- Hirdetés -

Felpörgetné az online értékesítést az Árukereső megoldása

|

- Hirdetés -

Márkaként vagy márkákat forgalmazó viszonteladóként, disztribútorként felmerülhet munkánk során a jogos kérdés: új termék vagy lineup bevezetése esetén hogyan tudnánk növelni a hatékonyságot anélkül, hogy hatalmas vagyonokat kelljen elkölteni marketingre?

Az egyik lehetséges választ az Árukereső csapata szolgáltatja, neve pedig: Product Ads

Célirányos megjelenítésre, az újdonságok, akciók, promóciók kiemelésére tökéletesen alkalmas az Árukereső Product Ads szolgáltatása, amely Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában intenzíven növekszik. A jelenlegi nem szokványos piaci körülmények között, amikor már egyre nagyobb kihívás az eredményesség a hagyományos értékesítési technikákkal, komoly segítség a viszonteladóknak és márkáknak.

A Product Ads szolgáltatása jelentősen növeli a partnerek értékesítését is. A márkák a kategórialisták előre meghatározott, előkelő helyein jeleníthetik meg a termékeik, függetlenül azok népszerűségétől. Ez segíthet a viszonteladóknak, hogy modellcsere esetén vagy új, bevezetendő termék esetén hamarabb ismertesség azt meg a vevőkkel, ezáltal az eladások is gyorsabban induljanak be. Technikailag ez úgy néz ki, hogy egy új termék előre kerülése esetén nagyobb figyelmet kap a vásárlóktól, gyorsabban megismerkednek vele, majd, ha az valóban piacképes, organikusan is olyan sok látogatást kap, hogy később nincs szükség külön kiemelésre. – mondta Both Hunor, az Árukereső.hu értékesítési vezetője, aki éppen ezért is tartja ezt a megoldást az online értékesítés jelenleg elérhető egyik leghatékonyabb eszközének.

Láthatóan az online forgalmazók is felismerték a megoldás jelentőségét: a Heureka-csoport zászlóshajóinak számító cseh, magyar és szlovák piacokon óriási az érdeklődés a Product Ads-re. Ez az elmúlt öt évben átlagosan 31 százalékot nőtt éves szinten ezekben az országokban, ami még a korábbi időszak inflációs csúcsai mellett is elismerésre méltó teljesítmény az ügyfélszám vonatkozásában. A szakértő a magyar piacon ennél jóval nagyobb, akár 100 százalékos növekedésre számít 2024-ben a potenciális ügyfelek terén, mivel Magyarországon csak 2023-ban került erősen fókuszba ez a hirdetési forma, a vadonatúj brand sales csapat révén!

A termékkategóriákon belül főként a műszaki cikkek számítanak húzóágazatnak mindhárom országban. Ezeken kívül a háztartási gépek, a barkács cikkek és kertrendezés, a bútorok, a sport, továbbá a gyerekekkel kapcsolatos termékek (ruhák, cipők, játékok) a legnépszerűbbek. Ennél mélyebb bontásban az figyelhető meg, hogy míg Magyarországon a beépíthető készülékekre és a porszívók/takarítógépekre veszik igénybe a leggyakrabban a Product Ads szolgáltatást az Árukereső.hu üzleti partnerei, Csehországban a háztartási kisgépek kerültek az élre.

A pozíciók ára 20 Ft-tól indul és a márkák eldönthetik, hogy egy kattintás mennyit ér meg nekik egy-egy adott helyen, és ezt fokozatosan igazíthatják termékstratégiájuknak megfelelően.

Természetesen licitálásra is van lehetőség, hiszen egy-egy adott pozíciót több brand is kiszemelhet. Ilyenkor a licittel azt az összeget lehet megadni, amelyet a megbízó kattintásonként hajlandó fizetni a hirdetés minimális kattintási árához képest azért, hogy a termék jobban érzékelhető helyen. Magyarországon a kategóriaoldal 2., 4. vagy 7. pozíciójában jelenhet így meg egy termék. „A hirdetőnek 100 százalékos kontrollja van a licitalapú hirdetési felületen. Ő dönti el, mekkora büdzsét áldoz az adott megjelenésére, mi az a lélektani határ, ameddig hajlandó elmenni klikkenként” – szögezi le az értékesítési vezető.

