrel futott a cseh közszolgálati televízióban.

Bemutatnak egy saját fejlesztést is A király címmel, amely Zámbó Jimmy életét meséli el. Ennek az érdekessége, hogy limitált sorozatról van szó, azaz 10 rész lesz belőle és nem is terveznek folytatást.

Az idén újra visszatért az a probléma a tévés hirdetési piacra, amit a pandémia eleinte elfedett, azaz nagyon telítetté váltak a reklámidők és a non-spot felületek is. Tehát a kereslet növekszik, viszont nincs elegendő reklámidő, ami a televízióknak, a hirdetőknek és az ügynökségeknek sem jó.

Emiatt Dudás Gergely, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Magyar ország kereskedelmi
igazgatója beharangozta, hogy jövőre náluk áremelés lesz (egyébként az Atmediánál is). Ez a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy új havi szezonindexeket vezetnek be. Hirdetőnként eltérő lehet az emelkedés mértéke, de Dudás Gergely úgy számol, hogy átlagosan 14-15 százalék körül alakul.

Ráadásul bevezetnek egy új elemet, a market indexet, aminek a maximális mértéke 10 százalékpont lehet. Ennek a funkciója az, hogy egyetlen hirdető se szembesüljön azzal, hogy a kampányát az adott hónapban nem tudják befogadni. Magyarán a market index egy tartalékelem arra az esetre, ha egy-egy hónap nagyon telítetté válik.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....