- Hirdetés -

Felpörgeti közép-kelet-európai beruházásait az IBM

|

- Hirdetés -

Az IBM a közép-kelet-európai ügyfelek és partnerek számára is elérhetővé teszi az IBM Client Engineering csapatának agilis fejlesztési szolgáltatásait. Ezek a specializált technológiai csapatok Prágából, Varsóból és Moszkvából nyújtanak majd támogatást a vállalatoknak az egész régióban. Az újfajta módszertan magasabb szintre helyezi az ügyfélélményt azzal, hogy szoros együttműködést alakít ki az IBM és az ügyfél szakemberei között, hozzáférést biztosít a legkorszerűbb technológiákhoz és agilis fejlesztési ciklusok szerint dolgozik.

Az IBM szakemberei az ügyfelekkel vállvetve dolgoznak, hogy az IBM által kínált technológiák és szolgáltatások mielőbbi bevezetésével gyorsan – akár még a szerződés aláírása előtt, egy prototípus kialakításának keretében – válaszokat adjanak az ügyfél előtt álló kritikus üzleti kihívásokra. Az innovatív megoldás kialakítása során üzleti tanácsadók, fejlesztők, architektek, adattudósok, biztonsági szakértők, DevOps szakértők és egyéb IT szakértők működnek szorosan együtt az adott ügyfél szakembereivel.

„Az IBM Client Engineering egyedi módszertana az innovációt helyezi középpontba egy vállalkozás működésében és ezáltal lehetővé teszi az agilis és átfogó újításokat. Egy vállalkozói »innovatív teret« hozunk létre, amelyben gyorsabban születik meg az eredmény, mint más módszerekkel. Miközben hozzájárulásunkkal üzleti értéket teremtünk ügyfeleink számára, segítünk abban is, hogy munkafolyamataikba tartósan beépüljenek az intelligens megoldások” – mondta el Wolfgang Wendt, az IBM CEE vezérigazgatója.

A módszertan alkalmazására már van régiós példa. A Flamel.AI nevű szerb start-up mindössze 7 hét alatt hozott létre az IBM-mel egy mesterséges intelligenciára (MI) épülő webalkalmazást online szerepjátékok játszásához. Az IBM Cloudban futó és az IBM Watsonra épülő megoldás fokozza a játékélmény: a játékidő nő, miközben a felkészülésre szánt idő akár a negyedére csökkenhet.

Sikeres fejlesztés az OTP bulgáriai leánybankjánál

A bulgáriai DSK Bank – az OTP csoport tagja – a közelmúltban az első között indított együttműködést az IBM közép-kelet-európai Client Engineering csapatával. Közösen fejlesztettek ki egy új prototípust a bank informatikai rendszerének integrációs rétegére. A bank és az IBM összesen több mint 20 szakértője dolgozott egy csapatként agilis és DevOps eljárásokkal annak a megoldásnak és architektúrának a kifejlesztésén, amelyeket a DSK Bank a prototípus véglegesítése után bevezethet.

„Az IBM Client Engineering csapatával közösen sikeresen létrehozott prototípus segítségével hatékonyabbá tettük a technológia-kiértékelési folyamatunkat. Ezzel lehetővé vált, hogy üzleti és műszaki szempontból is hatékonyabban felmérjük egy-egy projekt eredményét” – mondta el Georgi Yotov, a DSK Bank fejlesztési vezetője. A megoldás az IBM Cloud Pak for Integration platform Confluent Platform szolgáltatására és az IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC) technológiájára épült.

