- Hirdetés -

Felpörgött az e-autók értékesítése a Mercedesnél

|

Erőteljes Top-End Luxury és tisztán elektromos értékesítéssel zárta 2022-t a vállalat. A Mercedes-Benz Passenger Cars (MBPC) tisztán elektromos járműeladásai (BEV) 2022-ben 124 százalékkal nőttek, több mint 117.800 eladott példánnyal megkétszereződtek.

Új, globális, nagyteljesítményű töltőhálózat segíti majd az elektromos stratégia továbblépését

Erőteljes évet zárt a márka: az MBPC 2022 negyedik negyedéves kiszállításai 17 százalékos növekedéssel 540.800 darabra emelkedtek, a Top-End Luxury kategória 14 százalékos plusszal, 83.800 darab értékesített modellel zárt

A teljes éves értékesítés az előzőhöz képest csupán egy százalékkal csökkent: a Covid-19 járvánnyal kapcsolatos intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások ellenére 2022-ben 2.043.900 Mercedes-Benz modell talált gazdára

Erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai pedig további 5 százalékkal emelkedtek

A világ legértékesebb luxusautó-márkája erős utolsó negyedévvel zárta a 2022-es esztendőt. Kimagasló növekedést ért el a Top-End Luxury és a tisztán elektromos modellek terén, az előző évhez képest 17 százalékos növekedéssel összesen 540.800 Mercedes-Benz személyautót értékesített az ügyfelek részére. Az októbertől december végéig tartó időszak, a Covid-intézkedések, a félvezetőhiány és a logisztikai kihívások ellenére 2022 legjobb negyedévét jelentette a Top-End Luxury járművek értékesítése tekintetében.

A kihívásokban bővelkedő 2022-es évben a Mercedes-Benz Cars összesen 2.043.900 darab, – az előző évhez képest egy százalékkal kevesebb – autót adott át az ügyfeleinek. Az elektromos jövő felé vezető úton a Mercedes-Benz globális xEV értékesítése (PHEV és BEV modellek a smarttal együtt), a korábbi időszakhoz képest 19 százalékos növekedéssel elérte a 319.200 példányt, ami a Mercedes-Benz Cars értékesítésének 15 százalékát teszi ki. A tisztán elektromos modellek értékesítése 124 százalékkal növekedett, azaz több mint kétszeresére, 117.800 darabra nőtt. A smartot is beleértve 44 százalék, azaz szinte minden második eladott Mercedes-Benz xEV modell elektromos meghajtású volt. Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére. Ennek részeként a Mercedes-Benz bejelentette terveit egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítésére vonatkozóan, ami világszerte több, mint 10.000 töltőpontból áll és amely könnyű és gyors töltési lehetőséget biztosít a felhasználóknak.

„2022 egy újabb eredményes évet jelentett a Mercedes-Benz sikeres átalakulását illetően: több mint megkétszereztük BEV eladásainkat, az EQXX 1200 kilométeres tesztútjával megerősítettük kimagasló, az elektromobilitást célzó ambícióinkat, valamint, a korábbinál 37 százalékkal magasabb értékesítési eredménnyel új rekordévet értünk el a Mercedes-Maybach almárkával. 2023-ban tovább folytatjuk küldetésünket, hogy a legvonzóbb elektromos autókat kínálhassuk ügyfeleink számára, valamint, hogy tovább növeljük BEV és Top-End eladásainkat” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG vezetőségének elnöke.

„Egy újabb olyan évet követően – amikor a járművek elérhetősége korlátozott volt és az ellátási láncokban is nehézségek adódtak – különösen hálás vagyok az ügyfeleinknek a márkánk iránti szenvedélyükért és a termékeinkbe vetett töretlen bizalmukért. Számos kiemelkedő eseményre került sor 2022-ben: immár nyolc tisztán elektromos modellt kínálunk a márkakereskedéseinkben, miközben azon dolgozunk, hogy új szintre emeljük a töltési élményt ügyfeleink számára. Ismét sikerült 10 százalékkal növelnünk márkaértékünket, azért, hogy a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája legyen. 2023 számos mérföldkövet tartogat a vásárlói élmény átalakításában a közvetlen értékesítési modellünk bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország" – mondta Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője.

Top-End Luxury

A negyedik negyedévben kimagaslóan megnövekedtek a Mercedes-Benz Top-End Luxury eladásai: a 83.800 értékesített modell 14 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához viszonyítva – mindez a 2022-es év legjobb negyedévet jelenti. A negyedik negyedévben az AMG 28, a Mercedes-Maybach 25 és a G-osztály 15 százalékkal emelkedő eladásai voltak a növekedés meghajtói. A Mercedes-Maybach ezzel története legjobb évét érte el összesen 21.600 eladott autóval, amely az előző időszakhoz képest 37 százalékos növekedést jelentett. A növekedésben különösen nagymértékben közre játszott a Japánban, Dél-Koreában, a Közel-Keleten és különösen Kínában tapasztalható kereslet – a kontinensnyi országban havonta több mint 1.100 Mercedes-Maybach modell talált gazdára. Az S-osztály értékesítése 90.000 darab fölé emelkedett, ami öt százalékos pluszt jelent az előző év azonos időszakához képest. Emellett az EQS sikeresen vonzott be új ügyfeleket a felső kategóriás szegmensbe. 2022-ben 19.200 jármű került értékesítésre; a modell különösen népszerű volt az USA-ban, így a negyedik negyedév a legjobb értékesítési eredményeket hozta a tisztán elektromos meghajtású „zászlóshajó” számára. Az EQS SUV is erősen kezdett Amerikában, a kínai forgalmazása pedig 2023 elején indul.

