- Hirdetés -

Felpöröghetnek a magyar webshopok

|

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos árucikkek iránt. Emellett most jött el az ideális pillanat a külpiacok felé való nyitásra is a hazai e-kereskedelemben - véli Surányi Ferenc webshop-szakértő, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője.

Az orosz–ukrán háború és az árfolyamváltozások egyre kevésbé teszik kívánatossá a magyaroknak, hogy külföldi webáruházakból rendeljenek.

“Az euróban vagy dollárban történő vásárlások egyre drágábbak, ezért tapasztalataink szerint egyértelműen csökken a magyar vásárlók száma a külföldi webshopokban. Sok esetben már nem érdemes más pénznemben fizetni, ezért a vevők meggondolják, hogy a megnövekedett kiadások miatt honnan szerezzék be a termékeket. Csak hab a tortán, hogy tavaly óta áfát és vámkezelési díjat is kell fizetni bármilyen, az Unión kívülről online rendelt áru után, a csomag értékétől függetlenül. A tendenciát felismerve egyes magyar webshopok akciókkal is igyekeznek a vevőkörük kedvében járni. A talpon maradt webáruházak bővítik a választékot, és igazodnak az igényekhez” - mondta Surányi Ferenc, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője és a magyar fejlesztésű mesterséges intelligencia szoftver fejlesztője.

A több mint száz hazai webáruház üzemeltetésében kulcsszerepet játszó szakértő arra is felfigyelt, hogy az elmúlt hetekben egyes termékkategóriák kifejezetten népszerűvé váltak.

Trendi az önfenntartás és az energiahatékony eszközök

“A vásárlási adatokból kitűnik, hogy a magyarok egyre nagyobb része foglalkozik az önfenntartás gondolatával. A webáruházak számára ez újabb kihívást jelent, de egyben nagyobb forgalmat is. Például a kertészettel foglalkozó webshopok termékei keresettebbek, a növények termesztéséhez, és az állattartáshoz szükséges eszközök, gépek piaca növekszik. A gazdák közül sokan kihasználják a modern technikai lehetőségeket, és figyelemmel kísérik a webáruházak kínálatát. Az önfenntartásra való törekvés miatt újra életbe lép a jó stratégia előnye, és a bővítés lehetősége” - nyilatkozta Surányi Ferenc, akinek startupja fejleszti a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét. A rendszer minden egyes látogatót elemez, és személyre szabottan kommunikál, így emberi beavatkozás nélkül segíti az érdeklődőt és ezen keresztül a webshop bevételnövekedéséhez is hozzájárul.

A webshop-szakértő úgy látja, hogy az energiatakarékos termékek piaca is nő, mivel ezekkel hosszú távon mindenki csökkentheti a kiadásait. A lakosság változtat az energiafelhasználásán, egyre költséghatékonyabb és környezetbarátabb megoldásokra törekszik. A webshopok növekedését az is segíti, hogy a Covid miatt nagyon sokan részesítik előnyben a futárszolgálattal történő házhozszállítást.

Sokat erősödhet a hazai e-kereskedelem

Míg a járványhelyzet alatt sosem látott forgalomról számolhattak be a hazai webáruházak, a háború hírére az év elején sokan visszafogták a vásárlásaikat. Ezek az igen erős ingadozások sajnos sok kisebb e-kereskedelmi vállalkozást rosszul érintettek, egyeseknek munkatársakat kellett elküldeniük vagy be is kellett zárniuk.

“Jól látható, hogy az e-kereskedelem erősen átalakulóban van. Míg egyes területek jelentős fejlődésen mennek át, addig más piacok jelentősen visszaestek, de összességében az e-kereskedelem - nagy ingadozások közepette, de erősen bővül.

További lehetőség a webshopok számára, hogy a környező országokba ugyanolyan szállítási költséggel tudják az árukat a vevőkhöz eljuttatni, mint belföldön. A pénzpiaci helyzet, az árfolyamváltozás kiváló lehetőséget teremt az exportálásra, így a külföldi piacra is szállító webshopok előnyösebb üzleti eredményt produkálhatnak.. A szomszédos országok lakosságát is azok a hatások érintik, mint a magyarokat, így az igény kiszámítható. Az exportot óriási mértékben könnyíti a fordítószoftverek használata, ami lehetővé teszi, hogy a magyarul beszélő ügyintéző hatékonyan tudjon kommunikálni külföldi megrendelőkkel” - mondta Surányi Ferenc.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...