- Hirdetés -

Fesztiválos ökolábnyomot csökkent a Coca-Cola

|

Szelektív hulladékgyűjtőkkel, szemétszedő csapattal is csökkenti idén a Sziget Fesztivál ökolábnyomát a Coca-Cola Magyarország, de a vállalat által az idén három zenei eseményen kiállított COKE STUDIO is részben újrahasznosított elemekből áll. Az italcsomagolások újrahasznosítása és a szelektív gyűjtésre épülő körforgásos gazdaság gyakorlatának megvalósítása a vállalat globális célkitűzései közé tartozik.

A Coca-Cola évről-évre jelen van számos hazai zenei rendezvényen, így a Sziget Fesztiválon is, ahol a vállalat egyebek mellett a Sziget fenntarthatóságért felelős csapatával együttműködve a szelektív hulladékgyűjtést is támogatja. A fesztivál teljes időtartama alatt egy 60 fős csapat gyűjti a szelektív hulladékot, ezen kívül a legforgalmasabb helyeken a Sziget szervezőivel együttműködve Coca-Cola 5 db nagyméretű, 4 köbméteres szelektív hulladékgyűjtő konténert, illetve a Green Sziget Pontokon szelektív hulladékgyűjtő edényeket is elhelyezett.

A tavalyi eredmények biztatóak: Coca-Cola szemétszedő csapata akkor 12 tonna szemetet – kb. 340 m3 szelektív hulladékot – gyűjtött össze, most ennek a megháromszorozása a cél.

A The Coca-Cola Company 2018-ban indította el globális Hulladékmentes Világ programját, amelyben központi helyet foglalnak el az erre irányuló törekvések. A vállalat célja, hogy 2025-ig minden elsődleges italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható legyen.

Ez Magyarországon már megvalósult, hiszen az itthon használt elsődleges italcsomagolások, a PET, az üveg és az aluminium palackok 100 százalékban újrahasznosíthatóak. A Coca-Cola a Hulladékmentes Világ programjában további célként fogalmazta meg, hogy 2030-ra az italpalackok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtéséhez járul hozzá, palackjainak és aludobozainak előállításához pedig 2030-ra már 50 százalékban újrahasznosított alapanyagokat használ fel.

Magyarországon nemzetközi összehasonlításban kiemelkedően sokan vannak azok, akik ökotudatos módon élnek, és kifejezetten odafigyelnek a hulladékcsökkentésre a mindennapokban (legutóbbi kutatási eredmények alapján Magyarországon 37 százalék az ökotudatosak aránya, míg globálisan ez mindössze 22 százalék), ugyanakkor a jelenleg a fogyasztók legnagyobb része úgy gondolja, hogy bár ők is képesek tenni a környezetszennyezés csökkentésért (15%), de a pozitív eredmények érdekében a gyártók (35%), illetve a kormány (48%) gyakorolhatják a legnagyobb hatást.

„Olyan jövőt szeretnénk építeni, ahol a csomagolóanyagok új életet kaphatnak. Aktívan együttműködünk szervezetekkel, partnerekkel és közösségekkel, hogy közös felelősségvállalással kezeljük a csomagolási hulladékokat, és szélesebb körű megoldásokkal jobbá tegyük a világot a jövő generációi számára. Fenntartható csomagolási stratégiánk célja, hogy rendszerszintű változást hozzunk, és elérhető közelségbe kerüljön a körforgásos gazdaság – a palackok és a dobozok tervezésétől kezdve a gyártáson át az újrahasznosíthatóságig. Nagy örömünkre szolgál, hogy immár több éve együttműködhetünk a Sziget Fesztivállal. ahol a fesztiválozók, a Sziget szervezői, és a Coca-Cola mint vállalati partner közösen vesznek részt a hulladék szelektív összegyűjtésében és a körforgásba való visszajuttatásában” – mondta el Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetője.

„Nagy szerencsénk, hogy a Coca-Colában olyan partnerre találtunk, aki teljes mellszélességgel támogat minket abban, hogy a hazai visszagyűjtési arányt meghaladó módon tudjuk a hasznos anyagokat vissza gyűjteni. A reményeink szerint így akár az 50%-ot is el tudjuk érni. A Sziget Zrt., immáron a Green Deal Circular Festivals európai egyezmény aláírójaként próbál a fesztiválon termelődő hulladék teljes spektrumában beavatkozásokat tenni a körforgásos átállás érdekében. Egyedi megoldásokat keressünk, hogy hogyan lehetne biztosítani, hogy sem lerakóra, sem égetésre ne kerüljenek a fesztiválon felhasznált nyersanyagok” – mondta el Dominus Ákos, a Sziget fenntarthatóságért felelős menedzsere.

A Coca-Cola idén nemcsak hulladékgyűjtő akcióival vállal szerepet a Sziget fesztiválon, de a vállalat által szponzorált zenei programok esetében is figyelt a környezettudatosságra, így például a több fesztiválon is felállított COKE STUDIO részben újrahasznosított elemekből áll, valamint a fesztiválokon a legtöbb Coca-Cola terméket 100%-ban újrafeldolgozható palackban vagy aludobozban, valamint újrafelhasználható poharakban árusítják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...