- Hirdetés -

Fenntarthatósági fesztiválon vett részt a BMW Group

|

- Hirdetés -

Az idén június 16-18. között megrendezett Greentech Fesztiválon a MINI és a Designworks a változás úttörőiként voltak jelen.

2021. június 16-18. között a berlini Greentech Fesztivál ismét csokorba gyűjtötte azon vállalatokat és szervezeteket, amelyek zászlajukra tűzték a fenntartható jövő kiépítését. A fesztivál együttműködő partnereként a BMW Group kiállítással és előadásokkal is készült az eseményre: Bernd Körber, a MINI vezetője és Holger Hampf, a Designworks elnöke főelőadókként engedtek betekintést a jobb jövő kiépítése érdekében tett szerepköreikbe.

A fenntarthatóság a BMW Group iránymutató vezérelve

„A Greentech látnoki, fenntartható és jövőbe mutató platformja tökéletesen passzol a BMW Group folyamatos változást serkentő tevékenységeihez” – mondta Stefan Ponikva, a BMW márkaélményekért felelős részlegének alelnöke. „Az idei Greentech Fesztiválon betöltött szerepünket örömmel használjuk fel arra, hogy nagyközönség elé tárjuk a BMW Group újító képességét és klasszikus, autóipari témákon túlmutató potenciáljait. A fenntarthatóság és a környezet-, illetve klímavédelem rendkívül fontos szerepet tölt be tevékenységeinkben. „RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE” megközelítése részeként a BMW Group szeptemberben, a 2021-es Müncheni Autószalonon minden részletre kiterjedő, átfogó képet ad arról, hogy a sorozatgyártásban kínált autókhoz szükséges elsődleges nyersanyagok felhasználási aránya a jövőben miként csökkenthető drasztikusan” – tette hozzá.

A BMW Group szerepköre egyértelmű: a fenntarthatóság, mint vezérelv a vállalatcsoport teljes működési modelljét áthatja, miközben vállalati stratégiája középpontjában a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás, a fenntartható termékstruktúra, valamint az erőforrások megőrzése iránti osztatlan elköteleződés áll. Ez pedig nem csupán a járművei által kibocsátott káros anyagok módszeres csökkentésében, de teljes értékláncában tetten érhető – a beszállítói hálózattól kezdve, a sorozatgyártási folyamatokon és a termékek használati fázisán keresztül, egészen az újrahasznosításig.

A nagyvárosokban a MINI a fenntartható személyes mobilitás úttörője

A MINI mindig is egy kreatív, nagyvárosi mobilitásra összpontosító márka volt. Az olyan globális kihívásokra, mint például a klímaváltozás és a városiasodás, a MINI jövőbe mutató lehetőségekként tekint, amelyeket kihasználva innovációival nem csupán élményt ad ügyfeleinek, de pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatásokat is gyakorol. A fenntarthatóság ezért a MINI üzleti modelljének szerves, megingathatatlan része. Hogy miként formálja ez a holnapok nagyvárosi mobilitását, arra a MINI Vision Urbanaut digitális tanulmányautó szolgál ékes példaként, amely kézzelfogható formában egyesíti a MINI márka jövőről alkotott képét és a fenntartható mobilitás ígéretét. „A MINI Vision Urbanaut karakterét a hosszútávú fenntarthatóság új perspektívái szerint alkottuk meg. Az utastérben természetes és újrahasznosított anyagokat használtunk, amelyek kellemes térérzetet teremtenek. Ez utóbbi kifejezetten fontos, hiszen a MINI Vision Urbanaut elsősorban nem egy jármű, hanem egy élettér” – fogalmazott Bernd Körber.