Pénzügy, bank, IT, közszféra: sokaknak segíthet az új szolgáltatás

Példák további, az ügyfelekkel közös fejlesztési projektekre:

· Egy biztosítótársaság 4 hét alatt átalakította az életbiztosítások jogosultsági folyamatának menedzselését MI használatával;

· Egy felhőt, felügyelt szolgáltatásokat és automatizálást nem használó ügyfél 3 hét alatt átállította infrastruktúráját és alkalmazásmenedzsmentjét Red Hat OpenShift on IBM Cloud platformra;

· Egy közszférában működő, adatvagyon gazdálkodási követelmények előtérbe helyező ügyfél példája megmutatta, hogy az IBM technológiája 8-szor gyorsabban és féláron képes adatelemzést végezni biztonságos környezetben az adatok másolása vagy mozgatás nélkül.

Újjászületni a járvány után: holisztikus megoldások kellenek

A COVID-19 globálisan megváltoztatta a szervezetek teljes működési környezetét. A vevők és alkalmazottak otthonunkba kényszerültek, ellátási láncok és teljes iparágak szenvedtek fennakadásokat. Annak érdekében, hogy megerősödve kerekedjenek felül, a szervezeteknek újra kellett gondolniuk üzleti modelljeiket és a biztonságot szem előtt tartva fel kellett gyorsítaniuk a digitalizációt, új mesterséges intelligencia és hibrid felhő technológiák bevezetését.

„Ügyfeleink közül sokan bizonytalanok, mert még mindig nem látható tisztán, hogy milyen technológiákba érdemes építkezni és milyen megtérülésre számíthatnak. Próbálják kitalálni, hogy hogyan tudnának a COVID-19 után növekedni és a válságból megerősödve kikerülni. Az IBM pontosan erre a holisztikus, teljeskörű szemléletváltásra, átalakulásra specializálódik” – ismertette Martin Svik, az IBM CEE technológiai igazgatója (CTO), az IBM Client Engineering vezetője.

Az IBM Client Engineering módszertan iránti igény a világjárvány alatt jelentős emelkedést mutatott: a 2020-as mintegy 300 ügyfél együttműködés 2021-ben több, mint 2500-re nőtt. A vállalatok rákényszerültek a virtuális együttműködésre, a gyorsabb üzleti döntések meghozatalára, hogy ezáltal hatékonyabban tudjanak reagálni a mindennapi kihívásokra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...

Több száz emberen segített az Erste

Az elmúlt években 70 család, összesen mintegy 400 ember lakhatási gondjain enyhített az Erste Social Housing programjának segítségével a Habitat for Humanity Magyarország. A bank a lakhatási világnap alkalmából a magyar társadalom egyik legégetőbb...

Valódi növekedésről álmodni sem mernek a hazai cégek

Enyhén magasabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel tervez a hazai kkv-szektor az év elejéhez képest, de továbbra is messze az infláció alatt vannak a várakozások: átlagosan 8,6 százalékos bevétel-, és 4,4 százalékos profit reálérték növekedést valószínűsítenek...

Erősítenék a média átláthatóságát és függetlenségét

Az európai tömegtájékoztatás szabadságáról szóló jogszabályról 448 szavazattal, 102 ellenében és 75 tartózkodással kedden elfogadott álláspontjukban az Európai Parlament képviselői azt várják el a tagállamoktól, hogy gondoskodjanak a nézőpontok minél szélesebb körének nyilvánosságot adó...

Nemzetközi szervezethez csatlakozott az MMSZ

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához a European Marketing Confederationhöz (EMC). A több mint 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elkötelezett a marketing szerepének és értékteremtő képességének...

Erőteljesen fognak emelkedni az árak a tévés reklámoknál

Komoly áremelkedésre kell számítani a tévés reklámok kapcsán – mutatott rá Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Internet Hungary első napján tartott kerekasztal-beszélgetés során. A disztribúciós díjak alakulása is kérdéses és az is...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem tolonganak a vevők a napelemes házakért

Az idei évben az alacsony rezsiköltség és a fenntarthatóság kevésbé, inkább az otthonteremtésre szánt keret alakítja a vevői igényeket. Aki megteheti, inkább korszerű, napelemes házat választ, de a legjobb ajánlatot a frissen, szeptember 7....

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....