- Hirdetés -

Fenntarthatóság: nőtt a tudatosság, de kevesebb jut rá

|

- Hirdetés -

Az árérzékenység még mindig fontos tényező a magyarok vásárlási szokásai szempontjából, de a zöldebb megoldás nem feltétlenül kerül többe. A tavalyi évhez képest jelentősen visszaesett azok száma, akik hajlandóak lennének többet fizetni a környezetbarát csomagolásban érkező ajándékokért, és a magyarok jelentős része az ünnepek alatt sem tervez a megszokottól eltérő lépéseket tenni a fenntarthatóság érdekében – derül ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft. kutatásából, amit a tavalyi évhez hasonlóan idén is elvégzett a vállalat. Jó hír viszont, hogy a szelektív hulladékgyűjtés nem kerül semmibe, a legnépszerűbb csomagolóanyagok pedig így bekerülhetnek a körforgásos gazdaságba.

Arra a kérdésre, hogy milyen lépéseket tesznek a válaszadók karácsonykor a fenntarthatóságért, a szelektív hulladékgyűjtés (69%), a termékek újra felhasználása (49%), illetve a nejlonzacskók használatának mérséklése (46%) voltak a leggyakoribb válaszok. Mindössze 6% mondta azt, hogy csak fenntartható csomagolásban lévő terméket vesz az ünnepi étkezésekhez, és mindössze 5% korlátozza a választását fenntartható csomagolásban érkező ajándékokra. Ezek az arányok nem sokat változtak a tavalyi évhez képest, egyedül a szelektív hulladékgyűjtés lett népszerűbb – 2021-ben még csak 59% gondolt erre.

Ami a környezetbarát csomagolást illeti, mindössze 50% azok aránya, akik direkt rákérdezésre inkább fontosnak tartják ezt a szempontot a karácsonyi ajándékok beszerzésekor. Többletköltséget a megkérdezettek 59%-a vállalna, de mindössze 8% tenne így minden körülmények között. Azok, akik legalább egyesesetekben, vagy nem túl nagy árkülönbözet esetén a környezetbarátabb csomagolásért hajlandóak lettek volna többet fizetni, a tavalyi évben még 74%-ot tettek ki. Ugyanakkor a fenntarthatósággal kapcsolatban tudatosabbak lettek a magyarok: tavaly még a válaszadók csak 29% mondta azt, hogy a környezetbarát csomagolást nagyrészt szem előtt tartja, és mindössze 8% számára volt ez a legfontosabb szempont.

A válaszadók 23%-a mondta csupán, hogy környezetbarát csomagolóanyagot tervez venni az ajándékokhoz. Bizakodásra ad azonban okot az, hogy amikor a válaszadókat arról kérdezték, milyen csomagolóanyagot vásárolnak idén az ajándékokhoz, a legtöbben a papír csomagolóanyagokat részesítették előnyben – 59% csomagolópapír, 36% papírzacskó és papírdoboz használatát tervezi. Vagyis a valóságban 23%-nál jóval többen választanak olyan alternatívát az ajándékok becsomagolásához, ami fenntartható lehet.

„Megfelelő kezelés és újrahasznosítás mellett a papírnak, hullámkartonnak fontos szerepe lehet a körforgásos gazdaságban” – mondta el Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. „A hullámkarton 100%-ban lebomló, de akár újabb csomagolóanyagok előállításához is fel lehet használni, vagyis elviekben az idei évi csomagolóanyag nyersanyagából készült díszdobozba a jövő évi karácsonyi ajándékok is bekerülhetnek. Ehhez persze elengedhetetlen a szelektív hulladékgyűjtés, a kutatás eredményeiből azonban úgy tűnik, hogy a magyarokban van erre hajlandóság.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Még gazdagabbak lettek a gazdagok

Évtizedünk végére csak Magyarországon akár 10 dollármilliárdos is lehet majd a Blochamps Capital friss kutatásának prognózisa szerint. A gazdagoknál felgyorsult vagyonkoncentráció miatt idén több privátbanki szolgáltató is jelentős mértékben megemeli elitklubjába a belépési limitet.Az...

Mesterséges intelligenciával felturbózva jönnek a Samsung csúcstévéi

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony,...

Kreatív ügynökséggel erősít a Special Effects

Az ország egyik legnagyobb rendezvényszolgáltatója az Universum 8 akvizíciójával folytatja stratégiai növekedését.A Special Effects saját tervezői csapattal és kiváló iparági szakemberekkel több mint 40 éve vállalja boutique események, konferenciák, egyedi kiállítások és nagyszabású rendezvények...

Az Eisberg a MindMinerst választotta

Az idei évtől a MindMiners Collective látja el Magyarország meghatározó élelmiszeripari cége, az Eisberg kommunikációs és PR ügynökségi teendőit. A három éve alakult, a kommunikációra stratégiai területként tekintő, régiós piacon is aktív tanácsadó csapat...

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...