- Hirdetés -

Felpörgött az e-autók értékesítése a Mercedesnél

|

- Hirdetés -

Erőteljes Top-End Luxury és tisztán elektromos értékesítéssel zárta 2022-t a vállalat. A Mercedes-Benz Passenger Cars (MBPC) tisztán elektromos járműeladásai (BEV) 2022-ben 124 százalékkal nőttek, több mint 117.800 eladott példánnyal megkétszereződtek.

Új, globális, nagyteljesítményű töltőhálózat segíti majd az elektromos stratégia továbblépését

Erőteljes évet zárt a márka: az MBPC 2022 negyedik negyedéves kiszállításai 17 százalékos növekedéssel 540.800 darabra emelkedtek, a Top-End Luxury kategória 14 százalékos plusszal, 83.800 darab értékesített modellel zárt

A teljes éves értékesítés az előzőhöz képest csupán egy százalékkal csökkent: a Covid-19 járvánnyal kapcsolatos intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások ellenére 2022-ben 2.043.900 Mercedes-Benz modell talált gazdára

Erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai pedig további 5 százalékkal emelkedtek

A világ legértékesebb luxusautó-márkája erős utolsó negyedévvel zárta a 2022-es esztendőt. Kimagasló növekedést ért el a Top-End Luxury és a tisztán elektromos modellek terén, az előző évhez képest 17 százalékos növekedéssel összesen 540.800 Mercedes-Benz személyautót értékesített az ügyfelek részére. Az októbertől december végéig tartó időszak, a Covid-intézkedések, a félvezetőhiány és a logisztikai kihívások ellenére 2022 legjobb negyedévét jelentette a Top-End Luxury járművek értékesítése tekintetében.

A kihívásokban bővelkedő 2022-es évben a Mercedes-Benz Cars összesen 2.043.900 darab, – az előző évhez képest egy százalékkal kevesebb – autót adott át az ügyfeleinek. Az elektromos jövő felé vezető úton a Mercedes-Benz globális xEV értékesítése (PHEV és BEV modellek a smarttal együtt), a korábbi időszakhoz képest 19 százalékos növekedéssel elérte a 319.200 példányt, ami a Mercedes-Benz Cars értékesítésének 15 százalékát teszi ki. A tisztán elektromos modellek értékesítése 124 százalékkal növekedett, azaz több mint kétszeresére, 117.800 darabra nőtt. A smartot is beleértve 44 százalék, azaz szinte minden második eladott Mercedes-Benz xEV modell elektromos meghajtású volt. Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére. Ennek részeként a Mercedes-Benz bejelentette terveit egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítésére vonatkozóan, ami világszerte több, mint 10.000 töltőpontból áll és amely könnyű és gyors töltési lehetőséget biztosít a felhasználóknak.

„2022 egy újabb eredményes évet jelentett a Mercedes-Benz sikeres átalakulását illetően: több mint megkétszereztük BEV eladásainkat, az EQXX 1200 kilométeres tesztútjával megerősítettük kimagasló, az elektromobilitást célzó ambícióinkat, valamint, a korábbinál 37 százalékkal magasabb értékesítési eredménnyel új rekordévet értünk el a Mercedes-Maybach almárkával. 2023-ban tovább folytatjuk küldetésünket, hogy a legvonzóbb elektromos autókat kínálhassuk ügyfeleink számára, valamint, hogy tovább növeljük BEV és Top-End eladásainkat” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG vezetőségének elnöke.

„Egy újabb olyan évet követően – amikor a járművek elérhetősége korlátozott volt és az ellátási láncokban is nehézségek adódtak – különösen hálás vagyok az ügyfeleinknek a márkánk iránti szenvedélyükért és a termékeinkbe vetett töretlen bizalmukért. Számos kiemelkedő eseményre került sor 2022-ben: immár nyolc tisztán elektromos modellt kínálunk a márkakereskedéseinkben, miközben azon dolgozunk, hogy új szintre emeljük a töltési élményt ügyfeleink számára. Ismét sikerült 10 százalékkal növelnünk márkaértékünket, azért, hogy a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája legyen. 2023 számos mérföldkövet tartogat a vásárlói élmény átalakításában a közvetlen értékesítési modellünk bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország" – mondta Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője.

Top-End Luxury

A negyedik negyedévben kimagaslóan megnövekedtek a Mercedes-Benz Top-End Luxury eladásai: a 83.800 értékesített modell 14 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához viszonyítva – mindez a 2022-es év legjobb negyedévet jelenti. A negyedik negyedévben az AMG 28, a Mercedes-Maybach 25 és a G-osztály 15 százalékkal emelkedő eladásai voltak a növekedés meghajtói. A Mercedes-Maybach ezzel története legjobb évét érte el összesen 21.600 eladott autóval, amely az előző időszakhoz képest 37 százalékos növekedést jelentett. A növekedésben különösen nagymértékben közre játszott a Japánban, Dél-Koreában, a Közel-Keleten és különösen Kínában tapasztalható kereslet – a kontinensnyi országban havonta több mint 1.100 Mercedes-Maybach modell talált gazdára. Az S-osztály értékesítése 90.000 darab fölé emelkedett, ami öt százalékos pluszt jelent az előző év azonos időszakához képest. Emellett az EQS sikeresen vonzott be új ügyfeleket a felső kategóriás szegmensbe. 2022-ben 19.200 jármű került értékesítésre; a modell különösen népszerű volt az USA-ban, így a negyedik negyedév a legjobb értékesítési eredményeket hozta a tisztán elektromos meghajtású „zászlóshajó” számára. Az EQS SUV is erősen kezdett Amerikában, a kínai forgalmazása pedig 2023 elején indul.

