- Hirdetés -

Fesztiválok újratöltve – így bulizhatunk idén nyáron

|

- Hirdetés -

Az elmúlt két év nem kedvezett a fesztiváloknak, a pandémia miatti korlátozások megnehezítették a szervezők munkáját. Az EFOTT-on tavaly már tombolhattak a fiatalok, két év kihagyás után júniusban már megtartották a Telekom Voltot, a Sziget Fesztivál pedig készül az idei újraindulásra.

A járvány komoly problémákat okozott az egész európai zeneiparnak mind gazdasági, mind morális értelemben. A zeneiparon belül a magyar cégek – más országokkal ellentétben – nem kaptak igazán hatékony segítséget az államtól, többen kényszerültek elbocsátásokra, illetve sokan ki is vonultak a piacról, elhagyták a pályát.

A Sziget számára jelentős anyagi veszteséget okozott a pandémia, de törekedtünk arra, hogy amennyire lehetett, a szervezőcsapatot együtt tartsuk, hogy az újraindulás minél gördülékenyebb legyen – mondta el Kádár Tamás, a Sziget Fesztivált, a Balaton Soundot és a Telekom Voltot is lebonyolító Sziget Zrt. cégvezetője. Véleménye szerint rengeteg új kihívást hoztak az elmúlt évek.

„A munkaerő elvándorlása és a humán költségek nagyarányú növekedése, a forint brutális gyengülése, a tömegirányítás, az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése, a vendéglátás átalakulása mind olyan feladat, amivel meg kellett küzdenünk, és reméljük, hogy be tudjuk bizonyítani, hogy nem pusztán átvészeltük az elmúlt több mint két évet, de jobb minőségű vendégélményt nyújtó fesztiválok megvalósításával térünk vissza” – tette hozzá.

Új kihívások

Az EFOTT-ot 2020-ban nem, tavaly viszont megrendezték. „A pandémia elsősorban lelki, másodsorban anyagi sebeket ejtett mindenkin a rendezvényiparban, de szerencsére nálunk mindenki megtarthatta a munkáját, így inkább megerősödve tértünk vissza a 2020-as év után. Vallom, hogy nincsenek véletlenek, tavaly augusztus 11-én, a születésnapomon, az EFOTT első napján volt mit ünnepelnünk, hiszen visszakaptuk egy kicsit az életünket. A pandémia utáni időszak konszolidációt kíván meg tőlünk, és ez alapján szervezzük a rendezvényeinket is. Úgy látjuk, ez a feladat a korábbinál is nagyobb agilitást igényel. Üzletileg kihívást jelentett, hogy nemcsak rendezvényszervezőként, de ügynökségként is egyre több feladatunk lett a saját eseményünkön. Szerencsére ezt az akadályt is jól vettük, és dolgozhattunk többek között a Soproni, a BT, a DJP vagy a Rauch megjelenésén is” – emelte ki Szabó Ádám, az EFOTT értékesítési és marketingvezetője.

Kádár Tamás tapasztalatai szerint a fellépők tiszteletdíja nem emelkedett drasztikusan 2019-hez képest, mert a művészek, illetve az ügynökeik is tudják, hogy a teljes zeneipar milyen kihívásokkal küzd. „Ami nehézséget okoz, hogy egy ugyanakkora euróban vagy dollárban fizetendő tiszteletdíj most 15-20 százalékkal többe kerül forintban, mint 2019-ben. És ez valóban komoly különbség” – tette hozzá a Sziget Zrt. cégvezetője. Az általuk szervezett fesztiválok esetén az állami támogatások mértéke 2019-ig nem érte el a két százalékot sem a teljes büdzséhez képest.

 

Fergeteges visszatérés

A Sziget, a Balaton Sound és a Telekom Volt Fesztivál kapcsán is világsztárok neveit jelentették be már korábban. A Volton fellépett a Muse, a The Killers, több nagy nemzetközi név, valamint a hazai pop-rock-hiphop szcéna élvonala. A Soundnál a szervezők a kezdetektől arra törekedtek, hogy a szolgáltatások, a látvány és a zenei felhozatal nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé sorolja a fesztivált.

A Sziget szintén készül a nagy visszatérésre. Itt is erős lesz a felhozatal: több sztár friss hanganyagával érkezik, a Nagyszínpadon láthatjuk Dua Lipát, Justin Biebert, de ott lesz a Kings of Leon, a Tame Impala, a Bastille, Stromae, Lewis Capaldi, Sam Fender és Rüfüs Du Sol.

„Újragondoltuk a magyar zene szerepét a Szigeten, amelynek az első jelei már az idei eseményen is megmutatkoznak. A tervünk hosszabb távon, hogy olyan hazai fellépőknek adunk helyet a nagyszínpadon, amelyek egyedi, máshol nem látható produkciókkal készülnek a Szigetre, lökést adva ezzel a zenészek nemzetközi sikerének is, illetve a többi helyszínen igyekszünk az aktuális hazai fellépőknek teret biztosítani és őket bemutatni a világ minden pontjáról érkező közönségünknek” – mondta el Kádár Tamás.

Megújul a Sziget legizgalmasabb programhelyszíne, a Colosseum, lesznek új és további megújuló zenei és nem zenei helyszínek, az idén pedig már négy nagy programhelyszín VIP-szektorába is vásárolhatnak jegyet a látogatók. Megszűnik a 0. és a –1. nap, és hat teljes értékű, minden programhelyszínén aktív fesztiválnapból áll a Sziget.

Örömteli találkozás

Az idei, ma rajtoló EFOTT középpontjában a környezettudatosság és a fenntarthatóság áll. „Egyedülálló módon olyan eseményt szeretnénk szervezni, amelyről elmondható, hogy teljesen hulladékmentes. Körforgásos gazdálkodás keretében megszervezzük az ott keletkező biológiailag bontható hulladékok szelektív gyűjtését, előkezelését, valamint további komposztálását. Emellett egy közösségi komposztáló üzemeltetését is vállaljuk, amelyen napi rendszerességgel mutatjuk be a fesztiválozók számára a komposztálás folyamatát, az általuk termelt hulladékok kezelési lehetőségeit. Célunk az edukáción keresztül a tájékozottság, az érzékenység és a tudatos felelősségvállalás kialakítása a fiatalokban, a fenntarthatóság társadalmi, gazdasági és környezeti vetületének bemutatása” – emelte ki Szabó Ádám.

Az EFOTT-on a kapcsolt programok, a kiállítók, a nappali aktivitások folyamatos és tartalmas kikapcsolódást biztosítanak. „Az idén az esemény minden egyes aktivitása azt mutatja meg, hogy egyetemistának lenni menő. Majdnem két év telt el úgy a felsőoktatásban, hogy a fiatalok alig találkoztak egymással, így a járvány az egyetemi közösségeket is megtépázta. Fontosnak tartjuk, hogy az EFOTT segítsen ezeket újraalkotni és megerősíteni. A nappali programokat összefogó UNIverzum ezért egy olyan találkozási pont lesz, ahol mindenki megtalálja a már meglévő vagy a jövőbeli haverokat” – hangsúlyozta Szabó Ádám.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....