A csúcskategóriás járművek átadását megnehezítette a félvezetőhiány, ám ennek ellenére kiemelkedő eredményeket sikerült elérni a szegmensben. 2023 első félévében a Mercedes-Maybach EQS SUV bemutatkozásával -a Mercedes-Maybach is elektromos útra lép.

Core Luxury

A Core luxury szegmens értékesítése 1.101.800 példánnyal zárult 2022-ben, ami négy százalékos növekedést jelent. Ezúttal is a GLC volt a legnépszerűbb Mercedes-Benz modell, az értékesítés a maga 342.900 darabos eladásával a megelőző időszakhoz képest 3 százalékos emelkedést eredményezett. A 2022 közepén bemutatott utódjával a Mercedes-Benz ezt a sikertörténetet szeretné folytatni. A C-osztály eladásai 17 százalékkal, 299.100 darab autóra növekedtek. A tisztán elektromos EQE immár minden régióban elérhető és 12.600 ügyfélhez érkezett már meg. A frissen bemutatott EQE SUV már rendelhető Európában, Kínába és az Egyesült Államokba 2023 első felében érkezik. A szegmenst tovább erősíti a vadonatúj E-osztály, amely 2023-ban ünnepli világpremierjét.

Entry Luxury

Az Entry luxury kategória értékesítése a 10 százalékos csökkenés ellenére 587.700 darabot tett ki tavaly, amelyet főleg az ellátási és logisztikai kihívások befolyásoltak negatívan. 43 százalékos emelkedéssel az EQA volt a legnépszerűbb elektromos modell, amelyből 33.100 jármű talált gazdára, és amit az EQB 24.200-as darabszámmal követett. Az A- és a B-osztály 2022 utolsó negyedévében újult meg és immár frissített formában érhető el. A tisztán elektromos modellek részaránya megkétszereződött és tíz százalékot tesz ki a szegmensben.

A Mercedes-Benz Cars értékesítése régiók és piacok szerint

Közel egy százalékos növekedéssel az ázsiai értékesítések az előző évi szinten maradtak 987.800 darab átadott autóval. A negyedik negyedévben a kínai eladások összesen 13 százalékkal növekedtek, köszönhetően az S-osztály 45 százalékos, a Mercedes-Maybach 16 százalékos és a G-osztály 14 százalékos értékesítési növekedésének. A teljes éves értékesítést a helyi Covid-intézkedések hátráltatták Kínában, amely egy százalékos csökkenést eredményezett. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek értékesítése 2022-ben 143 százalékkal nőtt Kínában. Elsőként 2022-ben a dél-koreai átadások 7 százalékos növekedéssel átlépték a 80 ezres darabszámot. Emellett, 41 százalékkal az indiai és 19 százalékkal a vietnámi eladások is új magaslatokba emelkedtek. A Mercedes-Maybach eladásai Dél-Koreában és Japánban 2022-ben megkétszereződtek.

Az előző évhez képest Európában 1 százalékkal több, 635.100 autó talált gazdára, Németországban 8 százalékot jelentett az értékesítés emelkedése. A csúcskategóriás európai eladások a negyedik negyedévben 45 százalékkal, 17.600-ra nőttek, amelyben a főszerepet a G-osztály kapta 3.100 példánnyal – ez közel 102 százalékos növekedést jelent. Az xEV részarány Európában 36 százalékra emelkedett, ami főleg az EQA, az EQB és a plug-in hibrid modellek érdeme volt.

Az egész éves észak-amerikai kiszállítások mérsékelten, 3 százalékkal, 327.000 példányra növekedtek a negyedik negyedévben elért jelentős, 17 százalékos növekedést követően, amelyet különösen a 18 százalékkal növekedő Top-End Luxury kategória értékesítések fokoztak. Az USA piacának 4 százalékos gyarapodásában az S-osztály 12 százalékos növekedési sikere is közrejátszott. Ebben az esetben a Top-End Luxury eladások a kiszállítások 29 százalékát képviselték. Az EQS, az EQS SUV, az EQE, az EQB és a rövidesen érkező EQE SUV révén az USA piacának elektrifikációja egyre nagyobb tempóban halad.

A világ többi részére történő kiszállításokat a Mercedes-Benz azon döntése befolyásolta, hogy nem exportál autókat és haszongépjárműveket Oroszországba. Dél-Afrikában és Törökországban az előző év hasonló időszakához képest 34, illetve 21 százalékkal jelentősen nőttek a kiszállítások.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...