A csúcskategóriás járművek átadását megnehezítette a félvezetőhiány, ám ennek ellenére kiemelkedő eredményeket sikerült elérni a szegmensben. 2023 első félévében a Mercedes-Maybach EQS SUV bemutatkozásával -a Mercedes-Maybach is elektromos útra lép.

Core Luxury

A Core luxury szegmens értékesítése 1.101.800 példánnyal zárult 2022-ben, ami négy százalékos növekedést jelent. Ezúttal is a GLC volt a legnépszerűbb Mercedes-Benz modell, az értékesítés a maga 342.900 darabos eladásával a megelőző időszakhoz képest 3 százalékos emelkedést eredményezett. A 2022 közepén bemutatott utódjával a Mercedes-Benz ezt a sikertörténetet szeretné folytatni. A C-osztály eladásai 17 százalékkal, 299.100 darab autóra növekedtek. A tisztán elektromos EQE immár minden régióban elérhető és 12.600 ügyfélhez érkezett már meg. A frissen bemutatott EQE SUV már rendelhető Európában, Kínába és az Egyesült Államokba 2023 első felében érkezik. A szegmenst tovább erősíti a vadonatúj E-osztály, amely 2023-ban ünnepli világpremierjét.

Entry Luxury

Az Entry luxury kategória értékesítése a 10 százalékos csökkenés ellenére 587.700 darabot tett ki tavaly, amelyet főleg az ellátási és logisztikai kihívások befolyásoltak negatívan. 43 százalékos emelkedéssel az EQA volt a legnépszerűbb elektromos modell, amelyből 33.100 jármű talált gazdára, és amit az EQB 24.200-as darabszámmal követett. Az A- és a B-osztály 2022 utolsó negyedévében újult meg és immár frissített formában érhető el. A tisztán elektromos modellek részaránya megkétszereződött és tíz százalékot tesz ki a szegmensben.

A Mercedes-Benz Cars értékesítése régiók és piacok szerint

Közel egy százalékos növekedéssel az ázsiai értékesítések az előző évi szinten maradtak 987.800 darab átadott autóval. A negyedik negyedévben a kínai eladások összesen 13 százalékkal növekedtek, köszönhetően az S-osztály 45 százalékos, a Mercedes-Maybach 16 százalékos és a G-osztály 14 százalékos értékesítési növekedésének. A teljes éves értékesítést a helyi Covid-intézkedések hátráltatták Kínában, amely egy százalékos csökkenést eredményezett. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek értékesítése 2022-ben 143 százalékkal nőtt Kínában. Elsőként 2022-ben a dél-koreai átadások 7 százalékos növekedéssel átlépték a 80 ezres darabszámot. Emellett, 41 százalékkal az indiai és 19 százalékkal a vietnámi eladások is új magaslatokba emelkedtek. A Mercedes-Maybach eladásai Dél-Koreában és Japánban 2022-ben megkétszereződtek.

Az előző évhez képest Európában 1 százalékkal több, 635.100 autó talált gazdára, Németországban 8 százalékot jelentett az értékesítés emelkedése. A csúcskategóriás európai eladások a negyedik negyedévben 45 százalékkal, 17.600-ra nőttek, amelyben a főszerepet a G-osztály kapta 3.100 példánnyal – ez közel 102 százalékos növekedést jelent. Az xEV részarány Európában 36 százalékra emelkedett, ami főleg az EQA, az EQB és a plug-in hibrid modellek érdeme volt.

Az egész éves észak-amerikai kiszállítások mérsékelten, 3 százalékkal, 327.000 példányra növekedtek a negyedik negyedévben elért jelentős, 17 százalékos növekedést követően, amelyet különösen a 18 százalékkal növekedő Top-End Luxury kategória értékesítések fokoztak. Az USA piacának 4 százalékos gyarapodásában az S-osztály 12 százalékos növekedési sikere is közrejátszott. Ebben az esetben a Top-End Luxury eladások a kiszállítások 29 százalékát képviselték. Az EQS, az EQS SUV, az EQE, az EQB és a rövidesen érkező EQE SUV révén az USA piacának elektrifikációja egyre nagyobb tempóban halad.

A világ többi részére történő kiszállításokat a Mercedes-Benz azon döntése befolyásolta, hogy nem exportál autókat és haszongépjárműveket Oroszországba. Dél-Afrikában és Törökországban az előző év hasonló időszakához képest 34, illetve 21 százalékkal jelentősen nőttek a kiszállítások.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....