Jövőre is folytatja a nemzetközi terjeszkedést a Webshippy, a terveik szerint a következő külföldi raktárukat Romániában nyitják majd – mondta el Perényi András. A cég ügyvezetője beszélt arról is, hogy milyen évet zárt a hazai e-kereskedelem és miben kellene még sokat javulniuk a magyar webáruházaknak.
- Az idei év már a nemzetközi terjeszkedésről is szólt nálatok, Pozsony mellett nyitottatok raktárat. Mik az eddigi tapasztalatok, mennyire jött be ez a lépés?
- Ez is megerősíti azt a törekvésünket, hogy megéri Magyarországon kívül terjeszkedni, hiszen az e-kereskedelmi piac egy kicsit ugyan megtorpant a jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzet miatt, de még mindig felívelőben van. Az elmúlt fél évben azt tapasztaltuk, hogy a cseh piaccal ellentétben, akik elég agresszívan terjeszkednek Európa-szerte, a hazai webáruházak még mindig elsősorban az ország határain belül gondolkoznak, nehezebben indulnak el a külföldi növekedés irányába. Szerencsére ezen lehet változtatni, hiszen megfelelő edukációval és segítségnyújtással tudjuk támogatni az érdeklődő webáruházakat. Magyarországon piacvezetők vagyunk, ám külföldön még új szereplőnek számítunk, így a növekedés is lassabb ütemben halad, de a szolgáltatásaink színvonalával és minőségével ott is kitűnünk a mezőnyből.
- Korábban azt nyilatkoztad, hogy a cseh vagy a román piac lehet a következő célpont. Eldőlt már ez? Ha igen, mikor folytatjátok a terjeszkedést?
- Jövőre is fókuszban lesz a nemzetközi terjeszkedés. Terveink szerint az év első felében megnyitjuk a második külföldi raktárunkat Romániában.
- Milyen évet zárnak a hazai webshopok?
- A piaccal kapcsolatban azt hallom, hogy 2022-ben mindenki a tavalyi év eredményeinek a 70-80 százalékát tűzte ki célul. A Webshippy az idén 25 százalékkal növekedett az elmúlt esztendőhöz képest, amit annak is köszönhetünk, hogy a nálunk lévő webáruházak a Black Friday időszakában nagyon jó eladásokat produkáltak.
- Egyelőre úgy tűnik, a következő év sem lesz könnyű. Mire számítasz az e-kereskedelmi piacon 2023-ban és mi lesz a Webshippy fő célja?
- A jelenlegi gazdasági helyzet miatt a kereskedelmi és az e-kereskedelmi piacon is lesz egy kis visszaesés, de azt gondolom, hogy ez csak egy átmeneti időszak. Minden év végén megfigyelhető az a trend, hogy az emberek többet vásárolnak, az egész évben gyűjtögetett megtakarításaikat elköltik az ünnepek alatt. Remélem, hogy ez az idén is beigazolódik és a hírek nem vetik vissza a vásárlási kedvet. A Webshippy fő célja a következő évben is a nemzetközi terjeszkedés, amiben továbbra is elkötelezetten támogatjuk a hazai webáruházakat.