- Hirdetés -

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

|

- Hirdetés -

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és hozzájáruljon egy fenntarthatóbb és befogadóbb Európa megvalósításához.

Az EIT Community Booster programot az EIT Digital szervezete fogja össze, a program megvalósításában pedig további 4 tematikus innovációs közöség vesz részt: az EIT Climate-KIC, az EIT Food, az EIT Manufacturing, valamint az EIT Urban Mobility is. Az öt innovációs szervezet olyan startup és scaleup cégek jelentkezését várja, amelyek a városi élet, az ipar, a klímaváltozás, az élelmiszer szektor, a jólét és egészség valamint az életminőség területén kínálnak fenntartható módon üzleti potenciállal kecsegtető megoldásokat, amelyek a nemzetközi piacokat is forradalmasíthatják.

A program során 20 kiválasztott vállalkozás egyenként 50 ezer euró támogatásban részesül növekedési tervei megvalósításához. A támogatáshoz a résztvevők részben közvetlen kifizetés formájában, részben pedig olyan szolgáltatásokon keresztül jutnak hozzá, amelyek segítségével növekedési pályára állíthatják vállalkozásukat.

Az Európai Bizottság azzal a célkitűzéssel indította el az új európai Bauhaus kezdeményezést, hogy a kontinens polgárainak összefogásával pozitív, kézzelfogható eredményekké alakítsa az európai zöld megállapodás törekvéseit. Ennek megfelelően az EIT Community Booster olyan startup és scaleup vállalkozásokat keres és kíván támogatni, amelyek tevékenységükben az új európai Bauhaus három pillérét képviselik:
Fenntarthatóság: klímacélok, körforgásos gazdaság, zéró szennyezés, biodiverzitás,
Esztétikum: élmény és stílus a funkcionalitáson túl,
Befogadás: sokszínűség, hozzáférhetőség, megfizethetőség.

A kezdeményezés ötvözi a globális és a lokális megközelítést elvárásait, ösztönzi a közöségi tudásra építő részvételt és a transzdiszciplináris megoldásokat.

Gioia Ghezzi, az EIT igazgatótanácsának elnöke elmondta: "Az EIT közösség támogatja az új európai Bauhaus kezdeményezés célkitűzéseit, és az elmúlt években olyan ökoszisztémát épített fel, amelynek segítségével Európa-szerte képes megtalálni az izgalmas ötleteket és ígéretes startupokat. Biztosak vagyunk benne, hogy új programunk segítségével olyan kreatív és innovatív megoldásokat fedezünk fel és segítünk a tovább fejlődésben, amelyek új dimenziókat nyitnak meg a fenntartható, esztétikus és megfizethető életterek kialakításában Európában."

Az EIT közösség Európa vezető innovációs szervezete, ökoszisztémája, amely kiterjedt hálózattal és gazdag tudásbázissal rendelkezik. Az új program ezeket az erőforrásokat felhasználva kapcsolja össze az EIT Digital, az EIT Climate-KIC, az EIT Food, az EIT Manufacturing és az EIT Urban Mobility berkein belüli működő legjobb, az üzleti növekedést támogató programokat.

Az új program keretében a fejlődés különböző szakaszaiban járó vállalkozások komplex támogatásban részesülnek az alapfokú üzleti képzésektől a finanszírozási forrásokhoz való hozzáférés biztosításán át a nemzetközi piacra lépésben nyújtott segítségig. A támogatás célja, hogy a kiválasztott vállalkozások, innovátorok képesek legyenek megvalósítani növekedési céljaikat, könnyebben juthassanak forrásokhoz és léphessenek ki a nemzetközi piacokra. Működési területüktől és tapasztalatuktól függően a vállalkozók az EIT Community Booster egy, de akár az összesen 5 alprogram közül többhöz is csatlakozhatnak, ezen keresztül vállalva részvételt az új európai Bauhaus kezdeményezés célkitűzéseiben.

Az EIT Community Booster öt alprogramja a következő:

EIT Digital Accelerator: olyan scaleup vállalkozások jelentkezését várják, amelyek a digitális transzformációban rejlő potenciált kiaknázva fejlesztenek innovatív, több iparágban, városban és közösségben is használható megoldásokat, a zöld, biztonságos és fenntartható jövő érdekében egyszerre képviselve a körforgásosság, a befogadás és az esztétikum elveit.

The Clean Cities ClimAccelerator: az alprogram olyan startupokat céloz, amelyek a megújulóenergia-ipar, a közlekedés, a zöldterület-fejlesztés és az energiatakarékos átalakítások területén lépnek fel innovatív megoldásokkal, hozzájárulva ezzel a fenntarthatóbb, egészségesebb és tisztább városi környezethez és ezen keresztül a polgárok életminőségének javításához.

EIT Food Accelerator Network: az alprogram olyan startupokat vár, amelyek a mezőgazdaság és az élelmiszeripar területén kívánnak hatást gyakorolni, és elkötelezettek egy egészségesebb, megbízhatóbb és fenntarthatóbb élelmiszeripari-lánc kialakítása iránt, egyaránt a helyi és globális közösségek számára.

EIT Manufacturing Accelerator: az alprogram célja, hogy olyan startupokat támogasson, amelyek "zöldebbé" tehetik a különböző gyártó tevékenységeket és azok társadalmilag is fenntartható átalakítását tartják szem előtt. Integrálják a hosszú távú, a termék egész élettartamára kiterjedő gondolkodást az ipari ökoszisztéma működésébe.

EIT Urban Mobility Accelerator: azon startupok jelentkezését várják, amelyek célja megtalálni a beépített, burkolt városi felületek fenntarthatóbb, "zöldebb" alternatíváit, ezzel együtt növelve a városi biodiverzitást, elősegíteni a városi polgárok jólétét célzó szabad hozzáférésű szolgáltatások és/vagy a mindenki számára elérhető közlekedési megoldások terjedését a társadalmi integráció egyik fő oszlopaként.

A program jelentkezési határideje 2021. december 17., 23:59 CET. A programokról, kiválasztási kritériumokról és elnyerhető díjakról további információ a program weboldalán található.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....