- Hirdetés -

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

|

- Hirdetés -

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a Celeb vagyok, ments ki innen!-ből és a Való világból is. Ugyanakkor a reklámidők 2021-ben ismét nagyon telítetté váltak, így jövőre áremelés lesz az R-Time-nál.

Az RTL-nél nagy hangsúlyt kap az RTL Most+ streamingplatform, ami immár több mint kétmillió háztartás számára elérhető. A Nielsen mérése alapján a streaminget is magában foglaló „other tv” kategória, ha külön csatorna lenne, akkor már piacvezetőnek számítana a 18–49 éveseknél és főműsoridőben. Azaz meglehetősen fontos erre a területre is figyelniük, így érthető, hogy egyre több olyan RTL-es tartalom lesz, ami először vagy akár kizárólagosan az RTL Most+-on nézhető meg.

Jó példát jelentenek erre az RTL által az idén megszerzett sportjogok, hiszen az Európa-liga és az Európa Konferencia Liga fordulóinak egyes mérkőzéseit az RTL+ lineáris csatornán nézhetik meg a sportrajongók, további nyolc mérkőzést viszont csak az RTL Most+ platformon közvetítenek.

Az előre hozott digitális premiereket pedig elsősorban a sorozatoknál alkalmazzák. Így például A Tanár negyedik évadát az RTL Most+-on már láthatják a nézők, az RTL Klub képernyőjére pedig jövőre érkezik. Még az idén, a német premier másnapján mutatják be az Erzsébet magyar királynéról szóló történelmi sorozatot, a Sisit, de első körben szintén a digitális platformjukon.

Az idei Big Picture-ön kiderült, hogy az RTL Magyarország meglévő műsoraik közül melyikből jön mindenképp új évad 2022-ben. Ezek egy része már tudható volt, de több újdonságról is beszámoltak. Így új évad érkezik a Cápák között című üzleti show-műsorból, a Konyhafőnökből pedig 2022-ben is lesz civil, valamint VIP évad. Az idén nyáron mutatták be A Mestercukrász, az édesszájú konyhafőnök első évadát, ez a műsor szintén visszatér jövőre az RTL Klub képernyőjére.

A 2021-es nézettségük alapján nem meglepő az sem, hogy újabb szériát rendeltek be a Házasodna a gazdából, a Nyerő párosból, valamint az is biztos, hogy jövő ősszel jön az X-Faktor 11. évada. Két nagy visszatérő produkcióról is lesz. A Való világ legutóbbi, 10. évada 2021 februárjában ért véget, de jövőre újra látható lesz, a korábbiak hoz hasonlóan az RTLII-n. Öt év szünet után pedig ismét jön a Celeb vagyok, ments ki innen! Ennél a műsornál a 2017-es szériát Lékai-Kiss Ramóna és Puskás Péter vezette, miután a Rádió 1 akkor nem engedte el Sebestyén Balázst és Vadon Jánost a dél-afrikai forgatásra. Most azonban sikerült megállapodni a rádióval, így visszatérhet a Sebestyén–Vadon páros.

A saját gyártású sorozataik közül folytatódik A mi kis falunk és a Keresztanyu, és 2022-ben bemutatják a Mellékhatás második évadát is. Említettük már A Tanárt, aminek a kapcsán az is elhangzott a Big Picture-ön, hogy a jövő év elején képernyőre kerülő lesz az utolsó évada.

Mindezeken felül több új sorozatról is beszámolt, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója. Hámori Barbara showrunner nevéhez fűződik a Tihanyban játszódó széria, a Hotel Margaret, ami egy gyilkossági nyomozás történetét meséli el. Újdonság lesz a Séf meg a többiek című szitkom, amelynek szintén ő a showrunnere. A Séf meg a többiek egyébként egy orosz sorozat adaptációja. Ugyancsak külföldi példa alapján készül a Nagy Fehér Főnök című széria, aminek az eredetije néhány évvel ezelőtt komoly sikerrel futott a cseh közszolgálati televízióban.

Bemutatnak egy saját fejlesztést is A király címmel, amely Zámbó Jimmy életét meséli el. Ennek az érdekessége, hogy limitált sorozatról van szó, azaz 10 rész lesz belőle és nem is terveznek folytatást.

Az idén újra visszatért az a probléma a tévés hirdetési piacra, amit a pandémia eleinte elfedett, azaz nagyon telítetté váltak a reklámidők és a non-spot felületek is. Tehát a kereslet növekszik, viszont nincs elegendő reklámidő, ami a televízióknak, a hirdetőknek és az ügynökségeknek sem jó.

Emiatt Dudás Gergely, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Magyar ország kereskedelmi
igazgatója beharangozta, hogy jövőre náluk áremelés lesz (egyébként az Atmediánál is). Ez a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy új havi szezonindexeket vezetnek be. Hirdetőnként eltérő lehet az emelkedés mértéke, de Dudás Gergely úgy számol, hogy átlagosan 14-15 százalék körül alakul.

Ráadásul bevezetnek egy új elemet, a market indexet, aminek a maximális mértéke 10 százalékpont lehet. Ennek a funkciója az, hogy egyetlen hirdető se szembesüljön azzal, hogy a kampányát az adott hónapban nem tudják befogadni. Magyarán a market index egy tartalékelem arra az esetre, ha egy-egy hónap nagyon telítetté válik.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...

Így vibereztünk 2021-ben

A magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben – derül ki a Rakuten Viber felméréséből. Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt -...
Brand Safety laptop

Magyar fejlesztésű program segíti a látássérülteket

Látássérülteken segít egy szövegeket hangfájlokká konvertáló, magyar fejlesztésű program. A Dramatizált Elektronikus könyvszerkesztő és Hangoskönyv konvertáló (DEX) szoftver az Informatika a Látássérültekért Alapítvány legújabb innovációja. Az előző verzióhoz képest a mostani fejlesztés képes a...

Lemaradóban a hazai startup ökoszisztéma

Bár viszonylag jó éve volt tavaly a hazai startup ökoszisztémának, régiós összevetésben mégis egyre nagyobb lemaradásban vannak a magyar sikertörténetek – írja elemzésében a Startup Hungary. A szervezet idén ismét elkészíti jelentését a szektorról,...

Yettel. néven folytatja a Telenor

Március elsejétől Yettel Magyarország Zrt. - röviden Yettel – néven folytatja a Telenor Magyarország – jelentette be a távközlési cég. A változtatás az ügyfeleket nem érinti, de jön majd egy új applikáció, illetve az...

Márkaérték: élen az Apple, jön fel a TikTok

Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült...

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell...

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...