Túlárazás fel sem merülhet, hiszen a kattintások ára felülről szabályozva van, ami nem teszi lehetővé egy bizonyos összeg fölé történő licitálást! Az átkattintások alapján zajló elszámolás teljesen tiszta és egyértelmű. Ha van kattintás, akkor kell csak fizetnie az ügyfeleknek, az eddigi eredmények pedig arra világítanak rá, hogy az emberek előszeretettel kattintanak rá ezekre a termékekre, alátámasztva a Product Ads sikerességét.

„A 2., 4. vagy 7. pozícióval elértük azt, hogy a hirdetések a lehető legkorábban kerüljenek a látogatóink elé” – fogalmaz Both Hunor. “Ez pedig óriási előny.” Amikor ugyanis egy új termék felkerül az Árukeresőre, akkor kategórialistájának az utolsó helyét foglalja el, hiszen a regisztrációhoz szükséges klikken túl más nem érkezhetett még rá. Innen eljutni az első oldalig – főleg a nagyon kompetitív kategóriákban – kifejezetten nehéz, sokszor lehetetlen vállalkozás. A Product Ads ugyanakkor megadja azt a lehetőséget, hogy a termék akár a legelső perctől a második pozícióban jelenjen meg, amivel jócskán megnő az esélye rá, hogy felkelti az online vásárlók érdeklődését, és így tartja is helyét azután is, hogy már nem él egy-egy partner a Product Ads adta lehetőségekkel. Felmerülhet azonban a kérdés, hogy ha fizet érte egy vállalat, bármit megjeleníthet a listák élén? A válasz: nem.

A minőséget az Árukereső.hu szakmai kontrollja jelenti. A partnerek komoly előszűrésen esnek át ahhoz, hogy egyáltalán elérjék ezt a státuszt, az ár-összehasonlító oldal szakemberei folyamatosan figyelik a termékeket, és gyorsan kiszűrik a minőségi követelményeknek nem megfelelőket vagy azokat, amelyek forgalmazása nem megengedett. Erre kiemelten lehet szükség amiatt, mert az egyes piacokon nem teljesen azonosak a jogszabályi elvárások.

A Product Ads-et Csehországban több mint öt éve használják már és felhasználói tábora tízszerese a magyarnak, Szlovákiában pedig négyszeres ez az arány. A szakember szerint különösen az olyan piaci körülmények között mutatkozik igény a Product Ads-hez, amikor a piac telített vagy éppen nem úgy dübörög, hogy a márkáknak a megfelelő mértékben kedvezzen. Márpedig évek óta nem szokványos piaci körülményekkel szembesülünk, amikor már semmit nem lehet megoldani pusztán rutinból, hagyományos eszközökkel.

Az értékesítési vezető úgy véli, hogy míg 2023 a kihívások éve volt még az évtizedes kereskedelmi tapasztalattal rendelkezőknek is, jövőre viszont javulhat a helyzet. Szerinte elkezdtünk kijönni a gödörből, és az év végéhez közeledve is az érződött, hogy a hirdetők egyre jobban bíznak abban, hogy 2024-ben új erőre kaphat a fogyasztás, beindulhat a növekedés. A Product Ads egy felfelé tartó piacon is látványos kiemelést biztosít a megbízók termékeinek, amely felér egy megkülönböztető jelzéssel. Átlátható, maximalizálja a befektetett költségeket és eredménye szinte azonnal tapasztalható amellett, hogy hosszútávú előnyökkel várja a partnereket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Szentkirályi az Artvertisinget választotta

Az Artvertising az újabb tendergyőzelemmel összesen 6 márka BTL kommunikációján dolgozhat, ezek a Pepsi, a Szentkirályi, a Theodora, a Schweppes, a Lipton és a Guarana.„Már az év végén az egész ügynökség ezen a tenderen...

Dupla győzelem a Republicnál

A PENNY Magyarország PR kommunikációs feladatait meghívásos tenderen, az employer branding projekteket pedig egy próbafeladat keretében nyerte el az ügynökség. A Republic Group content divíziója jelentősen átalakult az elmúlt két évben, így a PR,...
atmedia logo

Horvát sales house-ban szerzett részesedést az Atmedia

Magyarország piacvezető multimédiás kereskedőháza, az Atmedia, 25 százalékos tulajdonrészt szerzett Horvátország piacvezető országos rádióját értékesítő Plug and Play sales house-ban.Már korábban ismertté vált az Atmedia eltökélt szándéka, hogy tudását és tapasztalatait az országhatáron túl...

Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk,...

Kiberbiztonság: újabb kihívásokkal szembesülnek a cégek

Téves az az elképzelés, hogy a mai technológiai környezetben – gondoljunk csak a mesterséges intelligencia ugrásszerű fejlődésére – bármilyen vállalati érték biztonságban van az optimális kibervédelmi feltételek megteremtése nélkül. Míg korábban ennek kiépítése vagy...

Erre számíthatnak a Telekom ügyfelei

A Magyar Telekom informatikai rendszereinek ütemezett karbantartása miatt 2024. március 14-én 18 órától várhatóan 2024. március 16-án 8 óráig a Telekom alkalmazás, a Telekom fiók, a telekom.hu és az Üzleti önkiszolgáló portál nem lesz...

Orvosok munkáját segíti a magyar mesterséges intelligencia

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul...

A Mediatorral kampányol az Aldi

Az ALDI új kreatív platformmal érkezik, amelyben a magas minőség együtt jár a jó árakkal. A Mediator által készített integrált kampány friss vizualitása és könnyed tonalitása átszövi a márka összes kommunikációs megjelenését, és egy...

Idén több időt igényel az álláskeresés

Minimálisan csökkent az aktív álláskeresők aránya egy év alatt a hazai munkaerőpiacon, minden második dolgozó elégedett jelenlegi helyével, vagy legalábbis nem gondolkodik a váltáson. 1500 fő megkérdezésével készítette el rendszeres, negyedéves reprezentatív felmérését a...

Vicces sorozat indul az HBO Maxon

A Lányok a buszon, az új Max Original sorozat, A légikísérő producereitől március 14-én az HBO Maxon. A sorozat két epizóddal indul, majd május 9-éig hetenként egy új rész érkezik. A lányok a buszon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Visszatér a ValóVilág

Megkezdte a toborzást a ValóVilág új évadára az RTL. A valóságshow 12. szezonja érkezik hamarosan, a nyertes több évnyi bért vihet majd hazai. Magyarország egyik legsikeresebb valóságshowja már várja a jelentkezőket. A ValóVilág (melynek...

A Szentkirályi az Artvertisinget választotta

Az Artvertising az újabb tendergyőzelemmel összesen 6 márka BTL kommunikációján dolgozhat, ezek a Pepsi, a Szentkirályi, a Theodora, a Schweppes, a Lipton és a Guarana.„Már az év végén az egész ügynökség ezen a tenderen...

Dupla győzelem a Republicnál

A PENNY Magyarország PR kommunikációs feladatait meghívásos tenderen, az employer branding projekteket pedig egy próbafeladat keretében nyerte el az ügynökség. A Republic Group content divíziója jelentősen átalakult az elmúlt két évben, így a PR,...
atmedia logo

Horvát sales house-ban szerzett részesedést az Atmedia

Magyarország piacvezető multimédiás kereskedőháza, az Atmedia, 25 százalékos tulajdonrészt szerzett Horvátország piacvezető országos rádióját értékesítő Plug and Play sales house-ban.Már korábban ismertté vált az Atmedia eltökélt szándéka, hogy tudását és tapasztalatait az országhatáron túl...

Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk,...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Fokozódó verseny

A közösségi média használata a különböző médiatípusokat vizsgálva is az elsők között van, ha a rá szánt időt nézzük – mondta el Novák Péter. Az Aleph Hungary ügyvezető igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt...

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az agglomerációban is erősít a GreenGo

Az autómegosztók sikerének és népszerűségének egyik kulcsa, hogy a felhasználók számára elérhető-e a szolgáltatás mindennapi életük fontos helyszínei közelében. A szolgáltatási terület bővíthetőségének korlátait a GreenGo most Külső Zónák megnyitásával bontotta le, megnyitva a...

Több mint egy tonna műanyag flakont gyűjtöttek össze

A Henkel és a Rossman tavaly már a 7. alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food...

Zöldre vált az Erste ingatlanalapja

A magyarországi ingatlanalapok közül elsőként működik ESG-alapként az Erste Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap. Az ingatlanalap tulajdonában lévő épületek – értékalapon számítva – több mint fele „A” kategóriás irodaház, amelyek mindegyike rendelkezik legalább egy zöld...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....