
A Sony hosszú távú fenntarthatóság iránti elkötelezettségének részeként, a Road to Zero globális környezetvédelmi tervének keretében televíziókból újrahasznosított anyagokat épít be SORPLAS technológiával a BRAVIA TV-alkatrészekbe, hogy segítsen csökkenteni a környezeti hatást a teljes életciklusuk során.
A Sony úttörő módon kifejlesztette a "Material-to-Material újrahasznosítást", amelyet a SORPLAS-ban, azaz a Sony égésgátló újrahasznosított műanyagában alkalmaznak, és amely az elhasználódott televíziók hátsó borításából visszanyert műanyagot forgatja vissza az új BRAVIA TV termékekbe. A "Material-to-Material újrahasznosítás" előtérbe helyezésével a Sony biztosítja, hogy a műanyaghulladékot az erre kijelölt gyűjtőhelyen kiváló minőségű alkatrésszé alakítsák át, ezzel hozzájárulva a környezeti hatások csökkentéséhez anélkül, hogy a formatervezés vagy a tartósság csorbát szenvedne. Ez az innovatív újrahasznosítási módszer először a 4K OLED BRAVIA 8 65”-es modelljében kerül bevezetésre, amelynek globális szállítása a tervek szerint 2025-ben kezdődik.
Az elhasználódott televíziókészülékekből begyűjtött hátsó borítások különböző típusú műanyagokat tartalmaznak, amelyek korábban az eltérő szilárdságuk és textúrájuk miatt megnehezítette az új termékekben való újrafelhasználhatóságukat. E kihívás leküzdése érdekében a BRAVIA tervezőcsapata együttműködött a Sony Semiconductor Solutions Corporationnel, a SORPLAS fejlesztőjével, hogy a televíziók újrafelhasználására alkalmas, fejlett válogatási technológiát és optimális anyagkeverési módszereket hozzanak létre. Ez a technológia lehetővé teszi a használt televíziókészülékek hátsó burkolataiból származó, bármely gyártótól származó speciális műanyagok összegyűjtését és válogatását részleges újrafelhasználás céljából nyersanyagként, a hagyományos SORPLAS-zal azonos magas minőség megtartása mellett.
A Sony célja, hogy a jövőben a SORPLAS segítségével készült hátsó borítások visszanyerésével és újrafelhasználásával teljes "zárt körforgásos újrahasznosítást" (teljes körforgásos újrahasznosítás, amely az életciklus végén lévő termékeket új termékek alapanyagaként használja fel) valósítson meg.
A Sony a legújabb BRAVIA TV-kben további intelligens energiatakarékossági funkciókat is bevezetett. Az Eco Dashboard lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy intuitív módon, egy helyen felügyeljék és kezeljék energiabeállításaikat. Az ajánlott energiatakarékos beállítások aktiválásával a felhasználók az alapbeállításokhoz képest körülbelül 38%-kal csökkenthetik az energiafogyasztást .
Emellett az Eco Dashboardon keresztül aktivált környezeti fényérzékeléssel a BRAVIA TV-k automatikusan beállítják a képernyő fényerejét a helyiségben uralkodó fényviszonyok alapján, így optimális kényelmet biztosítanak a tévénézéshez, miközben minimalizálják a felesleges energiafelhasználást.
Ezek a fejlesztések is azt tükrözik, hogy a Sony kiemelt erőfeszítéseket tesz a fenntartható innováció előmozdítására termékeiben, csomagolásában és működésében. A televíziókészülékeken túl a vállalat folytatja a Road to Zero célkitűzésének megvalósítását, amelynek célja, hogy 2050-re a teljes értékláncban zéró környezeti lábnyomot érjen el.
A Sony egyben lépéseket tesz a termékszállítás és a logisztika optimalizálására, a műanyag csomagolás csökkentésére, valamint a megújuló energiaforrások felhasználására is a gyártási folyamatokban – mindezt a BRAVIA által ismert nagy teljesítmény és képminőség biztosítása mellett.
A Környezetvédelmi Világnapon a Sony ismét hitet tesz amellett, hogy a szórakoztatás és a környezeti felelősségvállalás kéz a kézben járhat, és a fogyasztók ezáltal a bolygó számára kedvezőbb döntéseket hozhatnak anélkül, hogy az élményt feláldoznák.