- Hirdetés -

Felpörgetik a hazai podcast médiapiacot

|

- Hirdetés -

Magyarországon szinte nem létezik podcast médiapiac: a legtöbb műsor hobbiból készül, hirdetők pedig egyáltalán nincsenek jelen. Ezen kíván változtatni a minőségi podcast formátumok fejlesztésére, gyártására és értékesítésre létrejött BETONE Studio, amelyet Román Balázs, a Kreatív szaklap korábbi főszerkesztője alapított társaival. A BETONE május 28-án könyves podcast magazinnal debütált a népszerű on-demand szolgáltatók lejátszóin.

A négy éve még lesajnált podcast épp alapjaiban forgatja fel az Egyesült Államok médiapiacát, ahol immár 90 millióan hallgatnak havi rendszerességgel podcastot, és a legnépszerűbb New York Times hírmagyarázó műsor hallgatóinak száma már meghaladja a kétmilliót. Csak a Spotify idén mintegy 500 millió dollárt költ podcast-tartalomgyártók felvásárlására. Ennél már csak a műfajhoz köthető hirdetési piac bővülése brutálisabb. A tavalyi 400 millió dollárról három éven belül 1,6 milliárd dollárra növekszik a reklámköltés.

Változó életforma, változó médiafogyasztási trendek

Százezrek ingáznak hazánkban is otthonuk és munkahelyük között. Faltól falig meetingekkel betáblázott menedzserek keresik a helyet, időt és a formát, hogy maguk is tanulhassanak, fejlődhessenek vagy információkat szerezhessenek. Mások csupán igényes kikapcsolódásra és időtöltésre vágynak. A BETONE alapítói a változó életformák változó médiafogyasztási igényeit kívánják kielégíteni minőségi, bárhol és bármikor meghallgatható, magyar nyelvű tartalmak fejlesztésével és előállításával. Abban hisznek, hogy win-win szituációt tudnak teremteni azáltal, hogy a hallgatóknak színes és minőségi tartalmat kínálnak, miközben a hirdetők is igényes közegben jelenhetnek meg.

„Ugyan már ma is elérhető számos magyar nyelvű podcast, ezeket többnyire hobbiból készítik és még ha a tartalom esetenként nagyon értékes is, akkor sem képesek jelentős hirdetői érdeklődést kiváltani” – mondta Román Balázs, a BETONE Studio kreatív producere.

„Mi abból az egyszerű médiakészítési alapvetésből indultunk ki, hogy ha érdekes és jó minőségű tartalmakat készítünk, akkor kellő edukációval, marketingtámogatással elérhető, hogy az emberek meghallgassák ezeket. Azt látjuk, hogy a hirdetési piac éhes az új felületekre, ez a médiatípus pedig az egyik legklasszikusabb kommunikációs forma, az emberi beszéd segítségével a leghatékonyabb módon képes hirdetői üzeneteket átadni.” – foglalta össze Román az üzleti vállalkozás alapjait.

A minőségből engedni nem lehet

A BETONE kreatív producere elmondta, a podcast esetében különösen igaz, hogy csak a legmagasabb minőségi sztenderdek elfogadhatók az alkotók, a hallgatók és a hirdetők számára egyaránt. “Hónapokig teszteltünk különböző formátumokat, rengeteg energiát fektetve a tartalom fejlesztésbe. Végül volt olyan formátum, ahol nem publikáltuk az elkészült eredményt, mert nem felelt meg a saját, magas elvárásainak. Hosszútávon, fenntarthatóan csak úgy növekedhet a podcast-piac és a BETONE is, ha a hallgatók a legkiválóbb minőséget kapják” – tette hozzá Román.

Lapozz a 99-re! – itt az első podcast magazinműsor

A BETONE Studio első formátumként egy heti könyves magazinműsorral debütált.

„Azért indítottuk el a Lapozz a 99-re! magazint, mert a könyvolvasó és a podcast-hallgató közönség között jelentős átfedés van, mindkét médium egyfajta elmélyültséget igényel, és mindkét esetben távol kerülünk a scrollozós, kapkodós és felületes tartalomfogyasztástól” – mondta Román Balázs.

„Szabados Ágit választottuk első műsorunk hosztjának, mert Ági évek óta fantasztikusan vezet könyves blogot, és pont azt a közönséget éri el, akit mi is szerettünk volna. Nem irodalomtudósokank szól a műsor, hanem azoknak, akik bármit is, de szeretnek olvasni”.

A Lapozz a 99-re! podcast új epizódjai keddenként kerülnek fel a legnépszerűbb on-demand szolgáltatók lejátszóira.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....