Felpörgött a kontaktmentes fizetés

A COVID-19 miatt a kontaktmentes fizetés megítélése megváltozott: kényelmi szolgáltatásból elengedhetetlen szükségletté vált. Több mint félmilliárddal több olyan érintés nélküli fizetést dolgozott fel a Visa, ahol korábban a fogyasztóknak PIN-kódot kellett volna megadniuk, azóta, hogy az érintésmentes fizetések limitjét megnövelték Európa több mint 29 országában.

A boltokban történő digitális fizetés már nem csak egy extra szolgáltatás, hanem egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztók és kereskedők számára, hogy elkerüljék a fizikai érintkezést a fizetési terminálokkal. Az érintésmentes fizetési limitek emelésével pedig a Visa jelentősen több PIN-kód nélküli tranzakciót dolgozott fel Európa számos országában.

Az érintésmentes fizetés iránti növekvő igény Európa-szerte kimutatható – a Visa-kártyákkal történő bolti fizetések immáron több mint 75 százaléka történik ilyen módon. Egyes európai országokban több mint duplájára nőtt ez az arány a tavalyi év azonos időszakához képest, de a legnagyobb európai államok közül is számosban legalább 20% volt a növekedés az elmúlt évben.

Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: “Az érintés nélküli fizetések Európa-szerte növekvő népszerűsége nem új keletű. A járvány valójában egy meglévő tendenciát gyorsított fel, annyi különbséggel, hogy a kontaktmentes fizetés mostanra már nem csak kényelmes, hanem szükséges is. A globális világjárvány kitörésekor azonnal prioritássá tettük az együttműködést partnereinkkel Európa-szerte az érintésmentes fizetési korlátok emelése érdekében, hogy a fogyasztók könnyebben és biztonságosan tudjanak fizetni, és ritkábban kényszerüljenek PIN-kódjuk beütésére. A magasabb érintésmentes fizetési limitek bevezetése azonban csak egy része annak az erőfeszítésnek, amellyel a Visa az európai gazdasági fellendülést támogatja. Célunk, hogy megkönnyítsük az egyének és a vállalkozások boldogulását. Akár azáltal, hogy egyszerűbbé és biztonságosabbá tesszük a fogyasztók számára a személyes és online fizetést, de akár azzal is, hogy segítjük a kisvállalkozásokat a változó környezethez való alkalmazkodásban. Ez most fontosabb, mint valaha.”