- Hirdetés -

Fenntarthatóság: meglepő helyről jöhet a segítség

|

- Hirdetés -

Egy nemzetközi kutatás szerint a mesterséges intelligencia sikeresebben kezelheti a vállalati fenntarthatóság kérdését az embereknél. A megkérdezettek 78%-a úgy érzi, a cégek nem tesznek elég erőfeszítést a fenntarthatósági és társadalmi problémák megoldása érdekében, az üzleti vezetők 96%-a pedig arról számolt be, hogy az emberi előítéletek és érzelmek gátolják a megfelelő döntéseket

Az Oracle és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet tanácsadója és oktatója által készített új tanulmány szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi erőfeszítések terén, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl. A 15 ország több mint 11 000 fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy a társadalom nem tesz előrelépést a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelése terén, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.

A felmérés szerint az emberek 93 százaléka úgy véli, hogy a fenntarthatóság és a társadalmi érzékenység fontosabbak, mint valaha, és 80 százalékukat az elmúlt két év eseményei arra késztették, hogy változtassanak magatartásukon.

A válaszadók 94 százaléka úgy véli, hogy a társadalom nem tett elég előrelépést. 42 százalék szerint az előrelépés hiánya annak tudható be, hogy az emberek túlságosan elfoglaltak más prioritásokkal, 39 százalék szerint ez annak az eredménye, hogy a rövid távú nyereséget sokan előtérbe helyezik a hosszú távú előnyökkel szemben, 37 százalék szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzőek ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót.

A megkérdezettek 45 százaléka szerint a vállalkozások nagyobb jelentőségű változást tudnak elérni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák terén, mint az egyének vagy a kormányok önmagukban. 78 százalékuk csalódott és elege van abból, hogy a vállalkozások eddig nem tettek előrelépést, és 89 százalékuk úgy véli, hogy nem elég, ha a vállalkozások azt mondják, hogy prioritásként kezelik a környezetvédelmi és esélyegyenlőségi programokat - tetteket és bizonyítékokat szeretnének látni.

 

A válaszadók 84 százaléka úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak.

Emberi előítéletesség

Az üzleti vezetők tudják, hogy a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi erőfeszítések kritikus fontosságúak a vállalati siker szempontjából, és még a mesterséges intelligenciában is jobban bíznak, mint az emberekben, ha a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítéseket kell irányítaniuk:

92 százalékuk úgy véli, hogy a környezeti és a társadalmi egyenlőségre irányuló programok kritikus fontosságúak vállalatuk sikere szempontjából. A vezetők a három legfontosabb előnyként a márka erősítését (40 százalék), a termelékenység növelését (39 százalék) és az új ügyfelek bevonzását (38 százalék) jelölték meg.

Az üzleti vezetők 96 százaléka elismeri, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítására.

Az üzleti vezetők 93 százaléka bízna meg a mesterséges intelligenciában az ember helyett, ha fenntarthatósági és társadalmi döntéseket kellene hoznia. Úgy vélik, hogy a botok jobban képesek különböző típusú adatok hibátlan gyűjtésére (43 százalék); racionális, elfogulatlan döntések meghozatalára (42 százalék); és a jövőbeli eredmények előrejelzésére múltbeli teljesítmény alapján (41 százalék).

Az üzleti vezetők úgy vélik, hogy emellett a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezések sikeréhez még mindig elengedhetetlenek az emberek, mert jobbak az érintettektől érkező visszajelzéseken alapuló változások végrehajtásában (48 százalék); mások oktatásában a döntésekhez szükséges információkról (46 százalék); és a kontextusba helyezett stratégiai döntések meghozatalában (42 százalék).

Lépni kell

A vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a fenntarthatósági és társadalmi kérdéseket, és újra kell gondolniuk, hogyan használják a technológiát a hatás elérésére - különben komoly következményekkel kell szembenézniük.

Az emberek 94 százaléka legfőképp ezeken a területeken szeretne előrelépést látni: az emberek egészségesebb életmódjának kialakítása (50 százalék); a bolygó megmentése a jövő generációi számára (49 százalék); társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése világszerte (46 százalék).

Az emberek 70 százaléka hajlandó lenne felmondani a kapcsolatot egy olyan márkával, amely nem veszi komolyan a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezéseket, 69 százalékuk pedig még a jelenlegi vállalatát is elhagyná, hogy egy olyan márkánál dolgozzon, amely nagyobb hangsúlyt fektet ezekre az erőfeszítésekre.

Ha a szervezetek világosan be tudják mutatni, hogy milyen előrelépéseket tesznek a környezetvédelmi és társadalmi kérdésekben, az emberek szívesebben fizetnének többet a termékeikért és szolgáltatásaikért (87 százalék); hajlandóbbak lennének befektetni az adott vállalatba (83 százalék); és szívesebben dolgoznának ilyen cégnél (83 százalék).

Az üzleti vezetők megértik a fontosságot és a sürgősséget - 94 százalékuk úgy véli, hogy a fenntarthatósági és társadalmi mérőszámokat a hagyományos üzleti mérőszámok tájékoztatására kell használni, és 91 százalékuk növelni kívánja a fenntarthatóságba való befektetését.

"Az elmúlt két év eseményei a fenntarthatóságot és a társadalmi kezdeményezéseket a figyelem középpontjába állították, és az emberek valódi változásokat követelnek. Bár e kérdések megoldása kihívásokkal jár, a vállalkozásoknak óriási lehetőségük van arra, hogy a világot jobbá tegyék" - mondta Pamela Rucker, a Harvard szakmai fejlődésért felelős CIO-tanácsadója és oktatója. "Az eredmények azt mutatják, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kötnek üzletet és dolgoznak olyan szervezetekkel, amelyek felelősségteljesen viselkednek a társadalommal és a környezettel szemben. Ez egy alkalmas pillanat. Miközben a gondolkodás fejlődött, a technológia is fejlődött, és kulcsszerepet játszhat a fejlődést hátráltató számos akadály leküzdésében."

"Soha nem volt még ilyen fontos, hogy a vállalkozások beruházzanak a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi kezdeményezésekbe, mivel az emberek nem csak hallani akarnak róla - határozott cselekvésre vágynak, és nagyobb átláthatóságot és kézzelfogható eredményeket követelnek" - mondta Jürgen Lindner, az Oracle globális marketing SaaS részlegének vezető alelnöke és CMO-ja. "Az üzleti vezetők tisztában vannak ennek fontosságával, mégis gyakran abban a téves feltételezésben élnek, hogy vagy a nyereséget vagy a fenntarthatóságot kell előtérbe helyezniük. Pedig az igazság az, hogy ez nem egy zéróösszegű játszma. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyekkel a szervezetek nemcsak a közösségeket és a környezetet támogathatják, hanem jelentős bevételnövekedést, költségmegtakarítást és egyéb, a végeredményre ható előnyöket is realizálhatnak."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....