- Hirdetés -

Felpörgött az okostévépiac

|

- Hirdetés -

Többet tévéztek a magyarok a járvány alatt, ugyanakkor a háztartásokba a régi készülék mellé megérkezett a minimum két verzióval jobb okostelevízió is. Ma már közel 50 százalékban nagyképernyőjű készüléket vásárolnak, ezen belül is egyre nagyobb arányban a közép- és felső kategóriás okostévéket.

A Nielsen Közönségmérés által elemzett 12 „Covid-hónap” minden órájában többen ültek a hazai tévékészülékek előtt, mint egy esztendővel korábban. Főként 2020. tavaszán és év végén volt erős a készülékek vonzereje. A vírus 2. hullámában nem csak többen, de többet is tévéztek: a piackutató adatai szerint 2020. végén rekordszintet ért el a tévénézési idő – jellemzően a 18 év feletti korcsoportoknál (a mérés szerint ez személyenként átlagosan 4,5 órát jelentett naponta, csak a 18-59 éves korosztályban).

A szigorúbb lezárások időszaka alatt felfutott tévézést a MediaMarkt adatai is visszaigazolják, hiszen amikor bezártak az iskolák és óvodák, a tévékészülékek forgalma is új rekordot döntött.

A régit nem dobták ki, jó lesz a gyereknek

A műszaki áruházlánc szakértői azt tapasztalták, hogy a vásárlók leginkább régi készülékeiket cserélték le ilyenkor, legalább két generációval újabbra, többnyire nagyobb képernyőjű, okostévére.

Az új trend szerint az újonnan vásárolt okostévé lett a családok központi készüléke, míg a régit jellemzően másik helyiségbe helyezték át, így a gyerekszobába, konyhába, vagy éppen a hálószobába került.

Már egyre inkább a csúcskategóriát keresik

Az elmúlt évek során a 40 col (102 cm) alatti, kisméretű tévék értékesítési aránya folyamatosan csökkent – míg 2012-ben az eladott készülékek 94%-a ilyen volt, addig 2021-ben már csak 53%-ban vásárolják ezeket.

„Ahogy megfizethetőbb lett az áruk, úgy nőtt a nagyképernyőjű televíziók népszerűsége.” – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. „Míg a korábbi években ezen készülékek közül is jellemzően a belépő kategóriások taroltak, ma már gyakorlatilag 50%-ban a közép- és felső kategóriásokat viszik.” – tette hozzá műszaki áruházlánc vezetője.

Az élményt is maximalizálni akarják

Szilágyi azt is hozzátette, hogy a náluk eladott nagyképernyős készülékek 85%-a már okostévé, míg 70%-ban a 4K UHD felbontást keresik a vevők. Az élmény tökéletesítéséhez gyakran vesznek igénybe TV-kalibrációs szolgáltatást is, mielőtt még hazavinnék a terméket: ennek során az áruházi szakértők a gyári beállításokon túl képesek finomhangolni az árnyékokat és színeket.

A nagyobb értékű és tudású televízióknál már alap szempontokká váltak például, hogy elérhető-e rajtuk streaming szolgáltató, van-e HDMI csatlakozójuk, és keret nélküli verzió elérhető-e az adott készülékből (ugyanis ezek a nappaliban is jobban mutatnak.)

Az labdarúgó szezon küszöbén

A korábbi években egy-egy nagyobb sportesemény (főként futball bajnokságok) előtt 10-20%-kal nőtt a tévék iránti kereslet a MediaMarktnál. Bár a járványhelyzet átírta a tévévásárlási trendeket, az idei évben is nagyobb felfutásra számítanak május-júliusban. Aki eddig nem cserélte le régi készülékét, vélhetően az Európa-bajnokság idejére ezt megteszi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA