- Hirdetés -

Felrázza a munkaerőpiacot egy új magyar vállalkozás

|

- Hirdetés -

Az elmúlt évek gazdasági környezete több változást hozott a munkaerőpiacon is, ilyen az eddig kevesebb figyelmet kapó, ún. gig economy, ami a műszak vagy projekt alapon végezhető munkákat és azokat digitális felületen keresők csoportját fedi le. Ezt a típusú egymásra találást segíti a Giggle: jelenleg 1000 céget kötnek össze 50 ezer munkakeresővel, akikkel havonta közel 2500 műszakot töltenek be sikeresen.

Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám munkavállalást és a munkaerő keresését megkönnyítő vállalkozása, a Giggle a rugalmas időbeosztással dolgozni kívánó embereket köti össze a munkáltatókkal. A cégek ezáltal jelentős flexibilitást tudnak kölcsönözni szervezetüknek, költséget takaríthatanak meg, továbbá elégedettebbé tehetik saját munkavállalóikat egy intenzívebb időszakban.

Kezdetben a vendéglátás területén volt leginkább érezhető a gyorsan reagáló alkalmi munkásokban rejlő erő. „Ez az ágazat nagyon kitett a külső hatásoknak, sok éves tapasztalat, hogy a műszakokat nem vagy csak nehezen tudják betölteni, a járvány és a külföldre távozó munkaerő pedig tovább rontott a helyzeten, amit tovább tetéz a beosztott, de a munkában végül nem megjelenő dolgozók arányának növekedése” – avat be a részletekbe Birizdó Ádám. Az akut helyzetek kezelésére is képes alkalmazásban műszakra lebontott munkák találhatóak pontos feladattal, helyszínnel és fizetéssel, amelyekre egy rövid átvilágítás után bárki jelentkezhet akár még aznap is, amikorra a munka szól.

Sebestyén Ádám hozzáteszi, hogy „nem úgy kell elképzelni, hogy a Giggle kizárólag eseti jellegű munkák feltöltésére alkalmas, kifejezetten abban tudunk segíteni, hogy kialakítsuk azt a rendszeresen flexibilisen dolgozó kört – őket hívjuk gig munkásoknak –, akik ismerik a »járást« a cégnél, de nem fix 40 órás elköteleződés mellett dolgoznak. Ők az állandó-, a kölcsönzött- vagy diákmunkavállalókon felül egy harmadik réteget alkothatnak, akik hatékonyan dolgoznak és akár kisebb a fluktuációjuk, mint az állandó munkavállalónak. Úgy gondoljuk, hogy a gig munkásokkal a teljes HR kapacitás legalább 5%-a lefedhető.”

A Giggle jelenleg 1000 partnert kapcsol össze 50 ezer munkára kész emberrel, akik havonta mintegy 2500 műszakot töltenek fel. A regisztrált munkakeresők ismert és akár nagyobb vállalatok ajánlataira is lecsaphatnak, mint például az Intercontinental, a Hard Rock Hotels, a Packeta vagy a Spar. „Komoly együttműködéseink vannak, ezért a dolgozóktól is elvárjuk a precíz és minőségi munkavégzést. Az utolsó pillanatos lemondásokat úgy tudjuk kezelni és ezzel védeni a munkaadót, hogy a munkavállalót ideiglenesen – 14 napra – letiltja az alkalmazás, a nem megjelenő dolgozót pedig jó eséllyel tudjuk helyettesíteni másfél órán belül. Ez egyébként nem jellemző, eddig az esetek mindössze 2 százalékában volt szükség beugró emberre” – tisztázza Birizdó Ádám.

Az alapítók idei tervei ambíciózusak, melyek megvalósításához Balogh Petyától és Moldován Andrástól egy népszerű üzleti showműsorban 65 millió forint befektetést kapnak; ennek segítségével tudnák megszilárdítani a pozíciójukat a vendéglátás mellett a retail és a logisztikai szektorban is olyan munkáltatói együttműködésekkel, ahol a gig dolgozók jelenléte folyamatos a szervezetben. „Nem célunk beszállni a hagyományos munkaerő-közvetítő versenybe, hanem egy új szemléletet szeretnénk behozni a köztudatba, amellyel hatékonyan tudunk reagálni a piac gyorsan változó igényeire és kihívásaira. A befektetéssel nagyratörő terveink vannak: idén országosan 150 ezer munkakeresőt és 2000 vállalatot szándékozunk összekötni, és 60 ezer műszak betöltése a kitűzött cél amellett, hogy szeretnénk megvetni a lábunkat a környező országokban is” – ismertette a terveket Sebestyén Ádám.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....

A HotelPremio Group nyerte a Török Turisztikai Hivatal magyar tenderét

HotelPremio Group nyerte el a GoTurkiye, a Török Turisztikai Hivatal magyarországi PR Tenderét, amely a klasszikus turisztikai pr és marketing és sajtó feladatokon a török magyar kulturális évhez tartozó, rendezvényszervezési kihívásokkal is kiegészül.A HotelPremio...

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....