Tavaly több mint 15 százalékkal, 600 milliárd jüanra (92 milliárd dollár) nőtt a Huawei Technologies globális árbevétele az egy évvel korábbihoz képest. A Huawei Fogyasztói Üzletága által közölt adatok szerint a Közép-, Kelet- és Észak-Európa régióban az okostelefon értékesítés volumene éves szinten több mint 20 százalékkal emelkedett, a vállalat növelte jelenlétét a Stockholmtól Athénig terjedő térség mind a 26 országában.
A Huawei tapasztalata szerint egyre nagyobb a kereslet az okostelefonok iránt, mind a zászlóshajó, mind az alacsonyabb árkategóriájú modellek esetében. Az IDC tavaly novemberben készített – a Huawei által támogatott – előrejelzése szerint 2016-ban minden eladott személyi számítógépre 5,6 darab eladott okostelefon jutott. A piackutató cég becslése szerint 2021-re a világ több mint hatvan százalékának lesz okostelefonja. Ezek az adatok a Huawei stabil, jelentős értékesítési növekedésében is tükröződnek.
A vállalat globális, valamennyi üzletágát magába foglaló árbevétele az egy évvel korábbihoz képest tavaly több mint 15 százalékkal, 600 milliárd jüanra (92 milliárd dollár) nőtt, az okostelefon szállítása világszerte elérte a 153 millió darabot, amellyel a világon a harmadik helyen áll. Az okostelefon értékesítés növekedése a Huawei mint prémium márka globális elismertségét is erősítette. A gyártó a 49. helyezést érte el 2017-ben a BrandZ Top 100 Legértékesebb Vállalat listáján, a Forbes 2017-es legértékesebb vállalatokat összegző rangsorában 88. lett, és a 40. helyre került a Brand Finance 2017 Global 500-as, ugyancsak a legértékesebb vállalatokat felvonultató listáján.
A Huawei 2017. évi, a KPMG által auditált, végleges pénzügyi eredményei várhatóan áprilisban jelennek majd meg.