- Hirdetés -

Felpörgött az okostévépiac

|

Többet tévéztek a magyarok a járvány alatt, ugyanakkor a háztartásokba a régi készülék mellé megérkezett a minimum két verzióval jobb okostelevízió is. Ma már közel 50 százalékban nagyképernyőjű készüléket vásárolnak, ezen belül is egyre nagyobb arányban a közép- és felső kategóriás okostévéket.

A Nielsen Közönségmérés által elemzett 12 „Covid-hónap” minden órájában többen ültek a hazai tévékészülékek előtt, mint egy esztendővel korábban. Főként 2020. tavaszán és év végén volt erős a készülékek vonzereje. A vírus 2. hullámában nem csak többen, de többet is tévéztek: a piackutató adatai szerint 2020. végén rekordszintet ért el a tévénézési idő – jellemzően a 18 év feletti korcsoportoknál (a mérés szerint ez személyenként átlagosan 4,5 órát jelentett naponta, csak a 18-59 éves korosztályban).

A szigorúbb lezárások időszaka alatt felfutott tévézést a MediaMarkt adatai is visszaigazolják, hiszen amikor bezártak az iskolák és óvodák, a tévékészülékek forgalma is új rekordot döntött.

A régit nem dobták ki, jó lesz a gyereknek

A műszaki áruházlánc szakértői azt tapasztalták, hogy a vásárlók leginkább régi készülékeiket cserélték le ilyenkor, legalább két generációval újabbra, többnyire nagyobb képernyőjű, okostévére.

Az új trend szerint az újonnan vásárolt okostévé lett a családok központi készüléke, míg a régit jellemzően másik helyiségbe helyezték át, így a gyerekszobába, konyhába, vagy éppen a hálószobába került.

Már egyre inkább a csúcskategóriát keresik

Az elmúlt évek során a 40 col (102 cm) alatti, kisméretű tévék értékesítési aránya folyamatosan csökkent – míg 2012-ben az eladott készülékek 94%-a ilyen volt, addig 2021-ben már csak 53%-ban vásárolják ezeket.

„Ahogy megfizethetőbb lett az áruk, úgy nőtt a nagyképernyőjű televíziók népszerűsége.” – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. „Míg a korábbi években ezen készülékek közül is jellemzően a belépő kategóriások taroltak, ma már gyakorlatilag 50%-ban a közép- és felső kategóriásokat viszik.” – tette hozzá műszaki áruházlánc vezetője.

Az élményt is maximalizálni akarják

Szilágyi azt is hozzátette, hogy a náluk eladott nagyképernyős készülékek 85%-a már okostévé, míg 70%-ban a 4K UHD felbontást keresik a vevők. Az élmény tökéletesítéséhez gyakran vesznek igénybe TV-kalibrációs szolgáltatást is, mielőtt még hazavinnék a terméket: ennek során az áruházi szakértők a gyári beállításokon túl képesek finomhangolni az árnyékokat és színeket.

A nagyobb értékű és tudású televízióknál már alap szempontokká váltak például, hogy elérhető-e rajtuk streaming szolgáltató, van-e HDMI csatlakozójuk, és keret nélküli verzió elérhető-e az adott készülékből (ugyanis ezek a nappaliban is jobban mutatnak.)

Az labdarúgó szezon küszöbén

A korábbi években egy-egy nagyobb sportesemény (főként futball bajnokságok) előtt 10-20%-kal nőtt a tévék iránti kereslet a MediaMarktnál. Bár a járványhelyzet átírta a tévévásárlási trendeket, az idei évben is nagyobb felfutásra számítanak május-júliusban. Aki eddig nem cserélte le régi készülékét, vélhetően az Európa-bajnokság idejére ezt megteszi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...