A Designworks utat mutat a jövőbe

A BMW Group kreatív tanácsadó vállalataként működő Designworks a formanyelvben rejlő innovációkkal és lehetőségekkel száll szembe a jövő kihívásaival. Kaliforniai, sanghaji és müncheni központjaiban a Designworks „a jövő építészeként” rendkívül széles spektrumban és ügyfélkörnek fejleszt jövőbe mutató koncepciókat, amelyek mögöttes szükségleteibe Holger Hampf, a Designworks elnöke enged betekintést: „Épp egy fordulópontnál vagyunk a kollektív jólét felé vezető úton. Az olyan globális kihívásokkal, mint például a klímaváltozás, az egészségvédelem és erőforrásaink megőrzése, egyik egyén, vállalat vagy kormány sem tud egymagában szembeszállni. Össze kell fognunk – és ehhez erős partnerségekre van szükség. A dizájnnak meghatározó szerepe van ebben, hiszen képes látomásokat életre hívni és a végeredményben rejlő lehetőségeket kézzelfogható formába önteni. A dizájnvállalatok pozitív energiája és tanácsadói szaktudása kiváltképp hasznos a változó időkben, hogy a bizonytalanságot izgalommá alakítsa, utat mutasson, új perspektívákat adjon és társadalmi változásokat kezdeményezzen” – mondta.

A BMW Group kiállítása a Greentech Fesztiválon

A dizájnban rejlő innovációs erősség egyik ékes példája a világ első elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruhája, amelyet a BMW i divízió és a Designworks a bázisugróként és extrémsportolóként ismert Peter Salzmann közreműködésével alkotott meg. A BMW Group a Greentech Fesztiválon is bemutatta az egyedi innovációt, amely merőben új formában váltja valóra az emberiség repülés iránti évezredes álmát. Az eseményen a látogatóknak arra is lehetőségük nyílt, hogy az interaktív virtuális valóságban (szinte) teljes egészében átéljék ezt az élményt.

A BMW Group kiállításának másik fénypontja a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modellpalettájának legújabb tagja, a BMW i4 eDrive40 volt, amely a BMW első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modelljeként mutatkozott be. Reflektorfénybe gurult továbbá a BMW i3 Urban Suite is, amelynek mobilitási élményét a mérnökök minden tekintetben az utas igényeire szabták: a sorozatgyártásban kínált BMW i3 modellt teljesen átalakították (egyedül a vezetőülést és a műszerfalat hagyták érintetlenül), mígnem az utastér egy hangulatos boutique hotel magával ragadó atmoszféráját öltötte magára. A különleges négykerekű néhány példánya a Greentech Fesztivál ideje alatt az esemény VIP vendégeinek szolgálatába is állt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...

Hatodszor választotta meg elnöknek Kovács Tibort az MLE

Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Lapkiadók Egyesülete, amelyen hatodszor választották elnöknek Kovács Tibort, a Ringier Hungary Kft. vezetőjét. A 2024-2025-ös időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tisztújító közgyűlése október...

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a...

A TV2 magabiztosan vezeti a főműsoridős nézettségi versenyt (x)

Az elmúlt 12 hónapban kiemelkedő nézettségi eredményeket ért el a TV2. Ez többek között annak köszönhető, hogy az október 4-én 26. születésnapját ünneplő TV2 tavaly a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést...

Új igazgatóval folytatja a Continental váci üzeme

A Continental csoporthoz tartozó, váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatói posztját az eddigi minőségirányítási vezető, Győrffy Sándor tölti be 2023. október 1-jétől. A váci üzem sikeres és fenntartható működéséhez nagyban hozzájárult elődje, Purgel...

Intenzív terjeszkedésben az Ipsilon Group

Az Ipsilon Group felvásárolta a Creative Dock Hungary-t és többségi tulajdont szerzett a Boarding HR-ben. A két tranzakcióval a vállalat megkerülhetetlen szereplővé vált az új termékek és szolgáltatások felépítésében (venture building), a belső innovációs...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Együttműködik a UnionPay és a K&H

A UnionPay a magyarországi K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.-vel együttműködve 2023. szeptember 25-én, a K&H Csoport budapesti székházában tartotta a nagyszabású UnionPay kártyaelfogadási megállapodás sikeres elindítását bejelentő aláírási ünnepségét, amelyen részt vett a China UnionPay...

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....