- Hirdetés -

Felpörögtek a gasztro oldalak az év végén

|

- Hirdetés -

Az év végén az ünnepekhez kapcsolódó készülődés hagyományosan felpörgeti a gasztro oldalak látogatottságát és nem volt ez másként 2022. decemberében sem. A DKT elemzéséből az is kiderül, hogy míg 2021 végén a „karácsony-hatás” 3-15 helyet dobott ezen oldalak látogatottságán, tavaly már 6-19 helyet.

A DKT decemberre vonatkozó elemzésében a gasztro oldalakat vizsgálta meg kiemelten, közülük is az öt legtöbb látogatót vonzót. Minden megvizsgált gasztro tematikájú oldal jelentősen javított pozícióján decemberre. Igaz, akik eleve jó helyen voltak, azok kevesebbet tudtak javítani, ami érthető.

Mindenesetre az összes hazai internetes oldal TOP10-es listájába most két gasztro oldalnak is sikerült bekerülnie: a Mindmegette a 6., a Nosalty a 7. helyen végzett, mindkét oldal hat helyet lépett előre novemberhez képest. Bár nem került be a TOP10-be, de a Sóbors 11, a Streeetkitchen 18, a Receptneked pedig 19 hellyel lépett feljebb egy hónap alatt.

De ennél is vannak nagyobb ugrások. Ha a hatodik-hetedik legtöbb látogatót bevonzó gasztro oldalakat is bevonjuk a vizsgálatba, akkor megállapíthatjuk, hogy a Vidékíze 13, a Recepttár pedig 47 hellyel került feljebb a listán novemberhez képest. Igaz, ezen oldalak látogatottsága lényegesen alacsonyabb, mint a TOP5 gasztro site-oké.

Az összevetés kedvéért egy pillanatra érdemes ránézni arra is, hogy egy évvel ezelőtt, hogyan alakultak ezek a számok. A TOP5 gasztro oldalban nincs változás, a szereplők ugyanazok, bár a sorrend már nem ugyanúgy alakul. De ennél talán érdekesebb, hogy tavaly a „karácsony-hatás” 3-15 helyet dobott ezen oldalak látogatottságán, most viszont 6-19 helyet.

 

 

Napi elérésben az Origo vezet

Novemberhez képest nem változott a napi átlagosan leglátogatottabb oldal neve: most is az Origó foglalja el ezt a helyet. De azért kisebb nagyobb változások történtek novemberhez képest. Most az Index a második, a Blikk a harmadik – egy hónappal korábban éppen fordított volt a helyzet. A 24.hu megőrizte negyedik helyét.

A Portfolió meg tovább folytatta felfelé menetelését: egy évvel korábban, 2021 decemberében a kilencedik helyen volt a toplistán, 2022 novemberében a hatodik helyen állt, míg év végére az ötödik helyre jutott. Ez azért különösen értékelendő, mert a top pozíciók ugyan gyakran, akár hónapról hónapra változnak, de ritka, hogy egy oldal ebbe a körbe be tud kerülni. Decemberben a napi átlagos látogatószám alapján hatodik volt a Telex, és ezzel egy időre véget is ér a hírsite-ok uralma, mert jönnek a női oldalak. A hetedik-nyolcadik helyen a Femina és az nlc.hu áll. A tízes listát a Borsonline és a promotions.hu zárja.

 

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, akkor részben más sorrendet láthatunk, mint az előzőben. Rögtön a lista elején az Index és Origó sorrendje megfordul, a brand-listát az Index vezeti. Utánuk viszont nincs változás a harmadik-negyedik helyen, a Blikket a 24 követi. Viszont utána nagyon látványos az eltérés a két lista között. Az Időkép sokadszorra bizonyította, hogy milyen fontos egy applikáció a felhasználók, olvasók elérésében: jelenleg az ötödik helyen áll a brand-listán, miközben be sem került a TOP10 weboldal közé. A Telex ezen a listán is a hatodik, amit a Portfólió, a Femina és az NLC követ. A tízes brandlistát a Borsonline zárja.

A havi látogatottságban a 24.hu nyert

Az egyes oldalak látogatói eltérő szokásainak, aktivitásának köszönhetően a havi összesített egyedi látogatószám alapján készített domain-toplista jelentősen eltér a napi látógatószám alapján összeállítottól. Ezért is tartjuk fontosnak mindkét listát közölni. Most például egyetlen esetben, a mindkét listán nyolcadik helyezett NLC-ről mondható el az, hogy ugyanazon a pozíción áll napi átlagos és havi összes látógatószám alapján. De itt is a nagy híroldalak vezetik a listát, még ha más is az egymáshoz viszonyított helyzetük, mint a napi átlagos látógatószám szerint nézve. Havi látogatottság alapján első a 24.hu, amit a Blikk, majd az Origó követ. A negyedik helyen az Index áll, maga után átadva a terepet könnyedebb oldalaknak. Merthogy sorban egymás után jönnek a gasztro és női site-ok: a Mindemegette, a Nosalty és az NLC. A listát a Portfólió és a Borsonline zárja.

 

 

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája többnyire megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. De fontos megemlíteni, hogy havi szinten összességében kevésbé érvényesülnek azok a különbségek, amik napi szinten még megjelennek. Jelen esetben a lista első-második, valamint az ötödik-tizedik helyezett esetében nincs eltérés a domain- és a brandlista között. Az egyetlen különbség a site-ok és a brandek listája között az, hogy brandként az Index megelőzi az Origót, míg weboldalként utána áll. Egyébként a napi átlagos látógatószám alapján is ugyanez a viszonya a két online híroldalnak – csak annyi a különbség, hogy napi szinten ők vannak az első-második helyen, míg havi szinten akár site-ként, akár brandként nézzük, a 24 az első és a Blikk második és ezeket követi az Index és az Origó eltérő sorrendben.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Hatalmas változások a Tescónál

A Tesco 25 áruházát újította fel a február végén zárult 2022/23-as pénzügyi évben. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban, hogy a vásárlók szebb környezetben vásárolhassanak, a kollégák pedig...

Hetente több mint egymillió lottószelvényt vesznek a magyarok

Huszonkét hete nem született telitalálatos az Ötöslottón, ahol a szombati sorsoláson már 3,823 milliárd forint jackpot várja a játékosokat. A főnyeremény összege maximum 52 húzáson keresztül halmozódhat, a játék történetében eddig 39 hét volt...

Ismét büntetett a Médiatanács

Három, nem magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatás esetében is problémákat tárt fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás, illetve nem megfelelő időpontban közzétett műsorszámok miatt. Legutóbbi ülésén egy szombathelyi körzeti...

Több mint ötmilliárd hirdetést távolított el tavaly a Google

Tavaly 2021-hez képest kétmilliárddal több, összesen több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a Google a cég jelentése szerint. A társaság emellett több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve 6,7 milliónál is több...

Erős évre számítanak a turizmusban

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak. Húsvétra a tavalyinál...

Sokat spórolhatunk az okosotthon megoldásokkal

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások – derült ki a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészített legújabb elemzéséből. Évről-évre emelkedik a részmunkaidős állásokra vonatkozó hirdetések száma: míg 2020-ban éves átlagot nézve 4,07 százaléka vonatkozott ilyen munkakörre,...

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....